Marketingcampagne Halo Infinite met Monster Energy Drink onthuld
Gamer.nl
Nieuws

Marketingcampagne Halo Infinite met Monster Energy Drink onthuld

Microsoft heeft een marketingcampagne voor Halo Infinite onthuld die geheel draait om Monster Energy Drink.

De marketingcampagne begint dit najaar in de Verenigde Staten, ook al is Halo Infinite inmiddels uitgesteld naar 2021. Via Xbox Wire laten Microsoft en 343 Industries weten dat Amerikaanse consumenten blikjes Monster Energy kunnen kopen, waarmee ze verschillende in-game voordelen in Halo Infinite ontvangen.

Zo krijgt men met elk blikje Monster Energy dubbele ervaringspunten voor in de game. Ook ontvangt men diverse Snapchat-filters waarmee mensen zichzelf in de Master Chief kunnen veranderen. De Halo Infinite-campagne krijgt daarnaast speciale uitdagingen waarmee men op Monster Energy-gebaseerde cosmetische items en wapenskins kan ontgrendelen. De marketincampagne loopt tot 31 december dit jaar in de VS. De codes kunnen ingevoerd worden op een speciale website.

Het is niet voor het eerst dat Monster Energy Drink onderdeel is van de marketing van een game - vorig jaar verscheen Hideo Kojima's Death Stranding, waarin het hoofdpersonage Monster Energy drinkt om zichzelf op te peppen. Halo Infinite moet ergens in 2021 op Xbox Series X, Xbox One en pc verschijnen.

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-prijs nog niet beïnvloed door importheffingen
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-prijs nog niet beïnvloed door importheffingen

Nintendo geeft wel toe dat ze er 'iets mee moeten doen'

Er is nog geen rekening gehouden met de Amerikaanse importheffingen bij het bepalen van de prijs van de Nintendo Switch 2.

Dat meldde Doug Bowser, de directeur van Nintendo Amerika, aan The Verge. Bowser werd gevraagd hoe Nintendo bij de prijs van de Switch 2 is uitgekomen. Hij wees op de nieuwe features van de console, waaronder het vernieuwde scherm en de nieuwe Joy-Cons. "We willen een toegankelijk systeem maken dat consumenten zien als onderdeel van hun entertainmentervaringen en waarvan ze begrijpen dat het lang meegaat. Dat zijn allemaal factoren die mede de prijs bepalen."

Hij vervolgt: "De importheffingen zijn niet meegenomen in de prijs. Dat kan echter in de toekomst wel gebeuren." Aan Wired meldde hij: "Het creëert een uitdaging. Het is iets waar we wat mee moeten doen." Wat de gevolgen precies gaan zijn is op dit moment nog onbekend, maar het is bijvoorbeeld mogelijk dat de Switch 2 in prijs omhoog gaat in de Verenigde Staten.

Afgelopen week werd aangekondigd dat de Nintendo Switch 2 in Europa voor 469,99 verkocht gaat worden - 450 dollar in de Verenigde Staten. Hoewel de pre-orders in de VS morgen zouden starten, kondigde Nintendo eind vorige week aan dat dit uitgesteld werd omdat het bedrijf de "potentiële impact van de heffingen" in de gaten wil houden. Wel zou de releasedatum van 5 juni wereldwijd intact blijven.

De Amerikaanse president Donald Trump kondigde afgelopen week nieuwe importheffingen op alle producten die de Verenigde Staten binnenkomen aan. Dat geldt ook voor landen waar Nintendo onderdelen van de Switch 2 laat produceren. Het bedrijf heeft de productie van de Switch 2 voor een groot deel van China naar Vietnam verplaatst om de importheffingen te ontlopen, maar Trump kondigde onlangs een heffing van 46 procent aan voor producten uit laatstgenoemde land.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fromsoftware benadrukt ook singleplayergames te willen blijven maken
Gamer.nl
Nieuws

Fromsoftware benadrukt ook singleplayergames te willen blijven maken

Ondanks de komst van The Duskbloods en Elden Ring: Nightreign

Ondanks de onthulling van Switch 2-multiplayergame The Duskbloods heeft Fromsoftware de intentie om ook singleplayergames te blijven ontwikkelen.

Dat liet regisseur Hidetaka Miyazaki weten in een interview op de Nintendo-website. "Laat mij iets adresseren. Zoals ik eerder al meldde, is The Duskbloods in essentie een multiplayergame, maar dat betekent niet dat we als bedrijf hebben besloten om ons voortaan puur op multiplayergames te richten. Zo hebben we ook een Switch 2-versie van Elden Ring aangekondigd, en zijn we nog altijd van plan om singleplayergames te ontwikkelen om toe te geven aan onze traditionelere stijl."

De opmerking moet Fromsoftware-fans vooral geruststellen, want naast The Duskbloods werkt de geprezen Japanse ontwikkelaar ook aan Elden Ring: Nightreign, wat een spin-off van Elden Ring is met een focus op coöperatieve gameplay. Het bedrijf wil dus ook singleplayergames blijven maken.

In het interview werden diverse details over The Duskbloods onthuld, zoals afgelopen week al op Gamer.nl gelezen kon worden. Zo starten spelers in een hub-gebied waar men een personage kan kiezen en deze naar eigen smaak aan kan passen. Vervolgens wordt men naar de online multiplayer getransporteerd, waar het meestal de bedoeling is om als laatste over te blijven. Soms zijn er echter ook andere doelen, zoals samen een baas zien te doden. Spelers verdienen beloningen die ze weer kunnen gebruiken om hun personage aan te passen en te verbeteren wanneer ze terugkeren naar het hub-gebied.

Spelers besturen zogeheten 'Bloodsworn'. Dit zijn wezens die menselijke krachten zijn ontstegen dankzij het speciale bloed dat door hun aderen stroomt. Ze nemen het tegen elkaar op in een gewelddadig gevecht voor 'First Blood', terwijl het einde van de mensheid nabij is. Vanwege het einde van de mensheid zijn er gebieden in de spelwereld te vinden die uit verschillende tijdperken lijken te komen.

The Duskbloods verschijnt ergens in 2026 voor Nintendo Switch 2. Hieronder kan nog eens de onthullingstrailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!