'Luigi's Mansion 3 krijgt meer baasgevechten dan ooit'
Nieuws

'Luigi's Mansion 3 krijgt meer baasgevechten dan ooit'

Producer Yoshihito Ikebata zegt in Luigi's Mansion 3 meer baasgevechten dan ooit tevoren toe te voegen. Dit zegt hij tijdens een interview op E3 met Kotaku.

Met het interview wordt duidelijk dat Ikebata evenals zijn baas Kensuke Tanabe zeker wilde zijn dat het vervolg op Luigi's Mansion Dark Moon leerde van zijn gebreken. Hiermee wordt veelal gerefereerd naar het gebrek aan baasgevechten. "Wij wilden niets liever dan het plaatsen van deze unieke eindbazen in de vorige game, maar dat konden we niet. Dus daarom hebben wij er zoveel in de nieuwe game gestopt", aldus Ikebata.

Naast de hoeveelheid eindbazen voegt Ikebata eraan toe dat men zeker wilde weten dat ontwikkelaar Next Level Games goed de spanning brengt tijdens het spelen van de baasgevechten. In het eerste deel van Luigi's Mansion was de kritiek veelal afkomstig van het gebrek aan content. Alhoewel het tweede deel meer content bevatte ging dat weer ten koste van het aantal baasgevechten. Met het derde deel hoopt het Japanse bedrijf beide problemen binnen de franchise op te lossen.

Watch on YouTube

Tijdens E3 toonde Nintendo veel nieuwe gameplay van de aankomende game, waaronder een baasgevecht tegen een Godzilla-spook. In dit derde deel speelt de game zich af in een hotel waarin Luigi elke verdieping kan verkennen en op geesten kan jagen. Elke verdieping heeft een eigen thema, zoals een middeleeuws kasteel en een filmset.

Luigi's Mansion 3 verschijnt dit jaar op de Nintendo Switch.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error