Microsoft bevestigt nieuw Gamertag-systeem en meer tijdens Inside Xbox
Gamer.nl
Nieuws

Microsoft bevestigt nieuw Gamertag-systeem en meer tijdens Inside Xbox

Tijdens de Inside Xbox-uitzending werd vannacht bevestigd dat Xbox een verbeterd Gamertag-systeem krijgt. Ook worden er geen nieuwe backwards compatible-games meer gemaakt voor Xbox One, is het aantal Xbox Game Pass-leden sterk gestegen en meer.

Vannacht werd een speciale Inside Xbox-uitzending uitgezonden, in het teken van E3. In de aflevering werd gesproken over verschillende aankondigingen die eerder op de dag tijdens de E3-persconferentie van Microsoft werden gedaan, waaronder Gears 5 en Project Scarlett. Ook de Xbox Game Pass Ultimate en het Xbox FanFest-evenement kwamen aan bod.

Microsoft onthulde officieel het nieuwe Gamertag-systeem, waar vorige week al naar werd gehint. Dit betekent dat het binnenkort mogelijk wordt om een Xbox-gebruikersnaam naar voorkeur te kiezen, ook al is deze al bezet door een andere speler. De nieuwe weergavenamen krijgen dan een unieke hashcode, zoals ook het geval is op onder andere Battle.net en Discord.

Phil Spencer, het hoofd van Xbox, praat in de aflevering over de backwards compatibility-functionaliteit van Project Scarlett en zegt dat de functionaliteit een van de hoogtepunten is van de volgende generatie. Hierbij wordt bekendgemaakt dat er geen originele Xbox- en Xbox 360-games meer backwards compatible worden gemaakt voor de Xbox One. In plaats hiervan richt Microsoft zich op het werkend maken van oude titels op Project Scarlett. In de nabije toekomst zegt Spencer meer aankondigingen te doen over de toekomst van backwards compatibility.

Ook de Xbox Game Pass Ultimate en het Xbox FanFest-evenement kwamen aan bod tijdens Inside Xbox. Zo zou het aantal leden van de abonnementendienst van Microsoft door het dak zijn gegaan, na de aankondiging van de Ultimate-versie van de dienst en het brengen van de dienst naar pc. Ook wordt bekendgemaakt dat het Xbox FanFest-evenement, genaamd X019, dit jaar in Londen worden georganiseerd. Vorig jaar was het evenement nog een groot succes in Mexico City.

Tijdens de Inside Xbox-uitzending werd ook gesproken met de ontwikkelaars van Gears 5. In het interview legden ze onder andere uit dat het verhaal en de verhaalmissies van het spel pas worden besproken vlak voor lancering. Tot die tijd wordt Gears 5, dat op 10 september moet verschijnen, nog uitgebreid getest.

Kijk de volledige Inside Xbox-aflevering, welke twee en een half uur duurde, hieronder terug.

Watch on YouTube

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!