Makers zien toekomst in driedimensionale Kirby-games
Gamer.nl
Nieuws

Makers zien toekomst in driedimensionale Kirby-games

Ontwikkelaar HAL Laboratory ziet zeker een toekomst in het blijven uitbrengen van driedimensionale Kirby-games.

Dat melden ontwikkelaars van de game in een uitgebreid interview dat Nintendo online heeft geplaatst. Morgen komt Kirby en de Vergeten Wereld uit, de eerste driedimensionale game in de hoofdreeks van Kirby. Het bedrijf staat zeker open hier verder mee te experimenteren ten opzichte van de gebruikelijke tweedimensionale Kirby-games.

Yuki Endo: "We hebben veel unieke ideeën gebruikt om het gevarieerd te maken. Maar om de eerste 3D-actiegame met Kirby te maken moesten we ook veel leren, zoals hoe druk we levels moesten maken en hoe de 3D-camera werkt. Als we de skills die we hebben geleerd bij het maken van deze game kunnen blijven hanteren, kunnen we veel nieuwe gameplayideeën verzinnen voor toekomstige Kirby-games."

Het was volgens het bedrijf behoorlijk uitdagend om een driedimensionale Kirby-game te maken. Regisseur Tatsuya Kamiyama: "Kirby als een personage is niet perfect voor volledige 3D-gameplay. Zin silhouet is perfect rond. Wanneer je hem bestuurt met de camera achter hem, is het moeilijk om te zien welke kant hij opkijkt."

HAL Laboratory heeft daar echter een oplossing voor bedacht. Wanneer spelers een aanval doen op een vijand, raakt deze aanval de vijand, ook al mikt men een beetje verkeerd. "Op die manier kunnen mensen die niet zo goed zijn in driedimensionale actiegames vijanden aanvallen zonder stress te hebben."

Kirby en de Vergeten Wereld is vanaf morgen verkrijgbaar voor Nintendo Switch. De game scoorde een 7,5 op Gamer.nl: "Kirby en de Vergeten Wereld is een van de leukste Kirby-games tot nu toe. De magische driedimensionale spelwereld, talloze vaardigheden en grappige Mondvol-vormen blijven vermaken. Verwacht echter geen diepgaande gevechten of uitdagende platformactie - de focus ligt puur op zorgeloos plezier."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!