Hoogtepunten: PlayStation Plus, Breath of the Wild 2 en Grand Theft Auto 5
Nieuws

Hoogtepunten: PlayStation Plus, Breath of the Wild 2 en Grand Theft Auto 5

Afgelopen week vlogen de grote grote nieuwskoppen uit de gaming-industrie ons om de oren. Om het overzicht niet kwijt te raken, zetten wij hieronder de hoogtepunten op een rij!

Rockstar kondigt abonnementsdienst voor GTA Online aan

Rockstar heeft GTA+ aangekondigd, een abonnementsdienst voor GTA Online.

GTA+ Is vanaf 29 maart beschikbaar in de PS5- en Xbox Series X en S-versies van GTA Online, de online modus van Grand Theft Auto 5. Men kan voor 5,99 dollar per maand lid worden - een prijs in euro's is niet bekend.

Lees verder

©GMRimport

Zelda: Breath of the Wild-vervolg heet mogelijk Breath of Duality

Het nog naamloze vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild heet mogelijk Zelda: Breath of Duality.

Dat claimt journalist Paul Gale, die jarenlang voor Nintendo Power en andere publicaties heeft geschreven. Hij heeft tijdens zijn loopbaan veel bronnen gekregen binnen de game-industrie, maar geeft wel aan dat hij op dit moment niet kan bewijzen dat de naam echt is.

Volgens hem zou de subtitel Breath of Duality slaan op diverse aspecten van de game: "Dualiteit tussen de mogelijkheden van personages, gameplay op het land en op zwevende eilanden, het verleden en het heden, licht en duisternis, en ga zomaar door."

Lees verder

©GMRimport

Sony vernieuwt PlayStation Plus-abonnement met gamecatalogus, cloudgaming en klassieke titels

Sony vernieuwt haar PlayStation Plus-abonnement met drie verschillende niveaus en in totaal 700 beschikbare games.

Dat kondigt het bedrijf aan in een blogpost. Het vernieuwde PlayStation Plus voegt het oude model samen met streamingdienst PlayStation Now.

Lees verder

©GMRimport

PlayStation: 'Geen games op dag één bij PlayStation Plus vanwege kwaliteit'

PlayStation voegt in de nabije toekomst geen games bij verschijning toe aan PlayStation Plus. Dat meldt CEO Jim Ryan in een interview met Games Industry

"We zitten in een vruchtbare cyclus met de studio's", legt Ryan uit. "Daarbij leveren investeringen succes op, wat meer investeringen mogelijk maakt, wat nog meer succes oplevert. We vinden die cirkel prettig, en volgens ons de spelers ook."

Lees verder

©GMRimport

Epic haalt met Fortnite meer dan 100 miljoen dollar op voor Oekraïne

Epic Games en Microsoft hebben via Fortnite inmiddels al meer dan 100 miljoen dollar opgehaald voor de slachtoffers van de oorlog in Oekraïne.

Dat werd gisteravond via Twitter bekendgemaakt. De ontwikkelaar/uitgever doneert alle inkomsten die binnenkomen via in-game verkopen in Fortnite aan goede doelen die helpen in Oekraïne. Hieronder vallen onder andere aangeschafte V-Bucks, Battle Passes en cosmetische items. Ook alles dat Microsoft via de Xbox-versie van Fortnite verdient gaat daar naartoe. 

Lees verder

©GMRimport

Vervolg op Zelda: Breath of the Wild uitgesteld naar lente 2023

Het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild is uitgesteld tot de lente van 2023.

Dat meldt producer Eiji Aonuma in een nieuwe video, waarna hij zich verontschuldigt voor het uitstel.

"Het avontuur in dit vervolg vindt niet alleen plaats op de grond, maar ook in de lucht daarboven", vertelt Aonuma. "De uitbreiding van de wereld gaat echter verder dan dat, met nieuwe personages en nieuwe gameplayelementen."

©GMRimport

Schrijfster Ratchet & Clank: Rift Apart claimt dat haar werk is ‘uitgewist’

Sam Maggs, een van de schrijvers van Ratchet & Clank: Rift Apart, zegt na een presentatie van Insomniacs hoofdontwerper Mark Stuart dat haar werk is “uitgewist”.

Volgend op een presentatie van Insomniacs hoofdontwerper Mark Stuart, tijdens de Game Developers Conference 2022 (GDC), zegt schrijfster Sam Maggs op Twitter dat haar werk is “uitgewist”. Stuart besprak onder andere de ontwikkeling van het personage Rivet en gaat daarbij in op haar naam, maar Maggs wordt niet genoemd.

Lees verder

©GMRimport

Aandelen Nintendo dalen met zes procent na uitstel Zelda-vervolg

Nintendo's aandelen zijn gisteren met zes procent gedaald na het uitstel van het vervolg op The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Dat berichtte Reuters. Afgelopen dinsdag kondigde Nintendo aan dat de nieuwe Zelda-game pas in het voorjaar van 2023 uitkomt, in plaats van in 2022. Als gevolg daarvan daalden de aandelen van het bedrijf met zes procent. Belangrijk om daarbij te melden is dat de aandelen het afgelopen jaar met 25 procent zijn gestegen.

Lees verder

©GMRimport

'Abandoned krijgt proloog die als losstaande game uitkomt'

De Nederlandse ontwikkelaar Blue Box Game Studios claimt aan een proloog op het vooralsnog niet uitgekomen horrorspel Abandoned te werken, die als losstaand spel op de PlayStation Store moet uitkomen.

Volgens Hasan Kahraman van Blue Box moet er een proloog op de horrorgame uitkomen waarin spelers kennismaken met de setting en de gameplay van het uiteindelijke spel. "Het is een opzichzelfstaande game die los in de PlayStation Store verschijnt. Hij heeft eigen Trophy's en biedt ongeveer een uur of anderhalf aan gameplay. Op die manier introduceren we het verhaal en de gameplay." Een uitspraak over de releasedatum van deze proloog wil Kahraman nog niet doen, om eventuele verbroken beloftes te voorkomen.

Lees verder

©GMRimport

E3 is dit jaar volledig geannuleerd

E3 is dit jaar volledig geannuleerd - de beurs wordt zowel fysiek als digitaal niet gehouden.

Dat heeft organisatie ESA laten weten aan diens partners. Het nieuws kwam naar buiten via Will Powers van Razer PR, maar inmiddels heeft de ESA zelf ook een statement naar buiten gebracht. "We gaan al onze energie steken in het houden van een fysieke en digitale E3 volgende zomer. Of je er nou vanaf de beursvloer of vanaf je favoriete apparaat van wil genieten, de 2023-show moet de gemeenschap, media en industrie terug bij elkaar brengen in een compleet nieuwe format en interactieve ervaring."

Lees verder

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error