Microsoft onthult Xbox Series X-controller volledig
De Xbox Series X-controller is volledig onthuld in een href="https://news.xbox.com/en-us/2020/03/16/xbox-series-x-controller/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">interview </a>met hoofdontwerper Ryan Whitaker.
Toegankelijkheid was een belangrijke factor bij de ontwikkeling van de controller. Volgens Whitaker moet de controller kleinere handen faciliteren, zoals die van kinderen vanaf acht jaar, onder andere door de de bumpers en de triggers ronder te maken en de handgrepen aan te passen. Ook is de d-pad veranderd om deze dichterbij die van de Elite-controller voor Xbox One te brengen met vier extra richtingen.
Microsoft heeft ook stappen gezet om de controller beter compatibel te maken met verschillende apparaten. De Series X-controller werkt draadloos met Xbox One, pc, iOS en Android dankzij Low Energy Bluetooth. De controller onthoudt verschillende apparaten om het wisselen tussen deze apparaten te vergemakkelijken en bevat een USB-C-aansluiting.
©GMRimport
Dynamic Latency Input is een andere nieuwe feature van de controller, die doorgevoerd wordt in het hele systeem. In feite wordt er frequenter informatie gestuurd naar de controller met gemarkeerde frames, zelfs als de game deze nog niet nodig heeft, waardoor er elke keer enkele milliseconden worden bespaard.
Andere aspecten die input latency verminderen zijn ondersteuning voor HDMI 2.1, Variable Refresh Rates en een bijgeleverde high-speed HDMI-kabel. Ook zegt Microsoft dat het eenvoudiger wordt voor ontwikkelaars om hun vertraging te meten dankzij gedetailleerdere informatie.
De Xbox Series X verschijnt dit najaar.
©GMRimport
©GMRimport
©GMRimport