'Kritiek op Chris Pratt als Mario verdwijnt met komst van film'
Nieuws

'Kritiek op Chris Pratt als Mario verdwijnt met komst van film'

Volgens Chris Meledandri, de baas van animatiestudio Illumination, zal de kritiek rondom het feit dat Chris Pratt de stem van Mario inspreekt in de aankomende animatiefilm verdwijnen zodra de film te zien is.

Dat meldt hij (via Deadline) op het CineEurope-evenement in Barcelona, waar de aankomende Mario-film aangehaald werd. "Wanneer mensen Chris Pratts werk horen, verdwijnt de kritiek. Misschien niet helemaal, want mensen uiten nu eenmaal graag hun mening, zoals het hoort."

Veel mensen vragen zich af waarom Pratt voor de rol is gestrikt, in plaats van iemand met een Italiaanse Amerikaanse achtergrond, net zoals het personage Mario. "Ik weet niet zeker of dit de beste verdediging is", aldus Meledandri, "maar ik heb zelf ook een Italiaanse Amerikaanse achtergrond en ik heb het gevoel dat ik die beslissing kan maken zonder dat ik Italianen of Italiaanse Amerikanen beledig. Ik denk dat het helemaal goedkomt."

Hij vervolgt: "Chris is gecast omdat we het gevoel hadden dat hij een geweldige Mario kon spelen. En nu we zo'n vijftien opnamesessies hebben gedaan en de film voor driekwart klaar is, kan ik zeggen dat ik zijn acteerwerk als Mario geweldig vind."

Afgelopen april werd aangekondigd dat de Mario-animatiefilm is uitgesteld naar april 2023. De film had eigenlijk eind dit jaar in de bioscoop moeten verschijnen. Pratt (Jurassic World, Guardians of the Galaxy) is niet de enige Hollywoodster in de film. Jack Black verleent zijn stem aan Bowser, Seth Rogen aan Donkey Kong, Anna Taylor-Joy (Queen's Gambit) aan Princess Peach en Charlie Day (It's Always Sunny in Philadelphia) aan Luigi. Verder spreekt Keegan-Michael Key de stem in van Toad, Kevin Michael Richardson de stem van Kamek, Fred Armisen de stem van Cranky Kong en Sebastian Maniscalco de stem van Spike.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst
Nieuws

Sega overweegt op Game Pass lijkende abonnementsdienst

Er worden al mogelijkheden verkend

Sega overweegt voor zijn games een abonnementsdienst vergelijkbaar met Xbox Game Pass en Netflix te lanceren.

Dat meldt coo en directeur Shuji Utsumi aan de BBC. Hij meldt daarbij dat hij dit soort abonnementsdiensten heel interessant vindt en dat er intern mogelijkheden worden verkend. Utsumi benadrukt echter dat hij er nog niet te diep op in te gaan. Het maakt in ieder geval onderdeel uit van een strategie van het bedrijf om weer een grote speler binnen de game-industrie te worden. Wat Utsumi betreft "moeten we nu niet verdedigend optreden, maar in de aanval gaan."

Sega bracht vroeger zelf consoles uit, maar na de Dreamcast ging het bedrijf third-party en komen de games van het Japanse bedrijf op alle platforms uit. Daarbij worden diverse Sega-games al via abonnementsdiensten van andere bedrijven aangeboden, zoals Game Pass en PlayStation Plus. Wel haalde het bedrijf eerder deze maand meer dan zestig klassieke games uit de verkoop van digitale winkels - het is niet duidelijk of dat gerelateerd is aan de strategie die het bedrijf hierboven bespreekt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af
Nieuws

EA schoot dit jaar Dead Space 4-voorstel van Glen Schofield af

De toekomst van de ruimtehorrorfranchise lijkt niet rooskleurig

Glen Schofield, de bedenker van de Dead Space-reeks, stelde eerder dit jaar voor aan franchise-eigenaar Electronic Arts om Dead Space 4 te maken, maar daar had het bedrijf geen interesse in.

Waar Schofield de oorspronkelijke Dead Space uit 2008 regisseerde, waren Bret Robbins de creatieve regisseur en Christopher Stone de animatieregisseur. Het drietal laat in een interview met Dan Allen Gaming weten dat het graag aan een Dead Space 4 had gewerkt.

Volgens Schofield hadden alle drie de heren interesse in een vierde deel en werd er dit jaar zelfs met EA over gepraat, maar die schoten het idee af. "Ze zeiden nee, we hebben nu geen interesse maar we stellen het op prijs. We respecteerden hun mening - ze kennen hun cijfers en weten wat ze moeten verkopen enzo."

Stone voegde toe: "De industrie is op dit moment raar. Mensen aarzelen erg om kansen te nemen, dus je moet (een afwijzing) met een korrel zout nemen. Wie weet, misschien ooit op een dag. We zouden het graag doen."

De drie hoofddelen in de ruimtehorrorfranchise verschenen tussen 2008 en 2013. Daarna bleef het lange tijd stil rondom de reeks, tot vorig jaar een geprezen remake van de eerste game verscheen die werd ontwikkeld door EA Motive Studio. Afgelopen voorjaar bleek dat Motive, dat ook aan een Iron Man-game werkt, mee gaat helpen aan de Battlefield-reeks. Toen kwamen er ook geruchten naar buiten dat Motive zelf ideeën voor een vervolg op de remake had geopperd die door EA werden afgeschoten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!