GTA-producent brengt openwereldgame MindsEye uit binnen Everywhere
Nieuws

GTA-producent brengt openwereldgame MindsEye uit binnen Everywhere

Build a Rocket Boy, de huidige studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies, heeft meer informatie gedeeld over hun online platform Everywhere. Zo moet er een nieuwe openwereldgame genaamd MindsEye worden uitgebracht via dit platform.

Everywhere - waar vorig jaar al de eerste beelden van werden getoond - moet later dit jaar op pc verschijnen - en later ook op consoles - en wordt beschreven als "een nieuw platform dat oneindige mogelijkheden biedt en je laat worden wie je maar wil zijn". 

Websites als VGC en tijdschriften als Edge hebben onlangs de studio bezocht en kregen meer details over beide projecten. Everywhere bevat een centrale, sociale hub genaamd Utropia, met daar omheen enkele verschillende werelden. Vanuit Utropia kunnen diverse districten met verschillende gameplayelementen en creatieve opties bezocht worden. 

Zo bevat het Combat District levels bestaande uit third-person actie, terwijl het Racing District logischerwijs uit races bestaat. Ook is er het Entertainment District, waar allerlei kleinere ruimtes zijn met onder andere een bioscoop, een dj-gebied en een kunstgalerij.

De game heeft een ingebouwde hub genaamd ARC-adia, van waaruit mensen hun eigen ervaringen kunnen maken en ze online met andere spelers kunnen delen. Daarnaast kunnen kleinere elementen uit deze ervaringen worden geheveld - bijvoorbeeld items of complete levels - en worden omgevormd tot 'Stamps', die vervolgens los in de Stamp Shop verkocht kunnen worden.

Zoals gezegd werkt Build a Rocket Boy ook aan een tweede titel, genaamd MindsEye. Dit moet een "actievolle, triple-A, verhaal gedreven actie-adventuregame worden gesitueerd in een wereld met futuristische bedrijven, complottheorieën en sinistere nieuwe technologieën". De eerste teaser, die hieronder valt te bekijken, toont een open spelwereld die doet denken aan de Grand Theft Auto-games.

MindsEye komt niet los uit, maar wordt op een nog onbekend moment exclusief via Everywhere uitgebracht. De ontwikkelaar ziet het ondanks dat feit wel als twee verschillende producten.

Watch on YouTube

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!