Kingdom Hearts 3-regisseur over vrijspelen van geheime afloop
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Hearts 3-regisseur over vrijspelen van geheime afloop

De regisseur van Kingdom Hearts 3, Tetsuya Nomura, heeft uitgelegd hoe spelers in de game het geheime einde kunnen vrijspelen. Dit meldt Nomura tijdens een recent interview met Famitsu. Daarnaast is er een nieuwe gameplay-trailer uitgebracht voor de aankomende game.

Eerder werd bekend dat er gameplay was uitgelekt van Kingdom Hearts 3. Hierop reageerde Nomura door te zeggen dat de grootste spoilers, de epiloog en de video met het einde, pas na de lancering van de game worden toegevoegd via updates.

Square Enix geeft later aan dat spelers de game uitgespeeld moeten hebben om het bijbehorende einde te zien. Deze criteria verschillen op basis van de moeilijkheidsgraad die spelers kiezen.

©GMRimport

Nu heeft Tetsuya Nomura uitleg gegeven over de specifieke criteria om toegang te krijgen tot de content. Volgens Nomura moeten spelers in de game zogenoemde 'lucky marks' in de vorm van Mickey Mouse fotograferen. In de game draagt Sora een mobiel apparaat met zich mee waarmee onder andere foto's gemaakt kunnen worden.

"Het aantal lucky marks dat je moet fotograferen hangt af van de moeilijkheidsgraad die je aan het begin van de game gekozen hebt. Dus als je de makkelijke moeilijkheidsgraad hebt gekozen, dan moet je de meeste lucky marks fotograferen. Als je de Standaard- of 'Proud'-modus hebt gekozen, dan mag je er rustig een paar missen", aldus Nomura.

©GMRimport

Tijdens het interview werd Nomura ook gevraagd over de lekken rondom de gameplay van Kingdom Hearts 3. Hierop zegt Nomura dat er uiteindelijk slechts vier kopieën waren gelekt, maar zegt wel teleurgesteld te zijn. Nomura zegt door deze gebeurtenis te overwegen om voor toekomstige games één wereldwijde vaste lanceringsdatum te plannen om vroegtijdige spoilers te voorkomen.

Nieuwe gameplay-trailer over Keyblades en Magie

Verder is er een nieuwe trailer uitgebracht voor Kingdom Hearts 3. In de nieuwe trailer wordt de focus gelegd op meerdere elementen uit de game, waaronder de mechanieken, aanpassingsmogelijkheden en minigames.

Watch on YouTube

Kingdom Hearts 3 verschijnt op 29 januari voor Xbox One en PlayStation 4.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!