Metroid Prime-ontwikkelaars worden niet gemeld in credits van remaster
Gamer.nl
Nieuws

Metroid Prime-ontwikkelaars worden niet gemeld in credits van remaster

Diverse ontwikkelaars van de oorspronkelijke Metroid Prime worden niet vermeld in de pas uitgekomen remaster, tot teleurstelling van enkelen van hen.

Zoid Kirsch, de senior gameplay engineer van Metroid Prime, uitte zijn frustratie in een tweet. "Hoewel veel studio's ongelooflijk werk aan de remaster hebben verricht, ben ik teleurgesteld in het feit dat de oorspronkelijke credits niet in Metroid Prime Remastered zitten. Ik heb met zoveel geweldige mensen aan de game gewerkt en ieders naam zou in de remaster moeten zitten."

In plaats van dat iedereen die aan de oorspronkelijk game heeft gewerkt wordt vermeld, is er in de remaster één scherm te zien waarop het volgende te lezen valt: "Gebaseerd op het werk van de oorspronkelijke ontwikkelaars van Metroid Prime op Nintendo GameCube en Wii."

Jack Mathews, de technical lead engineer van Metroid Prime, is het met Kirsch eens: "Dit is een ramp. Niet alleen voor mijn eigen werk (hoewel veel van mijn code waarschijnlijk is vervangen), maar voor mensen wiens code en werk nog nagenoeg intact is gebleven in de game, zoals Mark HH, Steve McCrea, alle art die een hogere resolutie heeft gekregen en het gamedesign. Het is een schande."

Zo nu en dan ontstaat er controverse over (het gebrek aan) vermelding van game-ontwikkelaars in credits. Er zijn geen officiële wetten die forceren dat alle mensen die aan een game hebben gewerkt, daadwerkelijk vermeld worden in een game. Als gevolg daarvan uiten sommige ontwikkelaars - of een voormalige stagiairs - hun teleurstelling dat zij niet in de credits van een game - of een heruitgave - worden genoemd.

Metroid Prime Remastered is vorige week uitgekomen via de Switch eShop. Op 3 maart komt een fysieke editie van de game uit. Metroid Prime verscheen in 2002 op de GameCube. In plaats van de tweedimensionale metroidvaniagameplay uit eerdere delen, hield dit spel een eerspersoonsperspectief aan. De game werd ontwikkeld door Retro Studios, dat ook twee vervolgen maakte. Het is niet bekend of die vervolgen ook naar de Switch komen.

Ondertussen werkt Retro Studios aan Metroid Prime 4, dat in 2017 middels een logo werd aangekondigd. In 2019 werd bekendgemaakt dat de ontwikkeling van de game opnieuw was gestart, maar sindsdien is er niets over naar buiten gebracht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!