Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.
Gabe Newell van Valve was zo vriendelijk om een kort interview, als je drie vragen en antwoorden zo mag noemen , te doen over Half-Life 2. Het meest intere ante was het ontbreken van een co-op mode in Half-Life 2, MAAR er zijn enkele mod teams die de co-op mode willen maken en volgens Gabe zal Valve met een van deze mod-makers gaan samenwerken.STEWART: In the e3 demonstration, you showed the manipulator weapon... now, I was wondering what the restrictions are for the weapon... i.e. Could I pull an enemies weapon from his hand, and is there a "weight" limit to the objects that can be picked up? How will you know which objects are manipulatable? (is that even a word?) I was just worried that it would be like all these other games where, for example, your character can climb walls... but wait... ONLY "special" walls that have the texture "w_rocks1" (just an example)... and then there are walls that have that texture but can't be climbed. GABE: The manipulator "opens" when you can pick something up that you are pointing it at. There is a weight limit. Most everythng can be picked up. I hate special cases, too.De derde vraag gaat over de beperkingen van de physics is in het spel. Zo zagen we in een van de E3 filmpjes een buggy over een brug rijden. Nu vraagt men aan Gabe of de brug vernietigd had kunnen worden. Volgens Gabe kan het handig zijn om dingen te vernietigen, maar kan het niet belangrijk zijn om het spel uit te spelen.