Google Stadia-gebruikers melden oververhitte Chromecast Ultra
Gamer.nl
Nieuws

Google Stadia-gebruikers melden oververhitte Chromecast Ultra

Verschillende Google Stadia-gebruikers melden dat hun Chromecast Ultra oververhit raakt tijdens het gebruik van de dienst. Google ontkent het probleem vooralsnog.

Sommige Reddit-gebruikers laten weten dat hun Chromecast Ultra eens of vaker uitviel tijdens het spelen. Bij het nader inspecteren van het apparaat bleek dat de Chromecast extreem heet was. Sommigen zeggen dat het gebeurt tijdens een lange speelsessie, terwijl anderen melden dat de ‘Chromecast niet in staat is om langer dan tien minuten een game te draaien’ voordat het apparaat oververhit raakt.’

Een community manager van Google heeft ondertussen op het probleem gereageerd en zegt dat oververhitting geen probleem kan zijn:

“We weten dat een vorm van hitte bij een apparaat zorgwekkend kan zijn, maar we kunnen bevestigen dat er geen oververhittingsprobleem is bij de Chromcast Ultra. Tijdens normaal gebruik (zoals kattenvideo’s kijken op YouTube) wordt het apparaat warm, maar werkthet naar behoren .

Het team heeft de hardware, dienst en games uitvoerig getest – inclusief lange Stadia- en videosessies – en er werd geen oververhittingsprobleem gedetecteerd.”

Google geeft echter geen reden voor waarom de Chromecast Ultra van sommige gebruikers uitvalt tijdens het spelen op Stadia.

Gamer.nl kan bevestigen dat de Chromecast Ultra vrij warm kan worden tijdens het gebruik van Stadia, maar oververhitting is in ons geval niet voorgekomen.

Lees ook de onze hands-on impressies van Google Stadia.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!