Inactieve Ubisoft Accounts worden gesloten
Gebruikers krijgen na ontvangen van e-mail dertig dagen de tijd om weer in te loggen
Ubisoft heeft bevestigd dat het Ubisoft Accounts die te lang inactief zijn sluit, waardoor mensen toegang tot hun gekochte digitale games verliezen.
Een gamer liet op Twitter weten dat hij een e-mail binnenkreeg van Ubisoft met de waarschuwing dat zijn account wordt gesloten vanwege langdurige inactiviteit. Daarbij werd bevestigd dat men toegang zou verliezen tot alle digitale games die met het account waren gekocht.
Ubisoft reageerde bevestigend op de Tweet en meldde dat men deze situatie kan vermijden door binnen dertig dagen na het ontvangen van de e-mail in te loggen op het betreffende Ubisoft Account. Er zit blijkbaar een knop in de e-mail waarmee de sluiting van het account kan worden geannuleerd.
Ubisoft laat weten dit alleen te doen bij accounts die erg lang inactief zijn en waarbij dus het vermoeden is dat deze accounts niet meer worden gebruikt. Volgens de uitgever is het bedrijf dit verplicht te doen vanwege de Europese algemene verordening gegevensbescherming. Het bedrijf zou intern ook pas na vier jaar een account echt verwijderen.