Hades verdient een dikke 10 - Gamer.nl Podcast 299
Gamer.nl
Nieuws

Hades verdient een dikke 10 - Gamer.nl Podcast 299

Hades krijgt van Ron een 10, een zeldzame aangelegenheid. Verder: de schaarste van de PlayStation 5 en Xbox One Series X en de strategie van Sony en Microsoft.

Watch on YouTube

Luister via Apple Podcasts, Spotify, Stitcher, Soundcloud, of als mp3. Vragen of onderwerpen voor de podcast? Kom langs in de Discord of stuur Erik een mail.

Binnenkort een splinternieuwe Ron en Erik Podcast, te beluisteren op Patreon!

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fromsoftware benadrukt ook singleplayergames te willen blijven maken
Gamer.nl
Nieuws

Fromsoftware benadrukt ook singleplayergames te willen blijven maken

Ondanks de komst van The Duskbloods en Elden Ring: Nightreign

Ondanks de onthulling van Switch 2-multiplayergame The Duskbloods heeft Fromsoftware de intentie om ook singleplayergames te blijven ontwikkelen.

Dat liet regisseur Hidetaka Miyazaki weten in een interview op de Nintendo-website. "Laat mij iets adresseren. Zoals ik eerder al meldde, is The Duskbloods in essentie een multiplayergame, maar dat betekent niet dat we als bedrijf hebben besloten om ons voortaan puur op multiplayergames te richten. Zo hebben we ook een Switch 2-versie van Elden Ring aangekondigd, en zijn we nog altijd van plan om singleplayergames te ontwikkelen om toe te geven aan onze traditionelere stijl."

De opmerking moet Fromsoftware-fans vooral geruststellen, want naast The Duskbloods werkt de geprezen Japanse ontwikkelaar ook aan Elden Ring: Nightreign, wat een spin-off van Elden Ring is met een focus op coöperatieve gameplay. Het bedrijf wil dus ook singleplayergames blijven maken.

In het interview werden diverse details over The Duskbloods onthuld, zoals afgelopen week al op Gamer.nl gelezen kon worden. Zo starten spelers in een hub-gebied waar men een personage kan kiezen en deze naar eigen smaak aan kan passen. Vervolgens wordt men naar de online multiplayer getransporteerd, waar het meestal de bedoeling is om als laatste over te blijven. Soms zijn er echter ook andere doelen, zoals samen een baas zien te doden. Spelers verdienen beloningen die ze weer kunnen gebruiken om hun personage aan te passen en te verbeteren wanneer ze terugkeren naar het hub-gebied.

Spelers besturen zogeheten 'Bloodsworn'. Dit zijn wezens die menselijke krachten zijn ontstegen dankzij het speciale bloed dat door hun aderen stroomt. Ze nemen het tegen elkaar op in een gewelddadig gevecht voor 'First Blood', terwijl het einde van de mensheid nabij is. Vanwege het einde van de mensheid zijn er gebieden in de spelwereld te vinden die uit verschillende tijdperken lijken te komen.

The Duskbloods verschijnt ergens in 2026 voor Nintendo Switch 2. Hieronder kan nog eens de onthullingstrailer worden bekeken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kirby Air Riders wordt door Bandai Namco ontwikkeld
Gamer.nl
Nieuws

Kirby Air Riders wordt door Bandai Namco ontwikkeld

Masahiro Sakurai neemt zoals al bekend was de regie op zich

De vorige week aangekondigde Nintendo Switch 2-game Kirby Air Riders ontwikkelt Masahiro Sakurai samen met Bandai Namco.

Dat liet hij weten op social media. Een grote verrassing mag dat niet heten: de ontwikkelaar en Bandai Namco werkten ook al samen aan Super Smash Bros. Ultimate en Super Smash Bros. voor Wii U en 3DS. Daarbij bleek eerder al dat Bandai Namco twee ontwikkelteams had samengesteld voor samenwerkingen met Nintendo.

Kirby Air Riders werd afgelopen week tijdens de Nintendo Switch 2 Direct aangekondigd. Het spel komt op een nog onbekend moment naar de Switch 2. In de onthullingstrailer is te zien hoe een roze Kirby op een vliegende ster racet, terwijl Kirby's met andere kleuren op andere voertuigen scheuren. Veel meer details zijn er niet, behalve dat Kirby- en Super Smash Bros.-bedenker Masahiro Sakurai de regie op zich neemt en dat Bandai Namco dus meehelpt.

De oorspronkelijke Kirby Air Ride was in ontwikkeling voor Nintendo 64, maar kwam uiteindelijk pas op GameCube uit. De game werd wisselend ontvangen - een van de grootste kritiekpunten was de lage moeilijkheidsgraad. Het was echter wel de eerste GameCube-game waarbij LAN en breedbandadapters gebruikt konden worden om vier GameCube-systemen met elkaar te koppelen.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!