Hoofd Sonic-team wil een remake van Sonic Adventure maken
Nieuws

Hoofd Sonic-team wil een remake van Sonic Adventure maken

Het hoofd van het Sonic-team, Takashi Iizuka, zegt een remake te willen maken van de Sonic Adventure-game. Dit zegt Iizuka tijdens een recent interview met Retro Gamer.

Tijdens het interview zegt Iizuka dat Sonic Adventure twintig jaar na zijn eerste release nog steeds een unieke game is. Echter benoemt Iizuka wel dat hij de ruwe randjes van de game ziet waardoor hij heel graag een remake wil maken van de game.

Sonic Adventure kwam in 1998 voor het eerst uit voor de SEGA Dreamcast. De game werd een groot succes voor de console. In 2010 werd er een HD-port uitgebracht van de game, maar werd door de fans niet geheel positief ontvangen. Met het inzien van de huidige problemen binnen de game geeft Iizuka aan graag een remake te willen maken om dit op te lossen. Dit betreft verbeteringen zoals bij de camera, controls en graphics om te voldoen aan de moderne standaarden.

"Het was de eerste 3D-actiegame op hoge snelheid dat ook een scenario bevat waarin zes verschillende verhalen worden uitgelicht, de A-life Chao en zes unieke gameplay-stijlen. Op dat moment was het niet zomaar een softwarelancering, maar een titel om mensen naar de Dreamcast te halen en wij kregen het budget om iets te maken die de hardware kon uitlichten. Hoe dan ook, het was de eerste 3D-game waar wij aan hebben gewerkt en nu wij de ruwe randjes kunnen zien, wil ik heel graag een remake maken", aldus Iizuka.

©GMRimport

Het is echter nog geen garantie dat het team daadwerkelijk aan een remake van de klassieke game gaat werken. Momenteel werkt Iizuka aan Team Sonic Racing en heeft daarnaast nog geen verdere projecten aangekondigd. De laatste game die het team uitbracht was in 2017 met Sonic Forces dat gemengde reacties kreeg. Zo kreeg de game voor het eerst de functie om een eigen personage samen te stellen in plaats van het spelen met Sonic. Toch had Sonic wel een grote rol in de game.

Ondanks de gemengde reacties kan het zijn dat het team werkt aan een vervolg van Sonic Forces of een compleet nieuwe game in de Sonic-franchise. In het geval dat er genoeg positieve feedback komt uit een potentiële remake van Sonic Adventure bestaat de kans dat de ontwikkelaars het serieus gaan overwegen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'PlayStation-games naar pc brengen is bijna als geld printen'
Nieuws

'PlayStation-games naar pc brengen is bijna als geld printen'

Shuhei Yoshida wilde al eerder beginnen met het uitbrengen van pc-games

Volgens voormalige PlayStation-topman Shuhei Yoshida is het overzetten van PlayStation-games naar pc vergelijkbaar met "geld printen".

Dat meldt hij tijdens een recent interview met Sacred Symbols+ (via Push Square). De begin dit jaar bij PlayStation vertrokken Yoshida was onder andere directeur van SCE Worldwide Studios en leider van Sony's Independent Developer Initiative. 

In het gesprek met Sacred Symbols+ claimt Yoshida dat hij zelf al veel eerder PlayStation-games naar pc wilde brengen, maar dat dit niet kon omdat dit vroeger niet binnen Sony's verdienmodel paste. "Games op pc uitbrengen levert veel op: je bereikt een nieuw publiek dat geen consoles heeft, zeker in regio's waar consoles niet populair zijn. Het idee is dat zij fans van een franchise kunnen worden. Wanneer er dan een nieuw deel binnen die franchise verschijnt, motiveert het ze mogelijk om een PlayStation aan te schaffen."

