Review: De Turtle Beach Stealth 600 Gen 2 Max gameheadset
Nieuws

Review: De Turtle Beach Stealth 600 Gen 2 Max gameheadset

Het is al weer een tijd geleden dat Turtle Beach de Stealth 600 Gen 2 op de markt uitbracht. We bekeken deze draadloze headset destijds uitgebreid en hij beviel goed. Nu, zo’n twee jaar later, is er een nieuwe versie: de Stealth 600 Gen 2 Max.

Turtle Beach Stealth 600 Gen 2 Max 

Verbinding:


Compatibiliteit:


RGB features:

Batterijduur:  



€139,99

2,4Ghz wireless usb-a dongle (schakelbaar tussen Xbox en usb-a)

Volledig draadloos compatibel met alle platformen

Nee

48 uur


Deze nieuwe Max-versie borduurt voort op de Gen 2, maar brengt een aantal vernieuwingen en verbeteringen met zich mee, zoals de extreem lange batterijduur van 48 uur en een schakelbare 2.4Ghz wireless dongle. Laten we, ook voor lezers die nog nooit in aanraking zijn gekomen met de Stealth 600, beginnen bij het begin: de bouwkwaliteit.

Bouwkwaliteit

Qua ontwerp en bouwkwaliteit zijn er weinig vernieuwingen ten opzichte van zijn voorganger. Ook de Stealth 600 Gen 2 Max is volledig gemaakt van hard plastic. Het frame van de headset voelt ongelofelijk stevig aan en zit vol met nuttige scharnierpunten. De oorschelpen kunnen 90 graden draaien en ook nog eens kantelen. Dat maakt de pasvorm van de headset voor iedereen redelijk comfortabel.

De oorkussens zijn voorzien van een stoffen bekleding die goed ademt en zacht aanvoelt. Een kanttekening bij de oorkussens is wel dat deze ietwat hard zijn en krap zijn opgezet. Omdat de bekleding en kussens van de schelpen zacht zijn, zorgt het niet direct voor oncomfortabele situaties, maar de kans is aannemelijk dat de bovenkant van je oor onder het kussen verdwijnt. Je moet de Stealth 600 Gen 2 Max dan ook echt even indragen voordat hij volledig comfortabel zit. Ten opzichte van het vorige model lijkt het met synthetisch leer beklede kussen op de hoofdband bij deze Max-versie wel een stukje zachter, waardoor de hoofdband niet al te hard bovenop je hoofd drukt, dat scheelt in ieder geval iets.

Besturing, modi, Max en mic

De buitenkant van de linkeroorschelp is voorzien van twee drukknoppen, twee volumewieltjes en een flip-to-mute-microfoon. Een van de drukknoppen schakelt de headset aan en uit en bedient de Superhuman Hearing Mode. De andere drukknop, de Mode-knop, laat je schakelen tussen een van de vier ingebouwde equalizer-presets. Er zijn een Bass Boost, Signature Sound, Bass and Treble Boost en Vocal Boost. De twee volumewieltjes geven je afzonderlijk controle over het volume van je gameaudio en de chat. Omdat de wieltjes direct onder elkaar zijn geplaatst, is het in het begin wel af en toe even zoeken naar het goede wieltje.

©GMRimport

De microfoon op de Stealth 600 klinkt prima. De enige kanttekening die je erbij kunt plaatsen, is dat er voor een omnidirectionele microfoon gekozen is. Enerzijds zorgt dat ervoor dat de microfoon behoorlijk in balans klinkt en wat minder geknepen dan de gemiddelde headsetmicrofoons. Anderzijds zorgt het ervoor dat hij wel wat meer omgevingsgeluid oppikt. Dat is niet onoverkomelijk, maar wel iets om rekening mee te houden als je in een rumoerige omgeving gamet.

