GTA-producent brengt openwereldgame MindsEye uit binnen Everywhere
Nieuws

GTA-producent brengt openwereldgame MindsEye uit binnen Everywhere

Build a Rocket Boy, de huidige studio van voormalige Grand Theft Auto-producent Leslie Benzies, heeft meer informatie gedeeld over hun online platform Everywhere. Zo moet er een nieuwe openwereldgame genaamd MindsEye worden uitgebracht via dit platform.

Everywhere - waar vorig jaar al de eerste beelden van werden getoond - moet later dit jaar op pc verschijnen - en later ook op consoles - en wordt beschreven als "een nieuw platform dat oneindige mogelijkheden biedt en je laat worden wie je maar wil zijn". 

Websites als VGC en tijdschriften als Edge hebben onlangs de studio bezocht en kregen meer details over beide projecten. Everywhere bevat een centrale, sociale hub genaamd Utropia, met daar omheen enkele verschillende werelden. Vanuit Utropia kunnen diverse districten met verschillende gameplayelementen en creatieve opties bezocht worden. 

Zo bevat het Combat District levels bestaande uit third-person actie, terwijl het Racing District logischerwijs uit races bestaat. Ook is er het Entertainment District, waar allerlei kleinere ruimtes zijn met onder andere een bioscoop, een dj-gebied en een kunstgalerij.

De game heeft een ingebouwde hub genaamd ARC-adia, van waaruit mensen hun eigen ervaringen kunnen maken en ze online met andere spelers kunnen delen. Daarnaast kunnen kleinere elementen uit deze ervaringen worden geheveld - bijvoorbeeld items of complete levels - en worden omgevormd tot 'Stamps', die vervolgens los in de Stamp Shop verkocht kunnen worden.

Zoals gezegd werkt Build a Rocket Boy ook aan een tweede titel, genaamd MindsEye. Dit moet een "actievolle, triple-A, verhaal gedreven actie-adventuregame worden gesitueerd in een wereld met futuristische bedrijven, complottheorieën en sinistere nieuwe technologieën". De eerste teaser, die hieronder valt te bekijken, toont een open spelwereld die doet denken aan de Grand Theft Auto-games.

MindsEye komt niet los uit, maar wordt op een nog onbekend moment exclusief via Everywhere uitgebracht. De ontwikkelaar ziet het ondanks dat feit wel als twee verschillende producten.

Watch on YouTube

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
GSC praat mogelijk met Netflix over Stalker-televisieserie
Nieuws

GSC praat mogelijk met Netflix over Stalker-televisieserie

Stalker 2 is een maand na release al winstgevend

GSC Game World zou gesprekken houden met streamingdiensten als Netflix over een mogelijke televisieserie gebaseerd op de Stalker-franchise.

Insider Gaming claimt dat dit door Forbes Oekraïne wordt gemeld naar aanleiding van een gesprek met GSC Game World-eigenaar Maksym Krippa. Er zouden gesprekken worden gehouden, maar de status van het project zou nog niet bekend zijn. Er zou in ieder geval worden gepraat met Netflix over de mogelijkheden.

Stalker 2: Heart of Chornobyl kwam afgelopen maand uit op Xbox Series-consoles, pc en Game Pass. Hoewel de technische staat van de game te wensen over liet - mede door het feit dat het thuisland van de ontwikkelaar zich middenin een oorlog met Rusland bevindt - heeft GSC Game World sindsdien patches uitgebracht om de staat van de game te verbeteren. Eerder vandaag is nog een nieuwe patch uitgekomen waarmee letterlijk honderden problemen worden opgelost. De patch notes zijn hier te vinden.

Overigens meldt Krippa in het interview tevens dat Stalker 2 inmiddels al winstgevend is voor GSC Game World, en dat de kosten voor de ontwikkeling dus zijn terugverdiend. Het is niet bekend hoeveel kosten er precies gepaard gingen met de ontwikkeling, al gingen er volgens Krippa tientallen miljoenen dollars mee gemoeid.

In Stalker 2: Heart of Chornobyl reizen spelers wederom af naar de Zone, een gebied rondom de Chornobyl Nuclear Power Plant waar straling voor allerlei mutaties zorgt. Kamal van de Pol deelde een 7 uit in de Gamer.nl-review: "Stalker 2: Heart of Chornobyl is een melancholische en meeslepende shooter gemaakt in de meest bijzondere omstandigheden. De prachtige en tot de nok toe gevulde spelwereld gaat wel gepaard met frustrerende AI en grafische foutjes. Daarbij verschilt de ervaring in de kern niet veel van de voorgaande delen. Ondanks dat is Stalker 2 een game waar je uren in kunt stoppen. Hoe meer moeite je in het verkennen van de Zone steekt, des te meer het je oplevert."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam Replay 2024 geeft overzicht van speelgedrag gedurende dit jaar
Nieuws

Steam Replay 2024 geeft overzicht van speelgedrag gedurende dit jaar

Durf jij te kijken?

Ook op Steam is er een overzicht beschikbaar van het gamegedrag van gebruikers dit jaar, genaamd Steam Replay.

De pagina kan hier bezocht worden en geeft statistieken over het speelgedrag van de gebruiker. Er kan bekeken worden hoeveel tijd er aan specifieke games besteed is en hoeveel Steam-achievements er zijn ontgrendeld. Natuurlijk kan deze data vervolgens via social media gedeeld worden. Hier is de Steam Replay-data op te halen.

Overigens heette het overzicht in 2022 ook Steam Replay, maar werd er vorig jaar Steam Year in Review van gemaakt. Valve legt uit waarom het dit jaar weer Steam Replay heet: "Dit jaar zei iemand: 'Dat was een dom idee vorig jaar. Zou het heel gek zijn als we het weer terugveranderden?' Toen zeiden wij: 'Nee, Gabe, dat is veel te veel werk.' HA HA, grapje! Het was Chris. Of Eric? Nee, wacht, het was Jane. Of was het Tom? We zeiden in elk geval: 'Dat is een geweldig gezamenlijk idee, mede-teamgenoot!' En zodoende."

Tegenwoordig kunnen spelers van verschillende platforms aan het eind van het jaar data over hun speelgedrag ontvangen. Eerder kwam Xbox Year in Review en PlayStation Wrap-Up al beschikbaar, en sinds kort is ook het Nintendo Switch-jaaroverzicht uitgekomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!