Microsoft onderzoekt nieuwe backwards compatible Xbox-titels
Microsoft onderzoekt de mogelijkheid om meer Xbox- en Xbox 360-games backwards compatible te maken. Dat laat director of program management Jason Ronald weten in een interview met href="https://www.inverse.com/gaming/xbox-backward-compatibility-jason-ronald-interview?utm_campaign=inverse&utm_content=1604421942&utm_medium=owned&utm_source=twitter" rel="noopener noreferrer" target="_blank">Inverse</a>.
"Ja, dat is zeker iets waar we naar kijken", zegt Ronald. "Sommige uitdagingen zijn technisch, maar vaker dan niet komt het neer op licenties. In sommige gevallen bestaat de ontwikkelaar of de uitgever niet meer. Zelfs opzoeken van wie we toestemming moeten krijgen kan zeer, zeer moeilijk zijn."
Jason Ronald laat ook weten dat het backwards compatibility-team al sinds 2016 werkt aan features voor de Xbox Series X en S. "Afgelopen jaar hebben we testen uitgevoerd, dat tussen de 16 en 24 uur per game kan duren. We hadden een leger van testers, ongeveer 500 man, dat door alle games ging op basis van prioriteit."
Recent maakte Microsoft bekend dat alle op Xbox One speelbare games - met uitzondering van Kinect-titels - bij de lancering van de Series X en S beschikbaar zijn. Alle backwards compatible games profiteren van kortere laadtijden, stabielere framerates en resoluties en automatische HDR-weergaven.