Yoshida vervolgt: "Het levert ook meer inkomsten op, want het is veel goedkoper om een game naar pc over te zetten dan een compleet nieuwe game te ontwikkelen. Het voelt haast als het printen van geld. En het helpt ons om te investeren in nieuwe games, zeker nu de kosten van gameontwikkeling zijn gestegen."

De voormalige PlayStation-topman denkt ook dat de pc-versies van first-party-PlayStation-games een positief effect hebben op het merk in regio's waar PlayStation nog niet zo groot is, zoals China. "Dat is een enorme pc-markt. En China heeft een groeiende, maar nog erg kleine consolemarkt. Om het publiek in landen als China te bereiken is het cruciaal om games op pc uit te brengen. Ik geloof dat pc-versies van games echt een nieuw publiek aanboren."

Sony brengt steeds vaker zijn games op pc uit, al is het vaak enkele jaren na de release van de PlayStation-versie. Denk aan de The Last of Us- en Uncharted-spellen, de Horizon-games, Insomniacs Spider-Man-delen en nieuwere God of War-spellen. Liveservicegame Helldivers 2 kwam tegelijk op PlayStation 5 en pc uit.

Gedurende het Sacred Symbols+-gesprek vertelde Yoshida nog meer interessante dingen. Zo liet hij weten dat hij de geannuleerde The Last of Us Online-game had gespeeld en dat het een "geweldig" spel was, en noemde hij de multiplatformstrategie van Xbox logisch vanwege de spelersaantallen op Xbox.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Tweede grote Hades 2-update voegt god van de oorlog toe
Nieuws

Tweede grote Hades 2-update voegt god van de oorlog toe

Ook is de 'Final Confrontation' nu beschikbaar

De tweede grote update voor de early access-versie van Hades 2 is uitgekomen, genaamd Warsong Update.

Een van de grootste toevoegingen van de update is een nieuwe Olympian in de vorm van de god van de oorlog, oftewel Ares. Spelers kunnen diverse moves van dit personage overnemen en gebruiken. Ares kwam ook al in de eerste Hades voor, maar is van een redesign voorzien in het vervolg.

Verder is er een zogeheten 'Final Confrontation' toegevoegd voor mensen die het oppervlak bereiken aan het einde van de game. "Kom er achter wat er voorbij de Guardian of Olympus ligt... als je durft!"

Verder zijn er meer dan tweeduizend nieuwe ingesproken zinnen toegevoegd, is de Altar of Ashes verbeterd met nieuwe art en Arcada-effecten en zijn er diverse nieuwe details en interacties in de game te vinden, waaronder de mogelijkheid om een duet te zingen in de Crossroads.

Een compleet overzicht van alle inhoud van de update is op Steam te vinden, en hieronder kan een trailer worden bekeken waarin de nieuwe content ook wordt uitgelicht. Afgelopen oktober verscheen de eerste grote update voor de game.

Over Hades 2 gesproken: er ontstond eerder deze week enige controverse toen stemacteur Marin Miller, die de stem van Athena in beide Hades-game inspreekt, ontwikkelaar Supergiant Games min of meer beschuldigde van het recasten van het personage in verband met de huidige acteursstaking in de game-industrie. Hoewel niet direct de ontwikkelaar werd genoemd, werd er wel naar gehint met woorden als 'super' en 'giant' in caps lock geschreven. Supergiant Games bracht een beknopte reactie naar buiten waarin het bedrijf meldt dat er geen sprake is van een recast en dat het bedrijf wil blijven samenwerken met alle stemacteurs.

Hades 2 speelt zich in hetzelfde universum af als de eerste game, maar heeft ditmaal een vrouwelijk hoofdpersonage in de vorm van Melinoë. Dit is de zus van Zagreus - ze wordt ook wel de prinses van de onderwereld genoemd. Ze heeft als doel om Chronos te doden, de god van de tijd. Melinoë kan onder andere van hekserij gebruikmaken. Het vervolg op de succesvolle game is als early access-spel verkrijgbaar via Steam en Epic Games Store.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!