Update: Mobiele Stellaris-game offline door gestolen Halo-artwork
Nieuws

Update: Mobiele Stellaris-game offline door gestolen Halo-artwork

Update: Op href="https://www.reddit.com/r/Stellaris/comments/diah5m/stellaris_galaxy_straight_up_tells_you_its_a/" rel="noopener noreferrer" style="" target="_blank">Reddit</a> wordt een screenshot gedeeld waaruit blijkt dat Stellaris: Galaxy Command een reskin is van een eerdere game genaamd Nova Star.

©GMRimport

Origineel bericht:De mobiele game Stellaris: Galaxy Command is offline gehaald nadat is gebleken dat er ongevraagd gebruik is gemaakt van Halo 4-artwork.

Stellaris: Galaxy Command is een strategische game ontwikkeld door Paradox Interactive. De game kwam in 2016 uit voor pc en eerder dit jaar werd de game ook uitgebracht voor PlayStation 4 en Xbox One. De bèta voor de mobiele versie van de game, die ontwikkeld is door Gamebear en gepubliceerd door Paradox Interactive, lanceerde vandaag voor iOS en Android in Canada, Australië, New Zeeland en Zweden, maar werd binnen een dag al offline gehaald.

De game maakte namelijk gebruik van een aantal tekeningen van Halo 4 en dit viel veel spelers gelijk op. Reddit-gebruiker Antshekhter deelt een schermafbeelding via de Stellaris-Reddit waarin de tekening in-game te zien is en het overduidelijk is dat dit van Halo 4 afkomstig is. Vlak na de ontdekking is de game offline gehaald.

Paradox deelt een bericht op Twitter met hun reactie op het incident. In het bericht zeggen zij dat ze onmiddellijk bezig zijn om de tekening te verwijderen uit de game en bieden ze hun excuses aan tegenover de fans en de getroffen makers van de tekeningen.

“Wij vertrouwen op Gamebear om ervoor te zorgen dat dingen goed gemaakt worden voor Galaxy Command en wij gaan nauw met hen samenwerken om ervoor te zorg dat deze game voldoet aan de hoge eisen die onze spelers verdienen,” aldus Paradox Interactive.

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!