Maker nieuwe Monkey Island verdedigt grafische stijl van de game
Ron Gilbert, de maker van de klassieke Monkey Island-games en het aankomende Return to Monkey Island, betreurt het dat fans kritiek uiten op de grafische stijl van de game.
Dat laat hij weten in een nieuwe blogpost. Hij meldt dat er wat negatieve feedback is op de grafische stijl van de aankomende game, die verschilt van de grafische stijl van de klassieke spellen. "Ironisch genoeg zijn het vooral hardcore Monkey Island-fans die niet willen dat ik een game maak die ik wíl maken. De game heeft misschien niet de grafische stijl die je wilde zien of die je verwachtte, maar het is de grafische stijl die ik wilde."
Return to Monkey Island, een vervolg op de eerste twee Monkey Island-games, werd afgelopen april aangekondigd. Ron Gilbert maakt de game samen met zijn studio Terrible Toybox, in samenwerking met Devolver Digital en Lucasfilm Games.
Het spel moet een direct vervolg worden op de eerste twee games uit 1990 en 1991, Secret of Monkey Island en Monkey Island 2: LeChuck’s Revenge. Hoewel het geen direct vervolg is op later verschenen vervolgen - The Curse of Monkey Island uit 1997, Escape from Monkey Island uit 2000 en Tales of Monkey Island uit 2009 - wordt er ook zoveel mogelijk rekening gehouden met de canon uit die games.
De game moet ergens dit jaar verschijnen. Het is nog niet bekend op welke systemen het spel beschikbaar komt.