De eerder genoemde Superhuman Hearing modus hebben we inmiddels al een paar keer voorbij zien komen bij Turtle Beach-producten. De modus is echt een van de paradepaardjes van het bedrijf en zorgt in de praktijk vaak voor goede resultaten. Dat is bij deze headset niet anders. Waar je wel rekening mee moet houden, is dat Superhuman Hearing niet is gemaakt om mooi te klinken; deze modus richt zich puur op effectiviteit. Schakel je hem in, dan klinkt de headset puntig en dun. Wel brengt het ongelofelijk veel snelheid in de klank en zorgt het ervoor dat je je, voornamelijk bij snelle shooters, goed kunt focussen tijdens chaotische actiemomenten.

We stipten al even aan dat de Gen 2 Max een aantal verbeteringen doorvoert ten opzichte van het vorige model. De batterijduur is er daar een van. Je kunt 48 uur spelen zonder opnieuw te hoeven laden en dankzij de snel-laad-mogelijkheid kun je met een kwartier aan de kabel 8,5 uur vooruit. Ook de 2.4Ghz wireless dongle is geüpgraded: deze is nu schakelbaar. Dat betekent dat hij compatibel is met zowel moderne Xbox-consoles als - wanneer je het schakelaartje omzet - met ieder platform met een usb-a-ingang. Je kunt deze Gen 2 Max dus draadloos verbinden met álle systemen. De draadloze verbinding is daarnaast naadloos, stabiel en ongelofelijk snel in combinatie - een hele knappe prestatie en een absolute meerwaarde.

©GMRimport

De klank

Bij het luisteren naar muziek valt direct op dat de Stealth 600 Gen 2 Max behoorlijk veel nadruk legt op lage frequenties. In het absolute sublaag klinkt de headset heel strak en dat zorgt ervoor dat ondanks dat er veel laag is, de boel toch behoorlijk gebalanceerd klinkt. In het middenlaag slibt de klank wel teveel dicht en wordt de weergave soms iets troebel, maar daar staat dan weer tegenover dat de hogere frequenties heel precies en gedefinieerd klinken. Niet alleen in de stereoplaatsing, maar ook in definitie. Die eigenschappen maken dat elektronische muziek wat beter uit de verf komt dan een stevige rock- of popplaat. Desalniettemin is de algehele balans van de Stealth 600 Gen 2 Max echt behoorlijk goed te noemen.

Dat aanwezige midlaag zorgt in-game voor een groot gevoel van immersie, terwijl het stevige sublaag spectaculaire actiemomenten veel kracht bijzet. Het meest in het oor springt echter het gemak waarmee de Stealth 600 Gen2 Max verschillende games overtuigend neerzet. De meeste gameheadsets blinken óf uit in openwereld-rpg’s, óf in snelle shooters, maar dankzij de nadruk op het midlaag en de mogelijkheid tot het inschakelen van bijvoorbeeld Superhuman Hearing, kun je met de Stealth 600 Gen 2 Max veel kanten op. De enige missers zijn de verschillende equalizermodi: die voegen niet zo heel veel toe en de Bass Boost-modus doet de headset zelfs behoorlijk slechter klinken.

Concluderend

De Turtle Beach 600 Gen 2 Max bouwt verder op een toch al uitstekende gameheadset en voegt daar twee héle goede functies aan toe: een extreem lange batterijduur en een schakelbare dongle waardoor de headset volledig draadloos compatibel is met Xbox, PlayStation én Windows en Mac. Er zijn ook een aantal kleine minpuntjes: het comfort is oké, maar niet geweldig en de verschillende equalizermodi voegen niets toe. Desalniettemin is de 600 Gen 2 Max een van de meer multi-inzetbare headsets die we hebben getest, maar dan wel multi-inzetbaar voor de gamer die een headset zoekt voor in en rondom huis. Ben je op zoek naar een headset die je ook direct mee op stap kunt nemen, dan is de 600 Gen 2 Max niet wat je zoekt.

