Hoofdverhaal Days Gone heeft zes uur aan cutscenes
Nieuws

Hoofdverhaal Days Gone heeft zes uur aan cutscenes

Het hoofdverhaal van Days Gone heeft ongeveer dertig uur aan content. Nu is bekend geworden dat zes uur hiervan besteed wordt aan cutscenes. Ook zegt uitgever Sony dat de wereld van het spel gigantisch is.

Vorig jaar onthulde producent John Garvin al dat het hoofdverhaal van Days Gone ongeveer dertig uur aan content heeft. Dit is echter alleen zo als de speler het "gouden pad" neemt in verhaal, wat betekent dat het ontdekken van de wereld en het volgen van andere missies nog meer tijd in beslag gaat nemen.

Uitgever Sony Interactive Entertainment heeft Days Gone recentelijk getoond aan een aantal Europese journalisten. Hierbij is onthuld aan de Deense website GameReactor dat van de dertig uur aan content, het spel zes uur aan cutscenes bevat. Sam Witwer, de stemacteur van Deacon, bevestigde op dit op Twitter. Hiermee belandt Days Gone in het rijtje met God of War, Spider-Man en Horizon Zero Dawn, waarvan de cutscenes ook ongeveer zes uur in beslag nemen.

Sony wilde verder niet kwijt hoe groot de open wereld is van Days Gone, maar de uitgever zegt wel dat het gebied "gigantisch" is en er veel activiteiten te doen zijn.

In oktober 2018 maakte ontwikkelaar Bend Studios bekend dat de lanceringsdatum van Days Gone voor de tweede keer werd uitgesteld. De studio wilde de extra tijd gebruiken om het spel nog meer te kunnen polijsten en liet weten dat Days Gone nu verschijnt op 26 april voor de PlayStation 4. Bekijk hieronder de gameplay-trailer die vorige maand werd uitgebracht.

Houd Gamer.nl deze week in de gaten voor een uitgebreide hands-on preview van Days Gone.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Cyberpunk 2077-patch voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc
Nieuws

Nieuwe Cyberpunk 2077-patch voegt DLSS 4-ondersteuning toe op pc

Ook de fotomodus wordt verbeterd op alle systemen

CD Projekt Red brengt vandaag een nieuwe patch voor Cyberpunk 2077 uit. Onder de toevoegingen valt DLSS 4-ondersteuning voor de pc-versie van de game.

Dat is niet heel gek: Cyberpunk 2077 was een van de games die werd getoond toen de nieuwe Nvidia GeForce RTX50-kaarten werden onthuld. De meest krachtige en dus duurste kaarten binnen deze nieuwe serie komen op 30 januari uit. Daarmee wordt ook DLSS 4 geïntroduceerd.

De nieuwe versie van de upscaletechnologie kan framerates tot wel acht keer verhogen. Vertraging moet gehalveerd worden om nog soepelere gameplay mogelijk te maken, en grafisch moeten games die gebruikmaken van de technologie er nog beter uitzien. 

Verder voegt patch 2.21 voor Cyberpunk 2077 verbeteringen voor de fotomodus door op pc, PS5 en Xbox Series-consoles en worden er diverse bugs en glitches weggepoetst. De volledige patch notes zijn hier te vinden.

Cyberpunk 2077 bevond zich toen de game uitkwam in een slechte staat: het spel had veel bugs en andere technische imperfecties. Dat leverde zoveel problemen op, dat Sony zelfs besloot de game uit de PlayStation Store te weren. CD Projekt Red bleef de game echter verbeteren, waardoor de algehele tendens rondom de game sterk verbeterde en de game uiteindelijk ook weer werd verkocht uit de PS Store. Overigens heeft de ontwikkelaar laten weten dat er geen PlayStation 5 Pro-patch uit zal komen voor de game.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Insomniac wil gamefranchises naar film en tv brengen
Nieuws

Insomniac wil gamefranchises naar film en tv brengen

In 2016 kwam er al een geanimeerde Ratchet and Clank-film uit

Ratchet and Clank- en Spider-Man-ontwikkelaar Insomniac Games heeft interesse geuit in het verfilmen van zijn franchises.

Eerder vandaag werd aangekondigd dat Ted Price, de oprichter van Insomniac Games, na meer dan dertig jaar vertrekt bij het bedrijf en met pensioen gaat. De studio gaat nu gerund worden door drie ervaren Insomniac-werknemers: Chad Dezern, Jen Huang en Ryan Schneider. 

Laatstgenoemde liet aan Variety weten dat er interesse is in het verfilmen van de franchises van de ontwikkelaar. In 2016 kwam er al een geanimeerde Ratchet and Clank-film uit, al werd deze film kritisch en commercieel slecht ontvangen.

"Ik denk terug naar de Ratchet and Clank-film van een aantal jaar geleden, en we zijn eigenlijk vroeg begonnen (aan games verfilmen)", aldus Schneider. "We hebben dus natuurlijk interesse daarin. We houden vooral van Ratchet and Clank."

Het drietal werd door Variety ook gevraagd naar de status van het aankomende spel Marvel's Wolverine. Dezern: "We hebben Wolverine aangekondigd en we zouden er graag meer over vertellen, maar we moeten net zoals Logan erg stoïcijns blijven tot het juiste moment daar is. Hoe enthousiast we er ook over zijn, we moeten het nog voor ons houden. Meer kan ik niet over onze aankomende projecten vertellen."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!