GTA-producent brengt openwereldgame MindsEye uit binnen Everywhere
Nieuws

GTA-producent brengt openwereldgame MindsEye uit binnen Everywhere

Build a Rocket Boy, de huidige studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies, heeft meer informatie gedeeld over hun online platform Everywhere. Zo moet er een nieuwe openwereldgame genaamd MindsEye worden uitgebracht via dit platform.

Everywhere - waar vorig jaar al de eerste beelden van werden getoond - moet later dit jaar op pc verschijnen - en later ook op consoles - en wordt beschreven als "een nieuw platform dat oneindige mogelijkheden biedt en je laat worden wie je maar wil zijn". 

Websites als VGC en tijdschriften als Edge hebben onlangs de studio bezocht en kregen meer details over beide projecten. Everywhere bevat een centrale, sociale hub genaamd Utropia, met daar omheen enkele verschillende werelden. Vanuit Utropia kunnen diverse districten met verschillende gameplayelementen en creatieve opties bezocht worden. 

Zo bevat het Combat District levels bestaande uit third-person actie, terwijl het Racing District logischerwijs uit races bestaat. Ook is er het Entertainment District, waar allerlei kleinere ruimtes zijn met onder andere een bioscoop, een dj-gebied en een kunstgalerij.

De game heeft een ingebouwde hub genaamd ARC-adia, van waaruit mensen hun eigen ervaringen kunnen maken en ze online met andere spelers kunnen delen. Daarnaast kunnen kleinere elementen uit deze ervaringen worden geheveld - bijvoorbeeld items of complete levels - en worden omgevormd tot 'Stamps', die vervolgens los in de Stamp Shop verkocht kunnen worden.

Zoals gezegd werkt Build a Rocket Boy ook aan een tweede titel, genaamd MindsEye. Dit moet een "actievolle, triple-A, verhaal gedreven actie-adventuregame worden gesitueerd in een wereld met futuristische bedrijven, complottheorieën en sinistere nieuwe technologieën". De eerste teaser, die hieronder valt te bekijken, toont een open spelwereld die doet denken aan de Grand Theft Auto-games.

MindsEye komt niet los uit, maar wordt op een nog onbekend moment exclusief via Everywhere uitgebracht. De ontwikkelaar ziet het ondanks dat feit wel als twee verschillende producten.

Watch on YouTube

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Ubisoft: Content en missies in Assassin's Creed Shadows-hub zijn geheel gratis
Nieuws

Ubisoft: Content en missies in Assassin's Creed Shadows-hub zijn geheel gratis

Eerder deze week verschenen er illustraties van cosmetische items online

Ubisoft heeft laten weten dat de content in Animus Hub - de aankomende, overkoepelende gamehub van waaruit Assassin's Creed Shadows en toekomstige AC-ervaringen beschikbaar worden gesteld - gratis zal worden aangeboden.

Eerder deze week lekten er illustraties van cosmetische items voor Assassin's Creed Shadows, waaronder een mount en diverse kledingstukken en wapens. Toen werd geclaimd dat deze beschikbaar komen via de Animus Hub, de gamehub die voorheen bekendstond als Assassin's Creed Infinity, van waaruit nieuwe content voor de gamereeks aangeboden gaat worden.

Een woordvoerder van Ubisoft heeft op de officiële subreddit inmiddels iets meer duidelijkheid gegeven. Waar veel gamers veronderstelden dat gelekte content onderdeel zou uitmaken van een betaalde battle pass, blijkt het om gratis content te gaan. Volgens de woordvoerder wordt de extra content die via de Animus Hub aangeboden gaat worden "helemaal gratis". Daarbij zullen spelers "zonder iets te hoeven betalen toegang krijgen tot content en missies". Hij benadrukte ook dat er "geen betaalde abonnementen of betaalde battle passes" via de Animus Hub aangeboden gaan worden.

Hoe de Animus Hub precies gaat functioneren in samenwerking met Assassin's Creed Shadows zal bekendgemaakt worden wanneer de releasedatum van Shadows nadert.

Assassin's Creed Shadows had eigenlijk dit najaar moeten verschijnen, maar werd eerder dit jaar uitgesteld naar 14 februari 2025. Onlangs liet Ubisoft nog weten dat de nieuwe releasedatum haalbaar is. Overigens gaan er geruchten dat het bedrijf de komende vijf jaar elk halfjaar een nieuwe 'ervaring' binnen de reeks wil uitbrengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Herstelde Double XP-tokens in Call of Duty: Black Ops 6 toch weer verwijderd
Nieuws

Herstelde Double XP-tokens in Call of Duty: Black Ops 6 toch weer verwijderd

De blijdschap van spelers was van korte duur

Met de start van het eerste seizoen van Call of Duty: Black Ops 6 en Warzone werden de verdiende Doubel XP-tokens van Modern Warfare 2- en 3-spelers aan de nieuwe game toegevoegd. Het bleek echter om een fout gegaan en ze zijn inmiddels weer verwijderd.

Veel gamers hadden nog diverse Double XP-tokens over in Modern Warfare 2 en 3. Met deze tokens kan er twee keer zo snel XP vrijgespeeld worden voor levels en wapens. Toen Black Ops 6 eerder dit najaar uitkwam, bleek dat de overgebleven tokens niet mee waren verhuist naar de multiplayer van die game. Toen het eerste seizoen van Black Ops 6 afgelopen donderdagavond begon, bleek echter dat de tokens alsnog waren toegevoegd - tot blijdschap van veel spelers.

Die blijdschap was echter van korte duur, want inmiddels zijn ze weer uit de game gehaald. In recente patch notes valt te lezen dat Treyarch "een probleem heeft opgelost waardoor incorrect oude XP-tokens geactiveerd konden worden in Black Ops 6". Ondanks de positieve reactie van veel spelers, besloot de ontwikkelaar de tokens dus toch weer te verwijderen.

Afgelopen donderdagavond is het eerste seizoen van Black Ops 6 en Warzone begonnen. Er zijn nieuwe multiplayermaps, modi, skins en nog veel meer toegevoegd. Zoals gebruikelijk is er ook een betaalde battle pass beschikbaar. Hier is meer informatie over de inhoud van het nieuwe seizoen te vinden, en Activision heeft hier de complete patch notes gepubliceerd. Het eerste seizoen heeft ook een easter egg aan de Nuketown-map toegevoegd, zoals hier gelezen kan worden.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!