'GoldenEye 007-remaster werd tegengehouden door Nintendo'
Nieuws

'GoldenEye 007-remaster werd tegengehouden door Nintendo'

De geannuleerde GoldenEye 007-remaster ging volgens nieuwe informatie niet door omdat Nintendo uiteindelijk niet toeliet dat de game op een console van de concurrent verscheen.

Zoals eerder bekend was, werd de remaster voor Xbox 360 ontwikkeld, maar is hij nooit uitgekomen. Afgelopen weken lekten er eerst gameplaybeelden van de game uit, waarna een speelbare versie van het spel voor emulators op internet lekte.

Ross Bury was een van de ontwikkelaars van de remasters en meldde aan Arstechnica dat Nintendo de release van het spel tegenhield. Dit gebeurde toen het spel al nagenoeg af was en er alleen nog een stuk of negentig bugs weggepoetst moesten worden.

"Toen we het (in eerste instantie) aan Nintendo voorstelden, keurde iedereen het goed. Alleen hebben ze het niet gecheckt bij de enige persoon die er toe deed. Zijn reactie was iets zoals 'Er gaat nooit een Nintendo-game op een Microsoft-console uitkomen'."

Het lijkt er dus op dat iemand met veel invloed bij Nintendo niet tijdig verwittigd was van het project, en toen hij er pas aan het einde van de ontwikkeling achter kwam, werd het stopgezet. Hoewel er geen namen worden genoemd, is het waarschijnlijk dat het om wijlen Satoru Iwata gaat. Hij was in die tijd directeur van het bedrijf.

Hoewel Rare, de ontwikkelaar van de oorspronkelijke GoldenEye 007 op de Nintendo 64, inmiddels was overgenomen door Microsoft, waren de rechten voor de game deels in handen van Nintendo. Het bedrijf had het spel namelijk op de N64 gepubliceerd.

Hieronder is nog eens gameplay van de remaster van Goldeneye 007 te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!