Makers zien toekomst in driedimensionale Kirby-games
Ontwikkelaar HAL Laboratory ziet zeker een toekomst in het blijven uitbrengen van driedimensionale Kirby-games.
Dat melden ontwikkelaars van de game in een uitgebreid interview dat Nintendo online heeft geplaatst. Morgen komt Kirby en de Vergeten Wereld uit, de eerste driedimensionale game in de hoofdreeks van Kirby. Het bedrijf staat zeker open hier verder mee te experimenteren ten opzichte van de gebruikelijke tweedimensionale Kirby-games.
Yuki Endo: "We hebben veel unieke ideeën gebruikt om het gevarieerd te maken. Maar om de eerste 3D-actiegame met Kirby te maken moesten we ook veel leren, zoals hoe druk we levels moesten maken en hoe de 3D-camera werkt. Als we de skills die we hebben geleerd bij het maken van deze game kunnen blijven hanteren, kunnen we veel nieuwe gameplayideeën verzinnen voor toekomstige Kirby-games."
Het was volgens het bedrijf behoorlijk uitdagend om een driedimensionale Kirby-game te maken. Regisseur Tatsuya Kamiyama: "Kirby als een personage is niet perfect voor volledige 3D-gameplay. Zin silhouet is perfect rond. Wanneer je hem bestuurt met de camera achter hem, is het moeilijk om te zien welke kant hij opkijkt."
HAL Laboratory heeft daar echter een oplossing voor bedacht. Wanneer spelers een aanval doen op een vijand, raakt deze aanval de vijand, ook al mikt men een beetje verkeerd. "Op die manier kunnen mensen die niet zo goed zijn in driedimensionale actiegames vijanden aanvallen zonder stress te hebben."
Kirby en de Vergeten Wereld is vanaf morgen verkrijgbaar voor Nintendo Switch. De game scoorde een 7,5 op Gamer.nl: "Kirby en de Vergeten Wereld is een van de leukste Kirby-games tot nu toe. De magische driedimensionale spelwereld, talloze vaardigheden en grappige Mondvol-vormen blijven vermaken. Verwacht echter geen diepgaande gevechten of uitdagende platformactie - de focus ligt puur op zorgeloos plezier."