Hideo Kojima: ‘Project in de wacht gezet omdat het op The Boys leek’
Gamer.nl
Nieuws

Hideo Kojima: ‘Project in de wacht gezet omdat het op The Boys leek’

Hideo Kojima zegt dat hij na drie afleveringen stopte met het kijken van Amazon Prime-serie The Boys, en vervolgens een van zijn projecten in de ijskast stopte. De twee hadden te veel overeenkomsten, aldus de ontwikkelaar.

Dat zegt Hideo Kojima op Twitter. “The Boys, waar ik mee stopte na drie afleveringen van het eerste seizoen. Ik dacht dat ik de rest van de show zou gaan kijken. Eigenlijk keek ik een paar afleveringen die uitkwamen toen ik net een project wilde starten waar ik al een tijd voor aan het opwarmen was.”

“Maar ik stopte het in de ijskast omdat het concept (met een andere setting en trucjes) vergelijkbaar was. Een vriendending (man of vrouw) met een speciale detective-groep die het achter de schermen opneemt tegen een legendarische groep helden. Ik dacht aan Mads als hoofdrolspeler”, aldus Kojima, die doelt op acteur Mads Mikkelsen. Mikkelsen was ook al in Death Stranding te zien als Cliff.

Het is onduidelijk of het project van Kojima een game zou worden of dat het om iets anders gaat, zoals een tv-serie of film. Kojima Productions opende eind vorig jaar nog een nieuwe studio in Los Angeles die zich richt op film en tv. 

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2
Gamer.nl
Nieuws

Sakurai werkt aan Kirby Air Riders voor Switch 2

Er is nog geen releasedatum bekend

Er komt een vervolg op de GameCube-racegame Kirby Air Ride, genaamd Kirby Air Riders.

Dat werd vandaag tijdens de Nintendo Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar Switch 2. In de trailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd
Gamer.nl
Nieuws

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment aangekondigd

Verschijnt aanstaande winter voor Nintendo Switch 2

Er is een nieuw deel in de Hyrule Warrior-reeks aangekondigd, genaamd Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment.

Het betreft wederom een samenwerking tussen Koei Tecmo en Nintendo. Net als de voorgaande games is ook Age of Imprisonment een musou-game waarbij er grootschalige gevechten worden gehouden.

Hyrule Warriors: Age Of Imprisonment speelt zich daarbij af voor Zelda: Tears of the Kingdom en vertelt dan ook het verhaal van wat zich voor die game afspeelde - net zoals Age of Calamity zich voor Breath of the Wild afspeelde.

Spelers kunnen weer in de huid kruipen van personages als Zelda en King Rauru en het opnemen tegen grote legers aan vijanden in Hyrule. De game komt ergens aankomende winter uit voor Nintendo Switch 2.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!