Update: Mobiele Stellaris-game offline door gestolen Halo-artwork
Nieuws

Update: Mobiele Stellaris-game offline door gestolen Halo-artwork

Update: Op href="https://www.reddit.com/r/Stellaris/comments/diah5m/stellaris_galaxy_straight_up_tells_you_its_a/" rel="noopener noreferrer" style="" target="_blank">Reddit</a> wordt een screenshot gedeeld waaruit blijkt dat Stellaris: Galaxy Command een reskin is van een eerdere game genaamd Nova Star.

©GMRimport

Origineel bericht:De mobiele game Stellaris: Galaxy Command is offline gehaald nadat is gebleken dat er ongevraagd gebruik is gemaakt van Halo 4-artwork.

Stellaris: Galaxy Command is een strategische game ontwikkeld door Paradox Interactive. De game kwam in 2016 uit voor pc en eerder dit jaar werd de game ook uitgebracht voor PlayStation 4 en Xbox One. De bèta voor de mobiele versie van de game, die ontwikkeld is door Gamebear en gepubliceerd door Paradox Interactive, lanceerde vandaag voor iOS en Android in Canada, Australië, New Zeeland en Zweden, maar werd binnen een dag al offline gehaald.

De game maakte namelijk gebruik van een aantal tekeningen van Halo 4 en dit viel veel spelers gelijk op. Reddit-gebruiker Antshekhter deelt een schermafbeelding via de Stellaris-Reddit waarin de tekening in-game te zien is en het overduidelijk is dat dit van Halo 4 afkomstig is. Vlak na de ontdekking is de game offline gehaald.

Paradox deelt een bericht op Twitter met hun reactie op het incident. In het bericht zeggen zij dat ze onmiddellijk bezig zijn om de tekening te verwijderen uit de game en bieden ze hun excuses aan tegenover de fans en de getroffen makers van de tekeningen.

“Wij vertrouwen op Gamebear om ervoor te zorgen dat dingen goed gemaakt worden voor Galaxy Command en wij gaan nauw met hen samenwerken om ervoor te zorg dat deze game voldoet aan de hoge eisen die onze spelers verdienen,” aldus Paradox Interactive.

©GMRimport

©GMRimport

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!