LG onthult zelf ook buigbaar Flex-oledscherm
Nieuws

LG onthult zelf ook buigbaar Flex-oledscherm

Niet lang na Corsair onthult ook LG zelf een buigbaar oled-product: de LG Oled Flex (LX3) is 's werelds eerste buigbare 42 inch oledscherm.

De onthulling van de eerste LG Oled Flex komt, opvallend genoeg, niet lang nadat Corsair eenzelfde soort product (in samenwerking met LG) uit de doeken deed. Bij Corsair betreft het buigbare gamingscherm een 45 inch op 21:9-verhouding, waar LG's eigen buigscherm een 42 inch groot 16:9-paneel blijkt te zijn.

Daardoor is de buiging bij LG zelf ook net wat minder, zij het nu wel geautomatiseerd (middels de bijbehorende afstandsbediening) in stapjes van 5 procent. Beide nieuwe oledschermen kunnen met de naar wens afgebogen worden, van volledig vlak tot 900R in dit geval. Het Xeneon Flex-scherm van Corsair vervormt nog net dat beetje verder, tot in ieder geval een 800R-curve.

©GMRimport

LG's Flex-scherm doet niet alle technische details uit de doeken, maar in ieder geval een 4k-resolutie, 120 hertz beeldverversing, responstijden tot 0,1 milliseconde en hdmi 2.1-connectoren zijn verzekerd middels een persbericht. Zowel in specificaties als marketingtaal wil LG de eerste Flex-monitor vooral op gamers richten. 

Qua ondersteunde technologie van derde partijen werden in ieder geval volledige compatibiliteit met Dolby Vision genoemd, maar ook Nvidia's G-Sync en AMD FreeSync Premium, voor verdere schermsynchronisatie op het gros van de videokaarten. Daarnaast draait het scherm op LG's recente Alpha 9 Gen 5-processor (voor betere beeldoptimalisatie) en keert ook LG's eigen antireflectielaag terug op het oledpaneel.

Net als Corsair rust ook LG zelf het buigbare scherm uit met een vaste, verstelbare voet. Voor het LX3-model kan de standaard in ieder geval 140 millimeter in de hoogte verschoven worden, met eventueel ook schermkantelingen van -10 tot 5 graden. 

Onduidelijk blijft nog wanneer LG's eerste Oled Flex-monitor moet verschijnen, laat staan hoeveel het opmerkelijke display ongeveer mag kosten. LG neemt het Oled Flex-scherm deze week wel mee naar IFA 2022 in Berlijn, waar het scherm voor het eerst uitgeprobeerd kan worden. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'
Nieuws

Vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur kreeg aanbod dat ze 'niet kon weigeren'

Het gaat wederom om een rpg of game met rpg-elementen

De bij Bioware vertrokken Dragon Age: The Veilguard-regisseur Corine Busche heeft laten weten dat ze een aanbod kreeg om ergens anders te werken "die ze niet kon weigeren".

Dat heeft ze in een statement aan Eurogamer laten weten. Ze vertelde daarbij dat het om een game gaat die binnen het rpg-genre valt, maar meer details gaf ze nog niet.

Busche laat daarbij weten dat ze "heeft gedaan wat ze wilde doen bij Bioware. Ik wilde er gaan werken om de koers te corrigeren. Ik hou van Dragon Age en van Bioware, dus de kans om er een goede singleplayer-rpg van te maken was de kans van mijn leven."

Afgelopen week kwam al naar buiten dat Busche vertrekt bij Bioware. Ze ging in februari 2022 aan de slag als regisseur van de vorig jaar uitgekomen Dragon Age-game. Samen met creative director John Epler overzag ze de laatste ontwikkeljaren van de game. Het spel was zo goed als een decennium lang in ontwikkeling en de ontwikkeling is meermaals opnieuw begonnen. Voor haar werk aan The Veilguard heeft ze achttien jaar bij Electronic Arts gewerkt aan De Sims. Het is niet bekend wat Busche hierna gaat doen.

In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Erik Nusselder beloonde de game met een 8: "Het is Bioware weer gelukt: een groep personages maken waar we voor door het vuur zouden gaan. Het hoofdverhaal is ongeïnspireerd en de flitsende gevechten worden na tientallen uren wat sleets, maar onze liefde voor de Veilguard blijft overeind."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Genshin Impact-maker ontvangt miljoenenboete vanwege lootboxes
Nieuws

Genshin Impact-maker ontvangt miljoenenboete vanwege lootboxes

Ook moet de game worden aangepast om jeugdige spelers te beschermen

Cognosphere, de ontwikkelaar van de free-to-play-game Genshin Impact, moet 20 miljoen dollar betalen en aanpassen hoe het lootboxes verkoopt in de game. Dit naar aanleiding van een aanklacht van de Amerikaanse Federal Trade Commission.

Het bedrijf, dat in de Verenigde Staten onder de naam HoYoverse bekendstaat, schikte met de FTC, waarbij bovenstaande straffen onder het oordeel vallen. De FTC claimt dat Genshin Impact de echte kosten van in-game transacties probeert te verbergen en dat het niet duidelijk is hoeveel kans spelers hebben om zeldzame items uit deze lootboxes te halen.

Naast de boete van 20 miljoen dollar moet Cognosphere er voor zorgen dat spelers onder de 16 jaar zonder toestemming van ouders geen lootboxes meer kunnen kopen in de game. Daarbij zou het bedrijf ook persoonsgegevens van jeugdige spelers hebben verzameld, waar het ook mee moet stoppen. Daarbij moet alle verzamelde data van spelers van 13 jaar of jonger worden gewist.

Cognosphere geeft aan (via VGC) het niet eens te zijn met de meeste beschuldigingen van de FTC, maar toch te schikken "omdat we onze fans vertrouwen en transparant willen zijn naar onze spelers." Het bedrijf is van plan om een nieuwe leeftijdscontrole voor spelers in te bouwen, zodat kinderen onder de 16 geen lootboxes meer kunnen kopen zonder toestemming van hun ouders.

Daarnaast gaat de game meer duidelijkheid geven over de virtuele munteenheid in het spel en de beloningen die Amerikaanse spelers kunnen vrijspelen. Deze wijzigingen moeten gedurende de komende maanden worden doorgevoerd - in ieder geval in de VS, waar de aanklacht plaatsvond.

Genshin Impact verscheen in 2020 voor PlayStation 4, pc, Android en iOS en later ook voor PlayStation 5 en Xbox-consoles. De game is free-to-play en bevat een 'gacha-model', een variant van lootboxen waarmee spelers via onder andere echt geld personages en wapens kunnen verdienen. Het is een van de populairste free-to-play-games die er bestaat.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!