Microsoft: 'We hebben met Inside Xbox verkeerde verwachtingen geschapen'
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft: 'We hebben met Inside Xbox verkeerde verwachtingen geschapen'

Nadat veel gamers kritiek hebben geuit over de Inside Xbox-livestream van afgelopen donderdag, laat Microsoft weten op voorhand verkeerde verwachtingen te hebben geschapen.

Dat laat Aaron Greenberg, Microsoft's GM van Xbox Games Marketing, weten in een tweet. In een van de vele Twitter-berichten over de kwestie meldt iemand dat het bedrijf van te voren aangaf veel gameplay te tonen. Veel van de trailers van Xbox Series X-games die donderdag werden getoond, bevatten echter weinig tot geen duidelijke gameplaybeelden.

Greenberg reageert daar op met het volgende: "Als we niets hadden gezegd en gewoon de Inside Xbox hadden uitgezonden zoals vorige maand, dan hadden reacties mogelijk anders geweest. We hebben verkeerde verwachtingen geschapen en dat ligt aan ons. We stellen alle feedback op prijs en ik kan je verzekeren dat we het allemaal meenemen en er als team van leren."

Niet alleen Microsoft wordt bekritiseerd. Ook Ubisoft beloofde gameplaybeelden van het pas onthulde Assassin's Creed Valhalla te tonen. Veel gamers merkten op dat er nauwelijks daadwerkelijke gameplay in de trailer tijdens Inside Xbox te zien was. Creative director Ashraf Ismail laat via Twitter weten dat er nog genoeg kansen komen om uitgebreide gameplay van het spel te tonen. "Wees geduldig met ons en blijf vriendelijk. Het is het waard."

Het gebrek aan gameplaybeelden is niet het enige kritiekpunt dat Microsoft op social media over zich heen kreeg. Zo vonden sommige gamers dat de getoonde spellen niet genoeg indruk maakten voor 'next-gen games'. Ook lag er volgens sommigen teveel nadruk op het horrorgenre. Hieronder is de Inside Xbox-uitzending van afgelopen donderdag terug te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!