Crowdfunding-campagne RAW stopgezet door Kickstarter
Gamer.nl
Nieuws

Crowdfunding-campagne RAW stopgezet door Kickstarter

Kickstarter heeft de online crowdfunding-campagne voor het spel RAW afgekapt.

RAW is een extreem ambitieuze mmorpg dat een hoop weg heeft van Grand Theft Auto. Een groot verschil met Grand Theft Auto zit hem in het beoogde bedrag dat de ontwikkelaars achtten nodig te hebben voor het ontwikkelen van de game. De ontwikkelkosten van GTA 5 worden geschat op ruwweg 137 miljoen dollar, terwijl de ontwikkeling van RAW bij eerste benadering slechts 79,000 dollar moest kosten.

Kickstarter heeft een logische verklaring naar buiten gebracht wat het annuleren van RAW's crowdfunding betreft. "De regels en richtlijnen van Kickstarter zijn simpel: Makers geven aan welk bedrag ze nodig hebben voor de volledige afronding van een project. Killerwhale Games, de ontwikkelaar van RAW, heeft in een update aangegeven dat er naast de crowdfunding via Kickstarter, ook aanvullende fondsen nodig zijn om het spel te voltooien". Kortom, RAW houdt zich niet aan regels van Kickstarter. Transparantie en eerlijkheid staan voorop bij Kickstarter.

"Natuurlijk hebben we meer dan 79,000 dollar nodig, er is minimaal 300,000 dollar nodig voor het complete project. Daarom hebben wij ook aangegeven dat Kickstarter fase 1 van het project was", stellen de ontwikkelaars van RAW. Met deze uitspraak erkennen de ontwikkelaars dat ze dus niet voldoen aan de reglementen van Kickstarter.

©GMRimport

Killerwhale Games vertelt dat ze te veel werk aan hun handen hebben doordat hun team te klein is. Het lijkt er zelfs op dat het team slechts uit twee ontwikkelaars bestaat. "Het is onze prioriteit om meer programmeurs en 3D artists aan te nemen. Wanneer we over de middelen beschikken, huren we daarnaast extra personeel in als shader artist, texture artist en map designers", gaan de ontwikkelaars verder.

Dat een project niet voltooid kan worden met enkel de opbrengsten van Kickstarter, gebeurt vaker. De ontwikkelaars van RAW gaven echter toe dat ze vanaf het begin wisten dat ze het met 79,000 dollar niet gingen redden. Ondanks het feit dat Killerwhale Games geen geld meer ontvangt vanuit Kickstarter, geven ze niet op. "We zijn enorm teleurgesteld, maar niet gebroken", vertelt Killerwhale Games aan hun fans.

Bekijk hieronder de Kickstarter-trailer van RAW:

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!