Medewerker Infinity Ward plaatst hint voor volgende Call of Duty-game
Nieuws

Medewerker Infinity Ward plaatst hint voor volgende Call of Duty-game

Hoofd Communicatie Manager van ontwikkelaar Infinity Ward, Ashton Williams, heeft een afbeelding van een schedel geplaatst op Twitter. Met deze afbeelding wordt mogelijk gehint naar de volgende Call of Duty-game.

Bij de Call of Duty-franchise worden de games door drie verschillende ontwikkelaars gefabriceerd; Sledgehammer, Treyarch en Infinity Ward. Deze drie ontwikkelaars rouleren elke drie jaar in het uitbrengen van een nieuwe Call of Duty-game. In 2017 bracht Sledgehammer Call of Duty: WW2 uit, in 2018 kwam Treyarch met Call of Duty: Black Ops 4 en in 2019 is het mogelijk weer de beurt aan Infinity Ward om een game uit te brengen.

Met de geplaatste tweet van Ashton Williams wordt met een schedel gehint naar de volgende Call of Duty-game. Echter wordt in eerste instantie nog geheimzinnig gedaan over de precieze game die voor de franchise ontwikkeld wordt.

In de betreffende gif is de schedel te zien zonder enige toegevoegde context. Hiermee werd door vele verwacht dat de ontwikkelaar komt met een vervolg van Call of Duty: Ghosts; één van de franchises waar de ontwikkelaar bekend om staat. Naast Ghosts heeft het bedrijf ook veel succes behaald met de Modern Warfare-games, waarvan de laatste, Modern Warfare 3, werd uitgebracht in 2011. Echter werd wel in 2016 een Remastered-versie van de originele Modern Warfare uitgebracht.

Toch beweert Jason Schreier van Kotaku dat de betreffende tweet refereert naar een nieuwe Modern Warfare-game en niet naar een vervolg van Ghosts. Schreier legt in een forumpost uit dat de getoonde schedel kan refereren naar Luitenant Simon 'Ghost' Riley uit Modern Warfare 2. Dit personage stond bekend om het dragen van een bivakmuts met een schedelpatroon. In een link met de tweet van Williams lijkt hiermee een belangrijke rol voor luitenant Riley te zijn weggelegd in de volgende game van Infinity Ward.

©GMRimport

Met het succes van Call of Duty: Modern Warfare Remastered kan de ontwikkelaar met de tweet ook hinten naar een Remastered-versie van Modern Warfare 2, echter blijft dit momenteel bij een gerucht en kan de ontwikkelaar er ook voor kiezen om een geheel nieuwe Call of Duty-serie te introduceren.

Afgelopen jaar werd Call of Duty: Black Ops 4 uitgebracht door ontwikkelaar Treyarch. Opvallend was dat Black Ops 4 voor het eerst geen singeplayer-modus bevatte en in plaats daarvan een battle royale-modus had toegevoegd. Hiermee kan men zich afvragen of deze opzet ook gebruikt gaat worden in de volgende Call of Duty-game.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error