Update: Mobiele Stellaris-game offline door gestolen Halo-artwork
Gamer.nl
Nieuws

Update: Mobiele Stellaris-game offline door gestolen Halo-artwork

Update: Op href="https://www.reddit.com/r/Stellaris/comments/diah5m/stellaris_galaxy_straight_up_tells_you_its_a/" rel="noopener noreferrer" style="" target="_blank">Reddit</a> wordt een screenshot gedeeld waaruit blijkt dat Stellaris: Galaxy Command een reskin is van een eerdere game genaamd Nova Star.

©GMRimport

Origineel bericht:De mobiele game Stellaris: Galaxy Command is offline gehaald nadat is gebleken dat er ongevraagd gebruik is gemaakt van Halo 4-artwork.

Stellaris: Galaxy Command is een strategische game ontwikkeld door Paradox Interactive. De game kwam in 2016 uit voor pc en eerder dit jaar werd de game ook uitgebracht voor PlayStation 4 en Xbox One. De bèta voor de mobiele versie van de game, die ontwikkeld is door Gamebear en gepubliceerd door Paradox Interactive, lanceerde vandaag voor iOS en Android in Canada, Australië, New Zeeland en Zweden, maar werd binnen een dag al offline gehaald.

De game maakte namelijk gebruik van een aantal tekeningen van Halo 4 en dit viel veel spelers gelijk op. Reddit-gebruiker Antshekhter deelt een schermafbeelding via de Stellaris-Reddit waarin de tekening in-game te zien is en het overduidelijk is dat dit van Halo 4 afkomstig is. Vlak na de ontdekking is de game offline gehaald.

Paradox deelt een bericht op Twitter met hun reactie op het incident. In het bericht zeggen zij dat ze onmiddellijk bezig zijn om de tekening te verwijderen uit de game en bieden ze hun excuses aan tegenover de fans en de getroffen makers van de tekeningen.

“Wij vertrouwen op Gamebear om ervoor te zorgen dat dingen goed gemaakt worden voor Galaxy Command en wij gaan nauw met hen samenwerken om ervoor te zorg dat deze game voldoet aan de hoge eisen die onze spelers verdienen,” aldus Paradox Interactive.

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game
Gamer.nl
Nieuws

Supermassive werkte aan inmiddels geannuleerde Blade Runner-game

De eigenaar van de Blade Runner-IP zou roet in het eten hebben gegooid

Supermassive Games had een nog onaangekondigde Blade Runner-game in ontwikkeling, maar die is inmiddels geannuleerd.

Dat onthult Insider Gaming. Het third-person-spel heette Blade Runner: Time To Live en richtte zich op cinematische situaties en de personages. In de game zouden spelers in de huid van de enige Blade Runner in 2065 kruipen, genaamd So-Lange, die "onverklaarbaar nog steeds in leven is ondanks zijn gelimiteerde levensduur".

Het spel, dat werd ontwikkeld door het team dat daarvoor aan The Quarry had gewerkt, had een singleplayercampagne van zo'n tien tot twaalf uur bevat, dat een "spannend verhaal zou vertellen waarin de filosofische thema's van Blade Runner met kinetische actie-adventure-gameplay zouden worden gecombineerd".

In de game zouden spelers jacht maken op Rev, de mysterieuze en meedogenloze leider van een ondergronds network aan replicants. Hoofdpersonage So-Lange zou echter worden verraden er alleen voor komen te staan in een enorm gewelddadige omgeving.

Het spel zou vier belangrijke gameplayelementen krijgen rondom stealth, gevechten, verkenning en onderzoek. Ook zou er een focus hebben gelegen op interactie met personages. Supermassive was van plan om de dialogen authentiek aan te laten voelen.

De pre-productie van het spel zou in september vorig jaar zijn gestart. Het was de bedoeling dat pre-productieperiode afgelopen maart om zou gaan in het testen van prototypes, maar zover is de ontwikkeling niet gekomen. De game had in september 2027 voor PlayStation 5, Xbox Series, pc, en de volgende generatie Xbox- en PlayStation-consoles moeten verschijnen.

De game zou zijn geannuleerd omdat Alcon Entertainment, de eigenaar van de rechten op Blade Runner, niet akkoord zou zijn gegaan. Een precieze reden hiervoor is niet bekend, maar de game zou eind vorig jaar definitief zijn geannuleerd.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe GameCube-controller toch wel bruikbaar met andere Switch 2-games
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe GameCube-controller toch wel bruikbaar met andere Switch 2-games

De controller is dus niet alleen geschikt voor klassieke GameCube-games via Switch Online

Nintendo heeft verduidelijkt dat de nieuwe GameCube-controller voor Nintendo Switch 2 toch wel voor allerlei games op Switch 2 gebruikt kan worden, en niet alleen GameCube-spellen die via Nintendo Switch Online worden aangeboden.

Eerder deze maand merkten Nintendo-fans in een video over de komst van GameCube-games naar Nintendo Switch 2 via Switch Online de volgende tekst op: “De controller is alleen compatibel met Nintendo GameCube - Nintendo Classics.” Logischerwijs ging men er op basis van deze info van uit dat de nieuwe GameCube-controller alleen met klassieke GameCube-games via Switch Online gebruikt kon worden.

Nintendo heeft dit nu echter opgehelderd. Blijkbaar kan de controller ook voor andere Switch 2-games gebruikt worden, maar kan Nintendo niet garanderen dat dit vlekkeloos werkt. "De GameCube-controller is ontworpen voor gebruik met de Nintendo GameCube - Nintendo Classics-collectie aan games en betreft een optionele manier om deze games te besturen", aldus een woordvoerder van het bedrijf tegen Nintendo Life.

De woordvoerder vervolgde: "Aangezien het niet alle knoppen en features van de andere Switch 2-controllers heeft, kunnen er zich problemen voordoen wanneer andere games er mee gespeeld worden. De GameCube-controller kan alleen op Nintendo Switch 2 gebruikt worden en is niet compatibel met de Nintendo Switch", zo werd verduidelijkt.

De Nintendo Switch 2 komt op 5 juni uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!