Metroid Prime-ontwikkelaars worden niet gemeld in credits van remaster
Nieuws

Metroid Prime-ontwikkelaars worden niet gemeld in credits van remaster

Diverse ontwikkelaars van de oorspronkelijke Metroid Prime worden niet vermeld in de pas uitgekomen remaster, tot teleurstelling van enkelen van hen.

Zoid Kirsch, de senior gameplay engineer van Metroid Prime, uitte zijn frustratie in een tweet. "Hoewel veel studio's ongelooflijk werk aan de remaster hebben verricht, ben ik teleurgesteld in het feit dat de oorspronkelijke credits niet in Metroid Prime Remastered zitten. Ik heb met zoveel geweldige mensen aan de game gewerkt en ieders naam zou in de remaster moeten zitten."

In plaats van dat iedereen die aan de oorspronkelijk game heeft gewerkt wordt vermeld, is er in de remaster één scherm te zien waarop het volgende te lezen valt: "Gebaseerd op het werk van de oorspronkelijke ontwikkelaars van Metroid Prime op Nintendo GameCube en Wii."

Jack Mathews, de technical lead engineer van Metroid Prime, is het met Kirsch eens: "Dit is een ramp. Niet alleen voor mijn eigen werk (hoewel veel van mijn code waarschijnlijk is vervangen), maar voor mensen wiens code en werk nog nagenoeg intact is gebleven in de game, zoals Mark HH, Steve McCrea, alle art die een hogere resolutie heeft gekregen en het gamedesign. Het is een schande."

Zo nu en dan ontstaat er controverse over (het gebrek aan) vermelding van game-ontwikkelaars in credits. Er zijn geen officiële wetten die forceren dat alle mensen die aan een game hebben gewerkt, daadwerkelijk vermeld worden in een game. Als gevolg daarvan uiten sommige ontwikkelaars - of een voormalige stagiairs - hun teleurstelling dat zij niet in de credits van een game - of een heruitgave - worden genoemd.

Metroid Prime Remastered is vorige week uitgekomen via de Switch eShop. Op 3 maart komt een fysieke editie van de game uit. Metroid Prime verscheen in 2002 op de GameCube. In plaats van de tweedimensionale metroidvaniagameplay uit eerdere delen, hield dit spel een eerspersoonsperspectief aan. De game werd ontwikkeld door Retro Studios, dat ook twee vervolgen maakte. Het is niet bekend of die vervolgen ook naar de Switch komen.

Ondertussen werkt Retro Studios aan Metroid Prime 4, dat in 2017 middels een logo werd aangekondigd. In 2019 werd bekendgemaakt dat de ontwikkeling van de game opnieuw was gestart, maar sindsdien is er niets over naar buiten gebracht.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart
Nieuws

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis Zinedine Zidane-kaart

Alle EA FC 25 Club-leden kunnen de kaart ook nog eens gratis evolueren

Alle EA Sports FC 25-spelers ontvangen gratis een exclusieve versie van de legendarische voetballer Zinedine Zidane.

Het gaat om een Icon-kaart met een rating van 90. Men hoeft daar alleen vanaf nu tot 14 februari de game voor te spelen. Daarnaast zullen alle EA FC 25 Club-leden - oftewel mensen die EA Sports FC 24 ergens voor 26 september 2024 hebben gespeeld - de kaart gratis kunnen evolueren naar maximaal 94.

De kaart is gebaseerd op de Zidane uit 2002, toen hij gedurende zijn eerste jaar bij Real Madrid de Champions League won tegen Bayer Leverkusen. Hij scoorde toen, en het gezicht dat hij trok toen hij zijn doelpunt vierde staat op de kaart. Meer info valt hier te vinden.

EA Sports FC 25 kwam vorig jaar uit voor alle moderne consoles en pc. De game ontving een 7,5 van Lars Cornelis: "EA Sports FC 25 is dankzij een reeks nieuwe opties vooral leuker voor spelers die het spelletje graag tactisch naar hun hand zetten. Daarnaast heeft het spel met de introducties van een simulatiestand en Rush een enorm breed bereik. FC 25 heeft wel nog wat ruwe randjes die verhinderen dat we hier met een kampioenswaardige selectie te maken hebben."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn
Nieuws

Voormalige Age of Empires- en Bioshock-ontwikkelaars onthullen Wartorn

Early access-versie verschijnt aankomend voorjaar voor pc

Ontwikkelaar Stray Kite Studios heeft eerder deze week Wartorn aangekondigd, een real-time tactische roguelite die naar pc komt.

Stray Kite Studios bestaat uit mensen die voorheen aan Age of Empires, Bioshock, Orcs Must Die en Borderlands hebben gewerkt. Spelers kunnen een singleplayer squad-based game verwachten met een roguelite campagne.

In het spel besturen spelers Yara en Elani, twee zussen die uit huis gejaagd zijn en het door oorlog vernielde Talaur moeten doorreizen om het veilige fort Beynun te bereiken. Spelers vechten in real-time tegen fantasievolle wezens. Daarbij maakt men gebruik van verschillende elementen, zoals vuur, water, teer en bliksem, om de vijanden te verslaan of de omgeving te beïnvloeden. Verschillende fantasievolle wezens kunnen ook aangesteld worden om onderdeel te worden het team van de speler.

"Onze visie voor Wartorn is een game die naadloos artistieke uitingen, tactische diepgang en emotionele resonantie combineert. We willen dat spelers het gevoel hebben dat elke keuze ertoe doet, zowel op het slagveld als in het verhaal", aldus CEO en medeoprichter Shovaen Patel.

De early access-versie van Wartorn verschijnt aankomend voorjaar op pc via Steam en Epic Games Store.

Stray Kite Studios heeft eerder aan diverse minigames in Fortnite Creative gewerkt, en meegeholpen aan de ontwikkeling van Tiny Tina's Assault on Dragon Keep.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!