Microsoft gaat in de toekomst geen cijfers van verkochte consoles delen
Nieuws

Microsoft gaat in de toekomst geen cijfers van verkochte consoles delen

Microsoft deelt al een tijdje geen cijfers meer van verkochte consoles, en het bedrijf is niet van plan dat in de toekomst opeens wel te gaan doen.

Dat laat Xbox-hoofd Phil Spencer weten in een interview met The Guardian. "Ik weet dat het manipulatief klinkt en daar verontschuldig ik mij voor, maar ik wil niet dat mijn team zich op (consoleverkoop) richt... daar blijf ik mij aan houden. We laten publiekelijk spelersaantallen weten. Ik wil dat we daar door gedreven worden, niet door hoeveel individuele stukjes plastic we verkopen."

Hij vervolgt: "In het afgelopen jaar kondigden Google en Amazon en nu ook Facebook aan dat ze in onze game-industrie komen. Met hen concurreren heeft niets te maken met hoeveel exemplaren ik van de Xbox Series X heb verkocht. Google gaat nooit vertellen hoeveel Chromecast Pros ze hebben verkocht. Ze gaan praten over hoeveel spelers ze hebben."

De keuze om geen cijfers van verkochte consoles te delen, werd tijdens de Xbox One-generatie gemaakt. Veel gamers gingen er toen van uit dat Microsoft dit had besloten omdat het achterliep op de concurrentie, maar ook als de Xbox Series X en S goed verkopen, lijkt het bedrijf dus geen verkoopcijfers te delen. In plaats daarvan legt Microsoft de focus op hoeveel spelers per game en Game Pass-abonnees ze hebben.

Eerder vandaag kondigde Microsoft aan dat de Series X en Series S de grootste lancering ooit in de geschiedenis van Xbox omvatten. Daar werden ook geen cijfers bij genoemd.

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kaitlyn Dever bewust van haat die The Last of Us-personage Abby ontvangt
Nieuws

Kaitlyn Dever bewust van haat die The Last of Us-personage Abby ontvangt

'Het is moeilijk om mijzelf er van te weerhouden er zo nu en dan naar te kijken'

Kaitlyn Dever, de actrice die in het aankomende tweede seizoen van HBO-serie The Last of Us de rol van Abby vertolkt, heeft aangegeven zich bewust te zijn van de haat rondom het personage op internet.

Dat meldde ze in een interview met ScreenRant. "Het is moeilijk om dat niet op internet mee te krijgen, en het is moeilijk om mijzelf er van te weerhouden er zo nu en dan naar te kijken, zeker gezien mijn rol. Ik wil het personage eer aan doen en de fans trots maken door haar op een bepaalde manier tot leven te wekken."

Dever vervolgt: "Mijn hoofdfocus lag echter op de samenwerking tussen (showrunners) Neil (Druckmann) en Craig (Mazin), en er zeker van te zien dat ik de kern bereik van wie ze is, wat haar motiveert en haar emotionele staat; haar woede en frustratie en rouw. Ik wilde er zeker van zijn dat ik daar mijn meeste energie op richtte."

Afgelopen weekend werd er op SXSW een panel gehouden rondom het aankomende tweede The Last of Us-seizoen. Daar werd ook een nieuwe trailer getoond. Uit de trailer en het panel, dat hier volledig terug is te bekijken, blijkt ook dat de Cordyceps-sporen uit de games die in het eerste seizoen ontbraken in het tweede seizoen hun opwachting maken.

Het tweede seizoen verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zijn er vijf jaar na de gebeurtenissen uit het eerste seizoen verstreken. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Diverse Mario-games op Switch eShop met korting te koop
Nieuws

Diverse Mario-games op Switch eShop met korting te koop

Waaronder Super Mario Bros. Wonder en Luigi's Mansion 3

Meerdere Mario-games en spellen gerelateerd aan Mario zijn nu tijdelijk met korting te koop via de Nintendo Switch eShop.

De kortingsactie is gisteren - op Mario Dag - begonnen en loopt nog tot 23 maart. Zo zijn Super Mario Bros. Wonder, Princess Peach: Showtime, Luigi's Mansion 3, Paper Mario: The Origami King en Super Mario RPG allen voor 39,99 euro in plaats van 59,99 euro verkrijgbaar. Ook voor Captain Toad: Treasure Tracker en Mario vs. Donkey Kong zijn kortingsacties geldig. Een overzicht is hier te vinden.

De kortingsactie is niet de enige manier waarop gisteren Mario Dag wordt gevierd. Zo is er ook een grote Lego-set rondom Mario Kart aangekondigd. Daarnaast kunnen mensen die de Alarmo-wekker hebben nu gratis wekscènes gebaseerd op Super Mario Bros. downloaden. De wekker is nu voor iedereen te koop.

In dit artikel schetsen we de geschiedenis van Nintendo's besnorde mascotte. "Wat de toekomst Mario ook brengt, één ding is zeker: de platformheld is een absoluut icoon en mag inmiddels de grootvader van de game-industrie worden genoemd", zo schrijven we. "Door de jaren heen is Mario juist zo relevant gebleven, omdat hij nooit stil heeft gezeten. Hij bezit een onmiskenbaar aanpassingsvermogen die hij inzet bij de komst van nieuwe technologie en trends."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!