Het verhaal van Cyberpunk 2077 speelt zich op een grotere schaal af dan The Witcher 3
Gamer.nl
Nieuws

Het verhaal van Cyberpunk 2077 speelt zich op een grotere schaal af dan The Witcher 3

Volgens Marcin Blacha, verhaalregisseur van CD Projekt Red, wordt het verhaal van Cyberpunk 2077 veel omvattender dan bij de vorige titel van de ontwikkelaar.

Het verhaal speelt zich op een veel grotere schaal af en treft veel meer mensen in de wereld van Cyberpunk 2077. Dit geeft Blancha aan in een interview met de Poolse website Inn:Poland. In The Witcher 3 spelen de verhalen zich vooral af in de vorm van persoonlijke drama's die enkel een aantal npc's betreft. Volgens Blancha is dit in Cyberpunk 2077 anders.

"Vanuit het perspectief van de maker. Cyberpunk 2077 is een verhaal over helden ten opzichte van de wereld, en de wereld zelf is is één van deze helden. Als je het aan mij vraagt spelen de verhalen zich af op een veel grotere schaal in plaats van kleine persoonlijke drama's zoals we die kennen uit The Wticher", vertelt Blancha.

Blancha gaat verder door te benadrukken dat zijn favoriete personages veelal in de knoop zijn met zichzelf. Dit geeft hem namelijk de mogelijk om emotionele en diepe dialogen te schrijven voor deze npc's. De man hecht veel waarde aan compleet nutteloze personages.

"Zonder te veel op de details in te gaan, kan ik een lijstje met mijn favoriete personages onthullen. Een gedetineerde die tijdens zijn droom wil waarmaken tijdens een dag verlof, een AI die in z'n uppie een compleet Taxi-bedrijf bestuurt en een slimme meid die de helft van haar tijd achter de balie van een besloten winkel spendeert en daarnaast werkt als zuster", meldt de verhaalregisseur.

Daarnaast vertelt Blancha dat het script op het moment vier boeken vult, aan het exacte aantal woorden durft de man zich echter niet te wagen. Wel geeft hij aan dat niet iedere zin in de game is terug te zien.

"We hebben uiteindelijk twee dikke volumes geschreven vol met dialoog. Daarnaast zijn er nog twee complete boeken tot stand gekomen vol met commentaar van de ons.

Vorige week werd bekendgemaakt dat Cyberpunk 2077 niet beschikbaar wordt bij de lancering van de PS5 en Xbox Scarlett.

Cyberpunk 2077 verschijnt 16 april 2020 voor PlayStation 4, Xbox One en PC.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!