Makers zien toekomst in driedimensionale Kirby-games
Nieuws

Makers zien toekomst in driedimensionale Kirby-games

Ontwikkelaar HAL Laboratory ziet zeker een toekomst in het blijven uitbrengen van driedimensionale Kirby-games.

Dat melden ontwikkelaars van de game in een uitgebreid interview dat Nintendo online heeft geplaatst. Morgen komt Kirby en de Vergeten Wereld uit, de eerste driedimensionale game in de hoofdreeks van Kirby. Het bedrijf staat zeker open hier verder mee te experimenteren ten opzichte van de gebruikelijke tweedimensionale Kirby-games.

Yuki Endo: "We hebben veel unieke ideeën gebruikt om het gevarieerd te maken. Maar om de eerste 3D-actiegame met Kirby te maken moesten we ook veel leren, zoals hoe druk we levels moesten maken en hoe de 3D-camera werkt. Als we de skills die we hebben geleerd bij het maken van deze game kunnen blijven hanteren, kunnen we veel nieuwe gameplayideeën verzinnen voor toekomstige Kirby-games."

Het was volgens het bedrijf behoorlijk uitdagend om een driedimensionale Kirby-game te maken. Regisseur Tatsuya Kamiyama: "Kirby als een personage is niet perfect voor volledige 3D-gameplay. Zin silhouet is perfect rond. Wanneer je hem bestuurt met de camera achter hem, is het moeilijk om te zien welke kant hij opkijkt."

HAL Laboratory heeft daar echter een oplossing voor bedacht. Wanneer spelers een aanval doen op een vijand, raakt deze aanval de vijand, ook al mikt men een beetje verkeerd. "Op die manier kunnen mensen die niet zo goed zijn in driedimensionale actiegames vijanden aanvallen zonder stress te hebben."

Kirby en de Vergeten Wereld is vanaf morgen verkrijgbaar voor Nintendo Switch. De game scoorde een 7,5 op Gamer.nl: "Kirby en de Vergeten Wereld is een van de leukste Kirby-games tot nu toe. De magische driedimensionale spelwereld, talloze vaardigheden en grappige Mondvol-vormen blijven vermaken. Verwacht echter geen diepgaande gevechten of uitdagende platformactie - de focus ligt puur op zorgeloos plezier."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error