Update: Ninja heeft mogelijk 60 miljoen dollar afgeslagen van Facebook
Nieuws

Update: Ninja heeft mogelijk 60 miljoen dollar afgeslagen van Facebook

Eerder vandaag kwamen we met het bericht dat Mixer ging verdwijnen en overgaat naar Facebook Gaming. Nu hebben de streamers Ninja en Shroud mogelijk een miljoenenbod afgeslagen van Facebook om bij Facebook Gaming te blijven.

Dat beweert onder andere Metro, een Britse krant. Tyler 'Ninja' Blevins zou een contract van 60 miljoen dollar aangeboden hebben gekregen door het social media platform. Michael 'Shroud' Grzesiek kreeg een contract van 20 miljoen dollar voorgelegd. Beide streamers hebben het bod afgeslagen en zijn nu vrij om voor een ander platform te streamen.

Insiders Slasher en Richard Lewis zeggen ook dat Facebook deze bedragen aan de streamers aangeboden. De tweets zijn hieronder te bekijken.

Oorspronkelijk bericht: Microsoft stopt met zijn streamingplatform Mixer - in plaats daarvan gaat het samenwerken met Facebook Gaming.

Volgens Phil Spencer is Mixer niet snel genoeg gegroeid en kunnen partners en streamers daardoor niet het gewenste publiek aanspreken. Naast dat het platform werd gebruikt door streamers om mensen mee te laten kijken tijdens het spelen van games, zond Microsoft ook diverse streams - onder andere de Inside Xbox-streams - uit via het platform.

Het Mixer-platform wordt aan Facebook verkocht en geïntegreerd in Facebook Gaming, al zal het Mixer-merk in zijn geheel verdwijnen. Belangrijk hierbij is dat Facebook hierdoor gebruik kan maken van de Project xCloud-technologie. Door de samenwerking tussen Microsoft en Facebook moet het makkelijk worden voor Mixer-partners om de transitie te maken tussen de twee streamingplatforms, zo wordt in een blogpost uitgelegd.

Het zorgt er ook voor dat streamers die exclusief op Mixer actief waren - zoals Ninja en Shroud - vrij zijn om zelf te bepalen waar ze in de toekomst gaan streamen.

Mixer wordt officieel op 22 juli stopgezet.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error