Magic: The Gathering krijgt cross-overs met Final Fantasy, Assassin's Creed en Fallout
Nieuws

Magic: The Gathering krijgt cross-overs met Final Fantasy, Assassin's Creed en Fallout

Ook Jurassic World krijgt een cross-over

Er zijn nieuwe cross-overs voor trading card game Magic: The Gathering onthuld gebaseerd op gamefranchises Final Fantasy, Assassin's Creed en Fallout.

Dat werd tijdens het Gen Con 2023-panel onthuld, waar Wizards of the Coast de toekomst van Magic tot en met 2026 schetste. Daarbij vielen vooral de samenwerkingen met de drie gamefranchises op.

Fallout is als eerste aan de beurt en verschijnt in maart 2024 in de vorm van een aantal Commander-decks, in navolging van franchises als Doctor Who en Warhammer 40K. Het gaat om compleet nieuwe kaarten, alsmede heruitgaven met nieuwe art die bij de reeks past, waarbij de kaarten personages, vijanden, facties en locaties uit de post-apocalyptische Bethesda-franchise tonen.

In juli 2024 moet een volledige boosterset gebaseerd op Assassin's Creed uitkomen, wederom met compleet nieuwe kaarten en heruitgaven met nieuwe art. De kaarten moeten artwork gebaseerd op Ubisofts populaire franchise bevatten en "unieke mechanics" bevatten. Na The Lord of the Rings: Tales of Middle-earth is Assassin's Creed de tweede franchise die losstaat van Wizards of the Coast die een volledige boosterset ontvangt.

Van Final Fantasy tot slot komt in 2025 een volledige booster-uitbreiding uit, met kaarten die alle games uit de hoofdreeks behandelen, waaronder het nieuwste deel, Final Fantasy 16. De set komt ook digitaal verkrijgbaar via Magic: The Gathering Arena.

Tijdens het Gen Con 2023-panel werden nog veel meer aankondigingen rondom Magic: The Gathering gedaan. Zo zal de later dit jaar te verschijnen Lost Caverns of Ixalan-uitbreiding een aantal kaarten gebaseerd op Jurassic World bevatten. Volgend jaar moeten er sets verschijnen als Murders at Karlov Manor (een murder mystery-set), Outlaws of Thunder Junction (een uitbreiding die zich afspeelt in het Wilde Westen), Modern Horizons 3 (een reprint van Modern Horizons), Bloomburrow (een compleet nieuwe wereld waarin de bewoners een soort mix tussen dieren en mensen zijn) en Duskmourn: House of Horror (een set rondom Halloween). Het complete panel met alle aankondigingen valt hieronder te bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!