Het scenario met het verhaal voor het derde deel in de Final Fantasy 7 Remake-trilogie is inmiddels compleet.
Dat heeft producent Yoshinori Kitase laten weten aan Famitsu (via Eurogamer). Hij laat daarbij weten dat hij er "erg tevreden" mee is. Daarnaast benadrukte regisseur Naoki Hamaguchi dat de ontwikkeling van het derde deel meteen begon nadat de ontwikkeling van Rebirth was afgerond.
In een interview met 4Gamer (via VGC) meldde Kitase daarnaast dat mensen zich geen zorgen hoeven te maken dat de derde Final Fantasy 7 Remake-game alleen voor PlayStation 6 uitkomt en niet meer voor deze generatie.
Afgelopen november liet Square Enix al weten dat het derde Final Fantasy 7 Remake-deel volledig in productie is. Ook werd gemeld dat in de derde game de Highwind - een luchtschip - zal voorkomen waarmee de spelwereld verkend kan worden. De makers hebben laten weten niet 'vals te spelen' en dat het de bedoeling is dat spelers geheel vrij worden gelaten bij het gebruik van dit schip.
Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de derde Final Fantasy 7 Remake-game moet verschijnen - er is nog niets getoond van het spel. Wel overweegt Square Enix om de game op Unreal Engine 5 in plaats van Unreal Engine 4 te laten lopen. Vorig jaar meldde het bedrijf ook dat men hoop dat de ontwikkeling van de game ongeveer drie jaar vergt.
Final Fantasy 7 Rebirth verscheen begin vorig jaar jaar voor PlayStation 5. Erik Nusselder deelde een 9 uit: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden." De pc-versie van Rebirth is vanaf vandaag beschikbaar via Steam en Epic Games Store.