Mario Kart overtuigde Nintendo-directeur om bij bedrijf te werken
Gamer.nl
Nieuws

Mario Kart overtuigde Nintendo-directeur om bij bedrijf te werken

De huidige directeur van Nintendo, Shuntaro Furukawa, ging mede dankzij Super Mario Kart aan de slag bij het bedrijf.

Dat onthulde Furukawa in een gesprek met het Japanse Nikkei - vertaald door Nintendo Everything. Hij had aan het begin van de jaren 90 wel een Super Famicon (de Japanse versie van de Super NES), thuis staan, maar meer interesse in games van andere bedrijven. Toen raadde een vriend hem aan Super Mario Kart te spelen.

"Iemand bij mijn tennisclub zei dat het zonde zou zijn als ik een bepaald spel niet zou uitproberen. Het ging om Super Mario Kart. Het was een tijdje geleden dat ik een Nintendo-spel speelde en het was zo enorm leuk! Ik herinner mij dat ik bij mijzelf dacht: 'blijkbaar maakt dit bedrijf toch geweldige producten.'.

Toen hij in 1994 afstudeerde, ging Furukawa meteen aan de slag bij Nintendo. Hij werkte ongeveer een decennium lang als een accountant bij Nintendo Europe en werkte zich daarna omhoog binnen het bedrijf. In 2018 werd hij uitgeroepen tot directeur.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Uitgevers plaatsen Switch 2-games massaal op Game-Key Cards
Gamer.nl
Nieuws

Uitgevers plaatsen Switch 2-games massaal op Game-Key Cards

Met een Game-Key Card moet alsnog de game gedownload worden

Veel third-party-uitgevers en -ontwikkelaars brengen hun Nintendo Switch 2-games uit op zogeheten 'Game-Key Cards', waarbij de game ondanks een fysieke aankoop alsnog gedownload moet worden.

Deze 'Game-Key Cards' werden al kort na de Switch 2 Direct onthuld en zijn bedoeld voor spellen die niet op een reguliere cartridge passen. Op een Game-Key Card staat "niet de volledige gamedata". In plaats daarvan geldt de cartridge als een soort sleutel waarmee spelers wanneer deze in de Switch 2 wordt gestoken de game kunnen downloaden. Meer info over Game-Key Cards is hier te vinden.

Nu de pre-orders van Switch 2-games in Japan online zijn gekomen, blijkt (via het X-kanaal van Gematsu) dat bijna alle third-party-uitgevers deze Game-Key Cards gebruiken. Alle third-party-games die op de Switch 2-release in Japan verschijnen - met uitzondering van Cyberpunk 2077 - maken er gebruik van. Dat is te zien door een witte strook met informatie onderaan de hoesjes van games.

Op de eerste Switch moesten games soms ook al gedeeltelijk gedownload worden bij de aankoop van een fysieke game. Dit gebeurde echter alleen bij de third-party-games met de allergrootste bestandsgrootte. Het lijkt er dus op dat dit veel vaker voor gaat komen op de Switch 2 - althans, in de vorm van Game-Key Cards.

Deels ligt dit mogelijk aan de toename in bestandsgrootte van spellen. Daarnaast gaan er geruchten dat Nintendo alleen de kleinste en grootste versie van Switch 2-cartridges aan uitgevers beschikbaar stelt, waarbij het grootste exemplaar logischerwijs een stuk prijziger is. Mogelijk kiezen veel uitgevers dan ook voor een Game-Key Card om zo meer winst te kunnen genereren.

Het voordeel van Game-Key Cards ten opzichte van downloadcodes of aankopen die direct via de Switch 2 eShop lopen, is dat deze 'fysieke' spellen alsnog doorverkocht kunnen worden. Sommige mensen die zweren bij fysieke games doen dit echter omdat ze zeker willen zijn dat hun game jaren later nog steeds speelbaar is, en dat kan bij Game-Key Cards alleen wanneer Nintendo de download beschikbaar blijft stellen in een digitale winkel.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grand Theft Auto 6-trailer is 250 miljoen keer bekeken
Gamer.nl
Nieuws

Grand Theft Auto 6-trailer is 250 miljoen keer bekeken

Ook zijn er een miljoen reacties achtergelaten

Onlangs heeft de Grand Theft Auto 6-trailer die eind 2023 is verschenen twee nieuwe mijlpalen bereikt. De trailer is inmiddels meer dan 250 miljoen keer op YouTube bekeken, en er zijn meer dan een miljoen reacties onder de video achtergelaten.

Het gaat daarbij specifiek om de trailer die door Take-Two Interactive en Rockstar Games werd geüpload - andere YouTube-kanalen die de trailer ook hebben geüpload en geplaatst worden niet meegenomen met dit totale aantal.

De gigantische kijkersaantallen geven eens te meer aan hoe groot het bereik van de Grand Theft Auto-franchise is. Sinds het online komen van de trailer in december 2023 wachten fans dan ook ongeduldig om een nieuwe trailer, maar die is op moment van schrijven nog altijd niet uitgebracht. Wel heeft Take-Two meermaals benadrukt dat Grand Theft Auto 6 ergens aankomend najaar moet verschijnen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Grand Theft Auto 6 speelt zich af in Vice City en omstreken, gebaseerd op Miami in de Verenigde Staten. De game draait om twee hoofdpersonages, Lucia en Jason. Veel meer officiële details zijn er op moment van schrijven niet, maar hier kunnen alle feiten en geruchten gevonden worden.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!