Joel heeft lichamelijke tekortkomingen in The Last of Us-serie
Nieuws

Joel heeft lichamelijke tekortkomingen in The Last of Us-serie

Joel in de HBO-serie The Last of Us verschilt op bepaalde manieren met de virtuele versie uit de games. Zo heeft hij klachten die horen bij een man van middelbare leeftijd die leeft in de wereld van The Last of Us.

Dat blijkt uit een uitgebreid artikel over de aankomende serie die door de New Yorker is gepubliceerd. In het artikel gaan franchisebedenker Neil Druckmann en schrijver Craig Mazin dieper in op de serie en de games.

Zo legt Druckmann uit dat het tweetal, dat nauw samenwerkte tijdens het maken van de serie, van mening was dat Joel minder sterk moest zijn, zeker ten opzichte van de haast "bovenmenselijke" krachten van het personage in de game. "We hadden gesprekken over de tol die dit leven fysiek op Joel heeft gehad. Zo is hij slechthorend aan één kant door een geweerschot. Zijn knieën doen elke keer wanneer hij opstaat pijn." Mazin: "Natuurlijk, iemand als Tom Cruise kan alles. Maar ik vind het beter wanneer iemand van middelbare leeftijd zich daadwerkelijk gedraagt als iemand van middelbare leeftijd."

In het interview wordt ook uitgelegd dat Mazin een aantal jaren geleden al aan Naughty Dog had voorgesteld om The Last of Us te verfilmen, maar omdat Druckmann toen nog niet van hem had gehoord, ging dat niet door. Nog veel eerder waren er al plannen voor een verfilming van The Last of Us geregisseerd door Sam Raimi, maar ook dat project liep spaak. Omdat The Last of Us het passieproject van Druckmann is, wilde hij wachten tot het bronmateriaal met respect behandeld zou worden. Na het zien van Chernobyl was Druckmann overtuigd van het kunnen van Mazin, en in de daarop volgende gesprekken bleek Mazin ook een groot fan van de game te zijn en het met respect te willen behandelen.

Het artikel legt ook uit hoe Druckmann in zijn studententijd Ico speelde en hevig geïnspireerd raakte en geëmotioneerd werd door die game. Vooral het moment waarop de rollen worden omgedraaid en het meisje opeens de naamloze hoofdrolspeler helpt, in plaats van omgedraaid, heeft impact op hem gemaakt. Waar hij Uncharted vooral ziet als een soort blockbusterreeks met indrukwekkende actiescènes, gelooft hij dat The Last of Us juist zo goed is omdat het de belangrijkste momenten ingetogen aanpakt, waardoor de emotie nog sterker over komt.

Mazin en Druckmann hebben tijdens het schrijven van het script veel gesprekken gehouden over in hoeverre de serie moet lijken op de game. Een voordeel van de serie is dat mensen niet alleen Joel en Ellie in het 'nu' hoeven te volgen - er kan ook gekeken worden naar perspectieven van andere personages en teruggeblikt worden in de tijd voor de uitbraak van het virus. Wel belangrijk is dat de serie - net als de game - elke nieuwe locatie als een soort opzichzelfstaand verhaal behandelt, elk met een eigen set personages en een unieke 'feel'.

In het artikel wordt een vroege versie van een aflevering van vierenzeventig minuten beschreven - het is niet bekend of de uiteindelijke aflevering ook zo lang wordt - waarin Joel en Ellie het personage Bill ontmoeten (die in de aankomende serie wordt gespeeld door Nick Offerman). Hij leeft - net zoals in de game - alleen in een verlaten stad en heeft overal valstrikken geplaatst om buitenstaanders af te schrikken. In de game leren spelers alleen in het voorbijgaan over een voormalige partner van Bill, genaamd Frank. "In de serie krijgt het liefdesverhaal van de mannen ruimte om te ademen."

De hoofdrollen in The Last of Us worden gespeeld door Bella Ramsey (Ellie) en Pedro Pascal (Joel). Ook Gabriel Luna (Tommy) en Nico Parker (Sarah) spelen een rol. Andere acteurs en actrices in de serie zijn Nick Offerman, Anna Torv en Merle Dandridge. Ashley Johnson en Troy Baker, die de rollen van Ellie en Joel in de games vertolkten, hebben andere kleine rollen binnen de serie gekregen. De eerste aflevering van The Last Of Us verschijnt op 16 januari in Nederland op HBO Max. Het eerste seizoen volgt het verhaal van de eerste game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen
Nieuws

Moon Studios wil No Rest for the Wicked naar Switch 2 brengen

De game bevindt zich nu in early access op Steam

Ori-ontwikkelaar Moon Studios is van plan om hun meest recente game No Rest for the Wicked uit te brengen op de Nintendo Switch 2.

Dat meldde Ori-regisseur Thomas Mahler op X. In eerste instantie vroeg hij daar na de onthulling van de Switch 2 aan zijn volgers wie er interesse heeft in No Rest for the Wicked op Switch 2, gevolgd door een emoji van een duimpje omhoog.

Een volger vroeg hem daarna of Mahler verwacht dat de Switch 2 de game wel kan draaien. Daarop reageerde hij met: "Als dat niet zo is, dan zorgen we er wel voor." Daarmee bevestigt hij in ieder geval dat de intentie er is.

No Rest for the Wicked is een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.

Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk geeft.

De early access-versie van No Rest for the Wicked is speelbaar via Steam. Op een later, nog onbekend moment moet de uiteindelijke versie uitkomen op PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Mogelijk volgt er dus ook een Switch 2-versie.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'
Nieuws

'PlayStation annuleerde liveservicegames vanwege Concord'

Sony zou minder happig zijn geworden op liveserviceprojecten

De recente annuleringen van liveservicegames door Sony PlayStation zouden zijn gedaan door wat er vorig jaar met Concord is gebeurd.

Dat claimt journalist Jeff Grubb te hebben vernomen, zo meldt hij in zijn Game Mess-podcast. Eerder vandaag bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Grubb meldde daarna het volgende: "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

De multiplayergame Concord verscheen afgelopen jaar, maar werd door een gebrek aan spelers enkele weken na release weer offline gehaald. Mensen die de game hadden gekocht kregen hun geld terug. Ontwikkelaar Firewalk Studios werd gesloten.

Grubb meldde in zijn podcast tevens dat het om de hoofdprojecten van Bend Studio en Bluepoint Games ging. "Ze zullen nu nieuwe projecten moeten pitchen, en het is vrij zeker dat ze geen groen licht zullen krijgen voor een liveservicegame. Dat weten ze, dus verwacht die niet van deze studio's."

De journalist geeft aan dat het bovenstaande voor veel gamers waarschijnlijk als muziek in de oren klinkt - er is immers veel weerstand voor Sony's huidige focus op liveservice. Grubb benadrukt echter ook dat dit slecht nieuws voor de bovenstaande studio's kan zijn, omdat ze juist financiële middelen aangereikt kregen van het bedrijf vanwege die focus. "Nu moeten ze een pitch voor een traditionelere game bedenken, en heeft Sony daar interesse in?"

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!