'GoldenEye 007-remaster werd tegengehouden door Nintendo'
Nieuws

'GoldenEye 007-remaster werd tegengehouden door Nintendo'

De geannuleerde GoldenEye 007-remaster ging volgens nieuwe informatie niet door omdat Nintendo uiteindelijk niet toeliet dat de game op een console van de concurrent verscheen.

Zoals eerder bekend was, werd de remaster voor Xbox 360 ontwikkeld, maar is hij nooit uitgekomen. Afgelopen weken lekten er eerst gameplaybeelden van de game uit, waarna een speelbare versie van het spel voor emulators op internet lekte.

Ross Bury was een van de ontwikkelaars van de remasters en meldde aan Arstechnica dat Nintendo de release van het spel tegenhield. Dit gebeurde toen het spel al nagenoeg af was en er alleen nog een stuk of negentig bugs weggepoetst moesten worden.

"Toen we het (in eerste instantie) aan Nintendo voorstelden, keurde iedereen het goed. Alleen hebben ze het niet gecheckt bij de enige persoon die er toe deed. Zijn reactie was iets zoals 'Er gaat nooit een Nintendo-game op een Microsoft-console uitkomen'."

Het lijkt er dus op dat iemand met veel invloed bij Nintendo niet tijdig verwittigd was van het project, en toen hij er pas aan het einde van de ontwikkeling achter kwam, werd het stopgezet. Hoewel er geen namen worden genoemd, is het waarschijnlijk dat het om wijlen Satoru Iwata gaat. Hij was in die tijd directeur van het bedrijf.

Hoewel Rare, de ontwikkelaar van de oorspronkelijke GoldenEye 007 op de Nintendo 64, inmiddels was overgenomen door Microsoft, waren de rechten voor de game deels in handen van Nintendo. Het bedrijf had het spel namelijk op de N64 gepubliceerd.

Hieronder is nog eens gameplay van de remaster van Goldeneye 007 te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Aanstaande maandag worden de The Game Awards-nominaties onthuld
Nieuws

Aanstaande maandag worden de The Game Awards-nominaties onthuld

Via een livestream om 18:00 uur Nederlandse tijd

Aanstaande maandag worde de nominaties voor de aankomende editie van The Game Awards uit de doeken gedaan.

Dat heeft organisator en presentator Geoff Keighley aangekondigd via social media. De afgelopen weken konden allerlei redacties van gamesites stemmen op hun favoriete games en ontwikkelaars - waaronder de redacties van Gamer.nl en zustersite PU.nl - waaruit de uiteindelijke nominaties voortvloeien. De nominaties binnen de verschillende categorieën worden maandag om 18:00 uur Nederlandse tijd onthuld via een livestream.

Dit jaar zijn The Game Awards in de nacht van donderdag 12 op vrijdag 13 december te bekijken. Tijdens The Game Awards worden er prijzen uitgereikt aan games die dit jaar zijn uitgekomen en de ontwikkelaars en uitgevers erachter. Ook worden er nieuwe trailers van aankomende games getoond en nieuwe aankondigingen gedaan.

View post on X
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Forse The Rogue Prince of Persia-update geeft spel nieuw uiterlijk
Nieuws

Forse The Rogue Prince of Persia-update geeft spel nieuw uiterlijk

Ook wordt er veel nieuwe content toegevoegd

Ubisoft gaat een aanzienlijke update uitbrengen voor de Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia. Daarmee krijgt de game onder andere een nieuwe look.

De update moet op 21 november uitkomen en wordt gezien als een soort van 'relaunch'. De game krijgt namelijk een geheel nieuw uiterlijk, waardoor het spel vooral warmere kleuren krijgt en het hoofdpersonage geen paarse huidskleur meer heeft. Volgens ontwikkelaar Evil Empire pasten de oude kleuren niet goed bij de game, het genre en de setting.

De update voegt nog veel meer nieuwe content toe, waaronder nieuwe omgevingen, vijanden, bazen en een nieuw hoofdstuk van het verhaal. Verder worden er diverse verbeteringen doorgevoerd, waaronder meerdere saveslots. Meer details zijn op Steam te vinden.

De Early Access-versie van The Rogue Prince of Persia verscheen afgelopen mei op Steam. Spelers kunnen snelle 2D-platformactie verwachten waarbij men keer op keer een weg baant door de hoofdstad met als doel Perzië te redden van een Hun-invasie. Spelers gebruiken acrobatische moves, zoals de mogelijkheid om over muren te rennen, om door de spelwereld te bewegen.

The Rogue Prince of Persia wordt zoals gezegd ontwikkeld door Evil Empire. Deze studio was na de release van Dead Cells verantwoordelijk voor de nieuwe content die sindsdien aan de game is toegevoegd.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!