Metroid Prime-maker over crunch tijdens ontwikkeling
Nieuws

Metroid Prime-maker over crunch tijdens ontwikkeling

Een voormalige werknemer van Retro Studios praat over de zogeheten crunch die tijdens de ontwikkeling van Metroid Prime aanwezig was.

Game designer Mike Wikan vertelt in de

Watch on YouTube

dat men in 2002, toen Metroid Prime in ontwikkeling was, bij Retro Studios geplaagd werd door crunch. Zo had hij op twee momenten maar één uur slaap tussen 48 uren durende werkdagen. "Ook waren er een aantal werkdagen die 36 uur duurden. De laatste negen maanden (van ontwikkeling) waren we min of meer 24 uur per dag aan het werk."

Na de ontwikkeling van Metroid Prime werd het roer echter omgegooid. "Nintendo realiseerde zich wat er gaande was." Volgens Wikan kregen werknemers veel meer tijd voor het maken van de vervolgen, zodat bizar lange werkdagen nauwelijks meer voorkwamen.

Retro Studios werkt inmiddels aan Metroid Prime 4, maar daar zijn nog geen beelden van getoond - het is dan ook niet bekend wanneer het spel uitkomt. Wel verschijnt in oktober het door Mercury Steam ontwikkelde Metroid Dread.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Chernobylite vanaf 13 december verkrijgbaar voor Switch
Nieuws

Chernobylite vanaf 13 december verkrijgbaar voor Switch

Op avontuur in de Exclusion Zone te Chernobyl

De Complete Edition van Chernobylite komt op 13 december uit voor Nintendo Switch.

Het was al bekend dat de game naar Nintendo's hybride console kwam, maar nu is er een precieze releasedatum bekend. Daarbij is er een nieuwe trailer uitgekomen die hieronder kan worden bekeken.

In Chernobylite verkennen spelers een zo accuraat mogelijk ingescande versie van de Exclusion Zone in Chernobyl, het stadje waar de kernramp in de jaren tachtig plaatsvond. Spelers nemen het niet alleen op tegen natuurlijke en bovennatuurlijke bedreigingen, maar ook tegen andere stalkers.

Chernobylite verscheen in 2019 als Early Access-titel op pc, gevolgd door de volledige release in 2021. Later dat jaar kwam de game ook naar PS4 en Xbox One, en in 2022 naar PS5 en Xbox Series-consoles. De Complete Edition bevat alle content die na de release voor de game is verschenen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Hearts Missing-Link voor onbepaalde tijd uitgesteld
Nieuws

Kingdom Hearts Missing-Link voor onbepaalde tijd uitgesteld

Game maakt gebruik van de GPS-technologie in smartphones

Het mobiele spel Kingdom Hearts Missing-Link had eigenlijk dit jaar moeten verschijnen, maar is nu voor onbepaalde tijd uitgesteld.

"Terwijl we ons voorbereidden voor de release van Kingdom Hearts Missing-Link hebben we de moeilijke beslissing gemaakt om het spel uit te stellen", zo wordt verteld via een tweet op het officiële account van de game. "We verontschuldigen ons naar de spelers die uitkeken naar de release en stellen jullie geduld op prijs. Kijk uit naar meer informatie."

Kingdom Hearts Missing-Link wordt een mobiele actie-rpg die gebruikmaakt van de GPS in de smartphone van de gebruiker. De game lijkt in tegenstelling tot andere mobiele games met hetzelfde concept, zoals Pokémon Go, het echter wel iets anders aan te pakken: een eerdere trailer suggereerde dat spelers niet naar locaties in het echt hoeven te reizen om die toch in de game te bezoeken.

Diverse Disney-personages maken onderdeel uit van de game, waaronder Simba, Ariël, Winnie de Poeh en Mickey Mouse. Zij zullen echter niet direct in de spelwereld voorkomen, maar kunnen via icoontjes tijdens gevechten worden ingezet.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!