Grand Theft Auto 5 is 110 miljoen keer verkocht
Nieuws

Grand Theft Auto 5 is 110 miljoen keer verkocht

Grand Theft Auto 5 is wereldwijd 110 miljoen keer verkocht. De maandelijkse verkopen van het spel zijn gedaald, maar zijn volgens Take-Two beter dan verwacht.

Take-Two Interactive heeft gisteren haar fiscale jaarcijfers bekendgemaakt, waar het onder andere onthulde dat de totale omzet van het bedrijf is gestegen met 49 procent tot 2,67 miljard dollar. Ook werd er gepraat over de verkopen van de verschillende uitgegeven games. Zo heeft Grand Theft Auto 5 nu wereldwijd 110 miljoen kopieën verkocht.

De maandelijkse verkopen van GTA 5 zijn gedaald ten opzichte van november vorig jaar, toen het spel de mijlpaal van 100 miljoen verkochte kopieën bereikte. Toch zijn de verkopen volgens Take-Two directeur Strauss Zelnick beter dan verwacht. Hij zegt tijdens de presentatie dan ook dat GTA 5 heeft bewezen een must-have-titel te zijn op elk platform. Ook vertelt Zelnick dat de microtransacties in GTA Online nog steeds een goede bron van inkomsten zijn.

Red Dead Redemption 2, dat in oktober vorig jaar werd gelanceerd, heeft tot nu toe 24 miljoen kopieën verkocht. Dit betekent dat er een miljoen exemplaren zijn verscheept in de afgelopen drie maanden. Zelnick onthulde bovendien dat de online-modus van het spel, Red Dead Online, later dit kwartaal uit de bèta-fase wordt gehaald.

Bij het bekendmaken van de jaarcijfers werden ook Civilization 6, dat beter presteert dan werd verwacht op de Nintendo Switch, en NBA 2K19 positief uitgelicht. Take-Two verwacht in 2019 een druk jaar te krijgen en richt zich volgens Zelnick ook op mobiele games. De uitgever wil zowel bestaande als nieuwe franchises naar mobiel brengen in de vorm van companion apps, spin-offs en volledige games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!