Uitstekend
Conclusie

De Turtle Beach Stealth 600 Gen 2 was al een uitstekende headset en de Max voegt daar een aantal zaken aan toe die heel goed geslaagd zijn. De headset is ongelofelijk multi-inzetbaar en met één dongle compatibel met alle platforms. Het enige kleine minpunt is het draaggevoel: dat is niet optimaal, maar verbetert na verloop van tijd wel.

Plus- en minpunten
  • Batterijduur, klinkt erg goed, volledig draadloos compatibel met Xbox, PlayStation, Switch en pc’s
  • Draaggevoel niet geweldig

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Splinter Cell-verfilming officieel geannuleerd
Nieuws

Splinter Cell-verfilming officieel geannuleerd

Tom Hardy was in de running om Sam Fisher te spelen

De Splinter Cell-film die twaalf jaar geleden werd aangekondigd, wordt niet meer gemaakt.

The Direct meldt dat producent Basil Iwanyk dat heeft verteld. "De film had geweldig kunnen worden... maar het lukte ons niet om het script en het budget naar wens te krijgen. Maar het had tof geworden. We hadden een miljoen verschillende versies bedacht, maar het had hardcore en awesome geworden. Helaas is het niet doorgegaan."

Vorig decennium werd er nog gemeld dat Edge of Tomorrow-regisseur Doug Liman de regie op zich zou nemen, en dat Tom Hardy de rol van hoofdpersonage Sam Fisher zou vertolken.

Overigens kunnen fans van de Splinter Cell-franchise wel uitkijken naar een geanimeerde serie genaamd Splinter Cell: Deathwatch. De animatieserie wordt geschreven door John Wick-bedenker Derek Kolstad. Liev Schreiber (Ray Donovan, Scream) zal hoofdpersonage Sam Fisher inspreken. De serie moet 'spoedig' op Netflix komen te staan.

Daarnaast werkt Ubisoft al geruime tijd aan een remake van de eerste Splinter Cell. Ubisoft meldde in 2021 al dat het aan een remake van de in 2002 uitgekomen stealthgame Splinter Cell werkt. Een jaar later werd gemeld dat het verhaal herschreven wordt voor een moderner publiek, maar sindsdien is het vrij stil rondom de remake. Eerder dit najaar claimde Insider Gaming te hebben gehoord dat de game nog in ontwikkeling is.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Cosmetische items uit Assassin's Creed Shadows-battle pass gelekt
Nieuws

Cosmetische items uit Assassin's Creed Shadows-battle pass gelekt

Inclusief een monsterlijke mount

De cosmetische items die onderdeel uitmaken van de eerste battle pass van Assassin's Creed Shadows zijn online gelekt.

De content kwam via een datamine naar buiten en op Reddit geplaatst door gebruiker Throrites. Daaruit blijkt dat de eerste battle pass voor de aankomende game 'Eye in the Dark' gaat heten en twintig verschillende cosmetische 'tiers' zal bevatten.

Veel van de geüploade illustraties zijn inmiddels verdwenen uit de oorspronkelijke Reddit-post, al zijn ze (op moment van schrijven) nog wel in een topic op gameforum ResetEra te vinden. Zo zijn er outfits en zwaarden met een felblauwe kleur te zien, alsmede een roodkleurige mount die zich het beste laat omschrijven als een combinatie tussen een wolf en een draak.

Hoewel Assassin's Creed Shadows een singleplayergame is, gingen er eerder al geruchten dat de game verschillende battle passes zou krijgen. Deze battle passes - en toekomstige Assassin's Creed-games - worden allemaal via de Animus Hub gedistribueerd, een soort gamehub vergelijkbaar met Call of Duty HQ dat voorheen nog bekendstond als Assassin's Creed Infinity. Volgens Insider Gaming zijn er meer battle passes voor Shadows in de maak, waaronder 'The Last Ronin', 'The Hidden Network' en 'The Last Ronin'.

Ubisoft heeft bovenstaande content op moment van schrijven overigens nog niet officieel bevestigd, maar aangezien er illustraties zijn gelekt lijkt het op waarheid te berusten.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!