GTFO-maker 10 Chambers werkt aan nieuwe overvalgame
10 Chambers, de studio die opgericht is voor Payday-designer Ulf Andersson, werkt na GTFO aan een nieuwe overval-game.
Dat meldt Andersson in gesprek met NME. De game zal een co-op first-person shooter met “heists”, overvallen, worden. 10 Chambers maakte eerder de co-op shooter GTFO, maar gaat nu dus weer terug naar de formule waar Ulf Andersson eerder hoge ogen mee gooide. Hij zegt tegen NME dat hij meer met het overval-genre bezig wil zijn.
“Het voelt alsof het hoofdstuk niet is afgesloten. Ik moet dat fatsoenlijk doen”, aldus Andersson. “Dus voor mij is deze game een game die gewoon gemaakt moet worden. Ik ben terug op de heist shit, in principe. Het is een overval co-op FPS, en het heeft een soort techno-thriller thema. Ik las veel scifi-boeken, dus stel je alles voor waar cyberpunk door is geïnspireerd, met nog een hoop andere shit.”
Andersson benadrukt wel dat 10 Chambers’ nieuwe game een ander “gevoel” gaat opwekken dan de Payday-serie. “Hier ga je niet constant in schieten. Payday had een groot probleem met actie die constant werd opgevoerd, en daarna gewoon opgevoerd bleef.”
Hij refereert ook naar andere co-op games. “Als je aan Left 4 Dead denkt, het is geweldig met die drama, maar het voelt niet alsof dingen gebeuren door jou. Het voelt alsof de spelers geluk hadden door er te zijn. Dat is niet hoe het hoort te zijn, het zou moeten zijn ‘wij beslissen om deze shit te doen’.”
Andersson zegt dat hij denkt dat GTFO precies dat goed deed, maar dat het nieuwe project makkelijker wordt om te spelen. “Je kunt [in GTFO] een uur rondsneaken en dan ineens doodgaan, toch? Dat hardcore randje krijgt het [nieuwe spel] niet. Het is mechanisch wat soepeler, je zou kunnen zeggen makkelijker om te spelen.”