Microsoft legt de Velocity-architectuur van de Series X uit
Nieuws

Microsoft legt de Velocity-architectuur van de Series X uit

Een van de nieuwe features van de Xbox Series X is Velocity, de vernieuwde architectuur voor de next-gen-console van Microsoft. Er was vrij weinig over Velocity bekend en daarom heeft Microsoft in een blogpost en video meer uitleg over Velocity gegeven.

In eenblogpostvertelt Jason Ronald dat Velocity ervoor moet zorgen dat de assets in een game sneller gestreamd kunnen worden en dat bottlenecks kunnen worden voorkomen.

Er worden vier onderdelen genoemd die mogelijk maken. Allereerst heeft de SSD een snelheid 2.4GB/s, wat veertig keer sneller is dan bij de Xbox One. Een nieuw algoritme voor textures, in combinatie met een nieuwe decompressiemethode moeten resultaten opleveren die maar liefst honderd keer sneller zijn dan de huidige Xbox-consoles.

Verder moet DirectStorage API het mogelijk maken om de laadtijden te verlagen vanaf de harde schijf. Als laatst wordt Sampler Feedback Streaming genoemd, waarbij selectieve porties van 'mipmaps' kunnen worden geladen.

De Xbox Series X moet dit najaar uitkomen. Volgende week vindt er een nieuwe Xbox Games Showcase over de first party- games op deze next-gen-console plaats.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!