Leadschrijver Overwatch verlaat Blizzard
Nieuws

Leadschrijver Overwatch verlaat Blizzard

Overwatch-schrijver Michael Chu laat via zijn blog weten dat hij vertrekt bij Blizzard Entertainment. De reden van zijn vertrek is onduidelijk en Blizzard laat weten dat ze hem gaan missen.

Twintig jaar geleden liep Chu voor het eerst Blizzard Entertainment binnen met de droom om de games te maken die hij zelf uren heeft gespeeld: “Ik had het geluk dat ik de verhalen mocht vertellen van deze geweldige universa.”

Daarnaast laat Michael Chu weten dat hij als Aziatische Amerikaan meer verhalen wilde vertellen die mensen met zijn achtergrond lieten zien. “Overwatch gaf de mogelijkheid om een meer inclusieve versie van de wereld tot leven te brengen: een toekomst om voor te vechten." Chu laat vervolgens weten dat hij samen met Blizzard hard heeft gewerkt aan een universum met mensen uit alle hoeken van de wereld.

©GMRimport

“Nu ik voor de laatste keer door de deuren van Blizzard loop heb ik nieuwe dromen. Ik wil, door middel van games, verhalen blijven vertellen en werelden blijven bouwen die mensen bij elkaar brengen. Dat is de toekomst waar ik in geloof.” Wat hij precies gaat doen is niet duidelijk.

Na Chu’s aankondiging meldt Blizzard dankbaar te zijn voor Chu en zijn werk: “Zijn aanwezigheid zal worden gemist”. De ontwikkelaar laat weten dat ze niet verwachten dat Chu’s vertrek impact heeft op de plannen voor Overwatch 2: “De ontwikkeling van het spel wordt gedaan door middle van een samenwerking met getalenteerde mensen verspreid over meerdere teams, met een gedeelde toewijding aan de waardes van Overwatch en de visie voor Overwatch 2. Samen werken we aan een episch,verhaal gedreven ervaring voor spelers”.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error