Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.
Dagelijks bevinden duizenden gamers zich in een wereld ontworpen door John Carmack. Volgens de auteur van het boek "Masters of DOOM" zou deze halfgod op computergebied na het maken van de Doom III engine stoppen. Carmack is echter nog niet aan een pensioen toe en wil minstens nog één engine maken. Verder laat Carmack weten dat id Software tot een zekere hoogte een gevangene van zijn eigen succes is. Omdat het bedrijf steeds één titel maakt kan men geen echte risico's nemen. Toch wil Johnny in de toekomst een ander soort spel gaan makenGameSpy: I am surprised that you do not see Quake IV using this next generation engine.
John Carmack: Wolfenstein worked out so spectacularly well. Inside id there is a group that really, really does not want to do another sequel. Our next game is not going to be a DOOM, Quake, or Wolfenstein sequel, it's going to be something new and that is a foregone conclusion.
We knew that we were going to license that out and let someone do it.
The work that was done with Wolfenstein, in the end it turned out great, of course, everybody loves it, but it was painful during the development. At one point we had every programmer at id working, trying to stabilize the code base to make things okay for shipping. Ook komen we in dit interview meer te weten over Carmack's hobby; het maken van echte raketten met zijn maten van de Armadillo Aerospace group.