Lucasfilm zag concept Star Wars Jedi: Fallen Order niet zitten
In een nieuwe aflevering van dehref="https://open.spotify.com/episode/1utZBmJK3wbgYq0konbbP1?si=21L041aGTc2reuQzsVhyCA" rel="noopener noreferrer" target="_blank"> AIAS Game Maker's Notebook</a> vertelt Star Wars Jedi: Fallen Order-regisseur Stig Asmussen dat Lucasfilm het idee voor de game aanvankelijk niet zag zitten.
"Ik pitchte: 'Hé, wat als we een game over Jedi en Force-krachten maken', en dat zagen ze niet helemaal zitten", zegt Asmussen. "Ze zeiden: 'wat dacht je van blasters en premiejagers en dergelijke?"
Uiteindelijk kreeg Asmussen groen licht voor Fallen Order door Lucasfilm ervan te overtuigen dat de samenstelling van Fallen Orders team niet geschikt was voor een dergelijke Star Wars-game:
"Je kan ons net zo goed vragen om een racegame te maken. Ik denk niet dat iemand blij wordt van het resultaat. Wat ik heb geleerd is dat de Jedi voor hen de heilige graal zijn. Je moet het verdienen om een game te mogen maken over Jedi. We gingen wat over en weer, maar uiteindelijk zagen ze waar ik vandaan kwam."
Star Wars Jedi: Fallen Order lanceerde afgelopen november. Een vervolg is mogelijk al in de maak.