Microsoft bevestigt nieuw Gamertag-systeem en meer tijdens Inside Xbox
Nieuws

Microsoft bevestigt nieuw Gamertag-systeem en meer tijdens Inside Xbox

Tijdens de Inside Xbox-uitzending werd vannacht bevestigd dat Xbox een verbeterd Gamertag-systeem krijgt. Ook worden er geen nieuwe backwards compatible-games meer gemaakt voor Xbox One, is het aantal Xbox Game Pass-leden sterk gestegen en meer.

Vannacht werd een speciale Inside Xbox-uitzending uitgezonden, in het teken van E3. In de aflevering werd gesproken over verschillende aankondigingen die eerder op de dag tijdens de E3-persconferentie van Microsoft werden gedaan, waaronder Gears 5 en Project Scarlett. Ook de Xbox Game Pass Ultimate en het Xbox FanFest-evenement kwamen aan bod.

Microsoft onthulde officieel het nieuwe Gamertag-systeem, waar vorige week al naar werd gehint. Dit betekent dat het binnenkort mogelijk wordt om een Xbox-gebruikersnaam naar voorkeur te kiezen, ook al is deze al bezet door een andere speler. De nieuwe weergavenamen krijgen dan een unieke hashcode, zoals ook het geval is op onder andere Battle.net en Discord.

Phil Spencer, het hoofd van Xbox, praat in de aflevering over de backwards compatibility-functionaliteit van Project Scarlett en zegt dat de functionaliteit een van de hoogtepunten is van de volgende generatie. Hierbij wordt bekendgemaakt dat er geen originele Xbox- en Xbox 360-games meer backwards compatible worden gemaakt voor de Xbox One. In plaats hiervan richt Microsoft zich op het werkend maken van oude titels op Project Scarlett. In de nabije toekomst zegt Spencer meer aankondigingen te doen over de toekomst van backwards compatibility.

Ook de Xbox Game Pass Ultimate en het Xbox FanFest-evenement kwamen aan bod tijdens Inside Xbox. Zo zou het aantal leden van de abonnementendienst van Microsoft door het dak zijn gegaan, na de aankondiging van de Ultimate-versie van de dienst en het brengen van de dienst naar pc. Ook wordt bekendgemaakt dat het Xbox FanFest-evenement, genaamd X019, dit jaar in Londen worden georganiseerd. Vorig jaar was het evenement nog een groot succes in Mexico City.

Tijdens de Inside Xbox-uitzending werd ook gesproken met de ontwikkelaars van Gears 5. In het interview legden ze onder andere uit dat het verhaal en de verhaalmissies van het spel pas worden besproken vlak voor lancering. Tot die tijd wordt Gears 5, dat op 10 september moet verschijnen, nog uitgebreid getest.

Kijk de volledige Inside Xbox-aflevering, welke twee en een half uur duurde, hieronder terug.

Watch on YouTube

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!