Meest aantal gelijktijdige Cyberpunk-spelers ligt hoger dan The Witcher 3
Nieuws

Meest aantal gelijktijdige Cyberpunk-spelers ligt hoger dan The Witcher 3

Inmiddels ligt het meeste gelijktijdige spelersaantal van Cyberpunk 2077 op Steam hoger dan die van The Witcher 3: Wild Hunt.

Dat viel analist BenjiSales op. Het meeste aantal gelijktijdige spelers op Steam staat bij Cyberpunk 2077 sinds kort op 104.827 mensen, terwijl die van The Witcher 3 op 103.329 staat.

Cyberpunk 2077 ziet de laatste week een flinke toename in populariteit. Eerder deze week liet CD Projekt Red weten dat het spel dagelijks door een miljoen mensen wordt gespeeld. 

De toename in populariteit is deels te wijten aan de pas uitgekomen update 1.6, waarmee diverse verbeteringen werden doorgevoerd. Daarnaast is de game met vijftig procent korting op Steam te koop en is onlangs de Cyberpunk 2077-anime Edgerunners op Netflix uitgekomen.

Cyberpunk 2077 verscheen in 2020 en werd toen door veel critici en spelers gehekeld vanwege de vele aanwezige bugs. De game werd zelfs van de PlayStation Store afgehaald en de meeste digitale winkels gaven spelers de optie om hun geld terug te vragen. CD Projekt Red bracht diverse patches uit om het spel te verbeteren, waarna de game in juni vorig jaar weer op de PlayStation Store werd aangeboden. In februari dit jaar kwam een patch uit voor PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Afgelopen april claimde CD Projekt dat Cyberpunk 2077 meer dan achttien miljoen keer was verkocht. Eerder deze maand kondigde het bedrijf de eerste en tevens enige uitbreiding voor de game aan, genaamd Phantom Liberty. De uitbreiding moet volgend jaar uitkomen op pc, PlayStation 5, Xbox Series X en S en Google Stadia. Hoewel er daarna geen nieuwe uitbreidingen voor het spel worden gemaakt, heeft CD Projekt wel laten weten verder te willen werken aan de IP.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two geeft update over Grand Theft Auto 6-releaseperiode
Nieuws

Take-Two geeft update over Grand Theft Auto 6-releaseperiode

Bedrijf lijkt behoorlijk zeker van het najaar van 2025

Uitgever Take-Two Interactive heeft een update gegeven over de geplande releaseperiode van Grand Theft Auto 6: die staat nog altijd op het najaar van 2025.

Dat meldde het bedrijf bij het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers. Afgelopen voorjaar werd al gemeld dat het langverwachte openwereldspel van Rockstar Games ergens in het najaar van 2025 moet verschijnen, en dat is dus nog altijd het plan.

Aan Variety liet CEO Strauss Zelnick daarbij weten dat de game niet kort voor of na Borderlands 4 uitkomt. Die game staat gepland om ergens tussen 1 april 2025 en 31 maart 2026 te verschijnen. "We kunnen wel stellen dat we geen grote releases onnodig dicht bij elkaar uitbrengen."

Zelnick praatte daarnaast met CNBC over het proces van een releasedatum voor een game bepalen. "Er zijn elementen die we daadwerkelijk kunnen meten, zoals de hoeveelheid bugs in een game, en we willen er zeker van zijn dat er zo weinig mogelijk bugs zijn voordat we een game uitbrengen."

Hij vervolgt: "Maar in het geval van een buitengewone game zijn er ook buitengewone verwachtingen. Het draait niet zozeer om bugs, maar om het creëren van een ervaring die men nooit eerder heeft gezien. Rockstar Games streeft perfectie na, en perfectie is lastig te meten - het is eerder subjectief dan objectief."

Is het dan ook mogelijk dat Grand Theft Auto 6 het najaar van 2025 niet gaat halen en later uitkomt? "Er vindt uitstel plaats in deze industrie en daar zijn we niet immuun voor", concludeert Zelnick. "Maar we hebben voor deze timing gekozen omdat we daar erg zeker van zijn."

Grand Theft Auto 6 werd eind vorig jaar onthuld middels een eerste trailer, die hieronder bekeken kan worden. De game speelt zich af in Vice City en omstreken, gebaseerd op Miami in de Verenigde Staten, en draait om twee hoofdpersonages, Lucia en Jason. Het spel komt naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Take-Two maakte overigens ook bekend dat het bedrijf het uitgeverslabel Private Division heeft verkocht. Het is op moment van schrijven niet bekend aan wie.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two heeft Private Division-label verkocht
Nieuws

Take-Two heeft Private Division-label verkocht

Eerder dit jaar gingen er al geruchten over ontslagen bij het label

Take-Two Interactive heeft het uitgeverslabel Private Division verkocht.

Dat liet het bedrijf weten bij het bekendmaken van zijn kwartaalcijfers. Er werd echter niet gemeld aan welk bedrijf het label is verkocht of hoeveel geld daarvoor is gevraagd.

"We hebben recentelijk de strategische beslissing gemaakt om ons Private Division-label te verkopen zodat we ons kunnen richten op het laten groeien van onze kernzaken op de lange termijn", aldus Strauss Zelnick aan Variety. "Als onderdeel van deze transactie heeft de koper alle bestaande en nog uit te komen releases van Private Division gekocht." Wel blijft Take-Two het in april via Early Access uitgekomen No Rest for the Wicked van Moon Studios ondersteunen.

Private Division werd in 2017 opgericht door Take-Two en was bedoeld voor het uitgeven van games gemaakt door onafhankelijke ontwikkelaars. Studio's als Roll7 (OlliOlli World) en Intercept Games (Kerbal Space Program 2) maken er onderdeel van uit, en ook games als The Outer Worlds en Rollerdrome zijn uitgebracht via het label. Ook het aankomende Tales of the Shire zou worden uitgegeven via het label.

Afelopen voorjaar gingen er al geruchten dat het grootste gedeelte van de werknemers van Private Division zouden zijn ontslagen. Eerder kwamen er ook berichten naar buiten dat Intercept Games en Roll 7 werden gesloten. Take-Two claimde kort daarna dat dit niet het geval is, maar kort daarna volgde een bericht van een werknemer van Intercept waarin werd gemeld dat iedereen in juni werd ontslagen. Het is niet bekend hoeveel van deze studio's nog intact is nu Private Division is overgenomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!