Man poogt een week lang in virtual reality te leven
Nieuws

Man poogt een week lang in virtual reality te leven

Door middel van een experiment hoopt Jak Wilmot te ontdekken wat de effecten zijn van het doorbrengen van een lange tijd in virtual reality. Een week lang gaat hij leven in een virtuele wereld en dit is live te volgen.

Jak Wilmot is bezig met een persoonlijk experiment waarin hij een hele week gaat doorbrengen in virtual reality. Hij is mede-oprichter van Disrupt VR, een bedrijf dat vr-applicaties ontwikkelt en experimenten organiseert. Wilmot begon gisteravond om 18:00 uur aan de uitdaging en heeft dus nog een lange tijd te gaan.

Er zijn een aantal regels verbonden aan het virtual reality-experiment. Wilmot mag bijvoorbeeld dertig seconden gebruiken om een andere vr-bril op te zetten als hij gaat eten, slapen of douchen. Ook zijn alle ramen in zijn appartement geblindeerd, zodat hij enkel een besef van tijd heeft door middel van een gesimuleerde dag- en nachtcyclus in zijn headset.

Wilmot gaat deze uitdaging aan omdat hij van mening is dat smartphones in 2038 volledig vervangen zullen zijn door virtual- en augmented reality. De vr-ontwikkelaar wilt zelf ervaren hoe deze toekomstige wereld er uit gaat zien en heeft dus besloten om een week lang in in een virtuele wereld te leven. Met dit experiment hoopt hij te ontdekken wat de effecten zijn van het doorbrengen van een lange tijd in virtual reality en hoe hij deze symptomen tegen kan gaan.

Het experiment van Wilmot is live te volgen op Twitch en

Watch on YouTube

. Ook worden er updates geplaatst op Twitter, waarin Wilmot laat zien hoe hij omgaat met de problemen die hij tegenkomt tijdens zijn uitdaging. Zo ging hij een half uur lang boksen gevolgd door vijftien minuten aan yoga, om weer tot rust te komen nadat hij last kreeg van claustrofobie.

Dit is niet de eerste keer dat iemand een lange tijd doorbrengt in virtual reality. In 2016 deed Thorsten Wiedemann mee aan het experiment genaamd disconnected, waarin hij 48 uur lang leefde in een virtuele wereld. Wiedemann sliep maar twee-en-een-half uur per dag, maar zei geen last te hebben van fysieke problemen zoals brandende ogen of hoofdpijn.

Embed not supported

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Er bestond een PlayStation 2-versie van de eerste Shenmue
Nieuws

Er bestond een PlayStation 2-versie van de eerste Shenmue

Makers zouden Ryu Ga Gotoku Studio wel op een nieuw deel willen zetten

Sega heeft een PlayStation 2-versie van de allereerste Shenmue gemaakt die nooit is uitgebracht.

Dat blijkt uit een Famitsu-interview met programmeurs Takeshi Hirai en Makoto Wada (via ResetEra). Eerstgenoemde: "Ik heb een PS2-versie van de eerste game gemaakt. Die is nooit uitgekomen, maar intern bestond er een versie die op de PS2 draaide. We hebben ook een Xbox-versie gemaakt, maar alleen Shenmue 2 kwam uit in Noord-Amerika."

De eerste Shenmue verscheen oorspronkelijk op de Dreamcast in 2000. Pas in 2018 kwam de game naar PlayStation, Xbox en pc. Het spel staat bekend om de vrijheid die gamers krijgen in een open spelwereld.

Overigens liet Eigo Kasahara, de planning director van Shenmue, in het interview weten dat hij de makers van de Like a Dragon-reeks wel zou toevertrouwen met het maken van een nieuwe Shenmue-game. "Als Ryu Ga Gotoku Studio het zou maken, zou het volgens mij een erg toffe Shenmue worden." Het meest recente deel in de reeks, Shenmue 3, kwam in 2019 uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Two Point Museum-trailer draait om zogeheten expedities
Nieuws

Two Point Museum-trailer draait om zogeheten expedities

Game komt op 4 maart naar pc, PS5 en Xbox Series

Een afgelopen week uitgekomen trailer van het aankomende Two Point Museum draait om de expedities die spelers kunnen organiseren.

Toen de game werd aangekondigd werd al duidelijk gemaakt dat deze expedities worden gehouden om nieuwe stukken te vinden om in het museum tentoon te stellen. Denk bijvoorbeeld aan het opgraven van botten van dinosauriërs.

De trailer toont dat spelers een locatie voor een expeditie moeten kiezen, en er moet ook een werknemer op de klus worden gezet. Het is daarbij belangrijk om deze werknemers te trainen. Daarbij moeten spelers soms keuzes maken tijdens deze - in tekst weergegeven - expedities.

Spelers kunnen in Two Point Museum hun eigen museum bouwen en runnen. Logischerwijs bestaat een museum uit meer dan tentoonstellingen. Er moet ook een cadeauwinkel zijn en gasten moeten de mogelijkheid hebben om naar het toilet te gaan en eten en drinken aan te schaffen. Ook moeten ze kennis op kunnen doen over alle stukken die tentoon worden gesteld, en deze stukken moeten ook goed onderhouden worden.

Two Point Museum verschijnt op 4 maart voor pc (Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!