Joel heeft lichamelijke tekortkomingen in The Last of Us-serie
Nieuws

Joel heeft lichamelijke tekortkomingen in The Last of Us-serie

Joel in de HBO-serie The Last of Us verschilt op bepaalde manieren met de virtuele versie uit de games. Zo heeft hij klachten die horen bij een man van middelbare leeftijd die leeft in de wereld van The Last of Us.

Dat blijkt uit een uitgebreid artikel over de aankomende serie die door de New Yorker is gepubliceerd. In het artikel gaan franchisebedenker Neil Druckmann en schrijver Craig Mazin dieper in op de serie en de games.

Zo legt Druckmann uit dat het tweetal, dat nauw samenwerkte tijdens het maken van de serie, van mening was dat Joel minder sterk moest zijn, zeker ten opzichte van de haast "bovenmenselijke" krachten van het personage in de game. "We hadden gesprekken over de tol die dit leven fysiek op Joel heeft gehad. Zo is hij slechthorend aan één kant door een geweerschot. Zijn knieën doen elke keer wanneer hij opstaat pijn." Mazin: "Natuurlijk, iemand als Tom Cruise kan alles. Maar ik vind het beter wanneer iemand van middelbare leeftijd zich daadwerkelijk gedraagt als iemand van middelbare leeftijd."

In het interview wordt ook uitgelegd dat Mazin een aantal jaren geleden al aan Naughty Dog had voorgesteld om The Last of Us te verfilmen, maar omdat Druckmann toen nog niet van hem had gehoord, ging dat niet door. Nog veel eerder waren er al plannen voor een verfilming van The Last of Us geregisseerd door Sam Raimi, maar ook dat project liep spaak. Omdat The Last of Us het passieproject van Druckmann is, wilde hij wachten tot het bronmateriaal met respect behandeld zou worden. Na het zien van Chernobyl was Druckmann overtuigd van het kunnen van Mazin, en in de daarop volgende gesprekken bleek Mazin ook een groot fan van de game te zijn en het met respect te willen behandelen.

Het artikel legt ook uit hoe Druckmann in zijn studententijd Ico speelde en hevig geïnspireerd raakte en geëmotioneerd werd door die game. Vooral het moment waarop de rollen worden omgedraaid en het meisje opeens de naamloze hoofdrolspeler helpt, in plaats van omgedraaid, heeft impact op hem gemaakt. Waar hij Uncharted vooral ziet als een soort blockbusterreeks met indrukwekkende actiescènes, gelooft hij dat The Last of Us juist zo goed is omdat het de belangrijkste momenten ingetogen aanpakt, waardoor de emotie nog sterker over komt.

Mazin en Druckmann hebben tijdens het schrijven van het script veel gesprekken gehouden over in hoeverre de serie moet lijken op de game. Een voordeel van de serie is dat mensen niet alleen Joel en Ellie in het 'nu' hoeven te volgen - er kan ook gekeken worden naar perspectieven van andere personages en teruggeblikt worden in de tijd voor de uitbraak van het virus. Wel belangrijk is dat de serie - net als de game - elke nieuwe locatie als een soort opzichzelfstaand verhaal behandelt, elk met een eigen set personages en een unieke 'feel'.

In het artikel wordt een vroege versie van een aflevering van vierenzeventig minuten beschreven - het is niet bekend of de uiteindelijke aflevering ook zo lang wordt - waarin Joel en Ellie het personage Bill ontmoeten (die in de aankomende serie wordt gespeeld door Nick Offerman). Hij leeft - net zoals in de game - alleen in een verlaten stad en heeft overal valstrikken geplaatst om buitenstaanders af te schrikken. In de game leren spelers alleen in het voorbijgaan over een voormalige partner van Bill, genaamd Frank. "In de serie krijgt het liefdesverhaal van de mannen ruimte om te ademen."

De hoofdrollen in The Last of Us worden gespeeld door Bella Ramsey (Ellie) en Pedro Pascal (Joel). Ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) spelen een rol. Andere acteurs en actrices in de serie zijn Nick Offerman, Anna Torv en Merle Dandridge. Ashley Johnson en Troy Baker, die de rollen van Ellie en Joel in de games vertolkten, hebben andere kleine rollen binnen de serie gekregen. De eerste aflevering van The Last Of Us verschijnt op 16 januari in Nederland op HBO Max. Het eerste seizoen volgt het verhaal van de eerste game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6
Nieuws

Rockstar doet 'verbluffende dingen' met Grand Theft Auto 6

De game staat gepland voor release in het najaar van 2025

Ontwikkelaars van Rockstar Games doen volgens een werknemer "verbluffende dingen" met Grand Theft Auto 6.

Eerder deze week werden de Golden Joystick Awards gehouden - waar Black Myth: Wuking de award voor game van het jaar won - en ook Rockstar viel in de prijzen. Grand Theft Auto 6 werd namelijk uitgeroepen tot meest gewilde game.

Een ontwikkelaar van Rockstar klom op het podium om de award in ontvangst te nemen, en liet daarbij het volgende weten: "Een ongelooflijk aantal mensen doen geweldige dingen met Grand Theft Auto 6, echt verbluffende dingen. Het is dan ook een eer om hier deze award namens iedereen in ontvangst te nemen."

Wat die verbluffende dingen precies inhoudt moet nog blijken, maar de eerste trailer toonde in ieder geval een levendige stad (in de vorm van Vice City, gebaseerd op Miami) met een hoop inwoners en dieren. Eerder lekten er al wel vroege beelden van de game, waarin te zien was dat spelers mogelijk ook bij relatief veel gebouwen naar binnen kunnen.

Het mag geen verrassing heten dat Grand Theft Auto 6 de award voor meest gewilde game game won - de franchise is zo goed als de grootste gamereeks die er bestaat en trekt vele miljoenen spelers aan. Het langverwachte zesde deel staat gepland voor release op PlayStation 5 en Xbox Series X en S in het najaar van 2025. Bekijk hier nogmaals de onthullingstrailer.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar
Nieuws

Grote The Rogue Prince of Persia-update nu beschikbaar

Vaarwel paarse prins

Ubisoft heeft de beloofde nieuwe update voor The Rogue Prince of Persia uitgebracht.

De update voor de Early Access-game werd eerder al aangekondigd en wordt gezien als een soort van 'relaunch'. De game heeft namelijk een geheel nieuw uiterlijk gekregen, waardoor het spel vooral warmere kleuren bevat en het hoofdpersonage geen paarse huidskleur meer heeft. Volgens ontwikkelaar Evil Empire pasten de oude kleuren niet goed bij de game, het genre en de setting.

De update heeft nog veel meer nieuwe content toegevoegd, waaronder nieuwe omgevingen, vijanden, bazen en een nieuw hoofdstuk van het verhaal. Verder zijn er diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder meerdere saveslots. Overigens hoeven mensen die de paarse look van de prins mooi vonden niet teleurgesteld te zijn: dit wordt op een later moment weer aan de game toegevoegd via een extra skin.

De Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia verscheen afgelopen mei op Steam. Spelers kunnen snelle 2D-platformactie verwachten waarbij men keer op keer een weg baant door de hoofdstad met als doel Perzië te redden van een Hun-invasie. Spelers gebruiken acrobatische moves, zoals de mogelijkheid om over muren te rennen, om door de spelwereld te bewegen.

The Rogue Prince of Persia wordt zoals gezegd ontwikkeld door Evil Empire. Deze studio was na de release van Dead Cells verantwoordelijk voor de nieuwe content die sindsdien aan de game is toegevoegd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!