Hideo Kojima: Death Stranding valt onder een 'geheel nieuw genre'
Hideo Kojima laat op Twitter weten dat Death Stranding onder een geheel nieuw genre valt. De combinatie van de actie in het spel en het thema van verbinding is niet te vergelijken met andere games.
In een bericht op Twitter dringt Hideo Kojima erop aan dat Death Stranding geen stealth game is. Ook behoort het spel volgens Kojima niet in hetzelfde genre als schietspellen, ondanks dat de recent uitgebrachte trailer toonde dat schieten wel een onderdeel is van het spel. In plaats hiervan zou Death Stranding onder een uniek genre vallen, dat niet te vergelijken is met de genres van andere games.
Kojima liet vorige week,toen de releasedatum en nieuwe informatie over Death Stranding werd onthuld, al weten dat het spel een compleet nieuwe soort actiegame wordt. Nu vult hij aan dat de combinatie van de actie en het concept van verbinding in het spel een geheel nieuw genre vormt, genaamd 'actiegame/strand-game'. Het sociale strand-systeem speelt hier een grote rol in.
In Death Stranding moet Sam Bridges, gespeeld door Norman Reedus, een door de Death Stranding getransformeerde wereld trotseren. Bridges draagt de 'overblijfselen van de toekomst' en moet geïsoleerde steden en een gefragmenteerde samenleving met elkaar in contact brengen. Alle elementen van de game, waaronder het verhaal en de gameplay, hangen samen dankzij het thema 'connectie'. Hoe dat precies tot uiting komt, is echter nog steeds niet duidelijk.