Maker van Scott Pilgrim verdient niks aan de game
De maker van de visual novel waar de game Scott Pilgrim Vs. The World op is gebaseerd is, heeft aangegeven dat hij geen geld verdient aan de game.
Dat heeft Bryan Lee O'Malley, maker van visual novel waar de game op is gebaseerd, laten weten in een mail aan Kotaku. O'Malley geeft aan dat hij door gebrek aan communicatie tussen hem, Ubisoft en Universal voor een lange tijd niet eens wist dat de game opnieuw werd uitgebracht.
"Kennelijk werkt Ubisoft al enige tijd aan dit project. Mensen bij Universal zouden mij hiervan op de hoogte stellen, maar door een fout in de communicatie is dit nooit gebeurd. Maanden geleden tweette Ubisoft een emoji naar mij, in de veronderstelling dat ik op de hoogte was van de situatie", schrijft O'Malley.
"Op dit moment ben ik vrijwel niet betrokken bij dit project. Behalve dat ik een boegbeeld ben voor de fans. Het is enkel een re-release van dezelfde game. Niemand uit het oorspronkelijke team werkt aan deze titel. Ik verdien er dan ook geen geld aan (nooit gedaan). Misschien krijg ik een downloadcode, als ik lief ben tenminste", verhaalt de maker van de originele game.
Scott Pilgrim vs. The World, gebaseerd op de gelijknamige graphic novel, verscheen oorspronkelijk op PlayStation 3 en Xbox 360. De digitale indiegame kreeg al snel een cultstatus en werd in 2014 offline gehaald, waarschijnlijk vanwege een afgelopen licentie. Fans hopen al jaren dat het spel weer beschikbaar komt.
Ubisoft brengt Scott Pilgrim vs. The World: The Game Complete Condition deze feestdagen uit.