God of War wint Game van het Jaar tijdens GDC-Awards
Nieuws

God of War wint Game van het Jaar tijdens GDC-Awards

God of War is op de Game Developers Choice Awards uitgeroepen tot Game van het Jaar. Florence en Beat Saber mochten beiden meerdere prijzen in ontvangst nemen tijdens het evenement.

Gisteren vonden de Game Developers Choice Awards plaats. De jaarlijkse ceremonie eert 'creativiteit, artisticiteit en technische genialiteit' in de game-industrie en vond plaats tijdens de Game Developers Conference 2019. Het evenement was te volgen op het Twitch-kanaal van GDC.

De grootste onderscheiding was voor God of War, dat werd verkozen tot Game van het Jaar. Het actie-avontuurspel van uitgever Sony Interactive Entertainment en ontwikkelaar SIE Santa Monico Studio werd geroemd om het volwassen verhaal, de prachtige graphics en de verfijnde gameplay.

Eerder deze week werd nog bekendgemaakt dat God of War is genomineerd voor tien onderscheidingen van de BAFTA Game Awards, die in april uitgereikt worden. In februari was het spel ook de grote winnaar tijdens de DICE Awards, waar het werd uitgeroepen tot Game van het Jaar en acht andere prijzen mocht ontvangen.

©GMRimport

Florence, een emotioneel spel dat een interactief verhaal over relaties vertelt, werd op de Game Developers Choice Awards verkozen tot beste game voor mobiel. Bovendien kreeg de ontwikkelaar van Florence, Mountains, een onderscheiding voor het beste debuut in de game-industrie. Ook Beat Saber ontving twee prijzen; het ritmespel werd uitgeroepen tot beste virtual reality-game en won de Audience Award.

Tijdens de Game Developers Choice Awards vond ook het Independent Games Festival plaats, waar de beste onafhankelijke spellen werden geëerd. De Grand Prize ging naar Return of the Obra Dinn, voor het innovatieve en unieke mysterie over een moord dat het spel vertelt.

Bekijk hieronder een overzicht met de winnaars van de Game Developers Choice Awards:

  • Game of the Year: God of War

  • Best Audio: Celeste

  • Best Debut: Mountains (Florence)

  • Best Design: Into The Breach

  • Best Mobile Game: Florence

  • Innovation Award: Nintendo Labo

  • Best Narrative: Return of the Obra Dinn

  • Best Technology: Red Dead Redemption 2

  • Best Visual Art: Gris

  • Best VR/AR Game: Beat Saber

  • Audience Award: Beat Saber

  • Pioneer Award: Rieko Kodama

  • Lifetime Achievement Award: Amy Hennig

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Halo Infinite krijgt nieuwe modus S&D Extraction
Nieuws

Halo Infinite krijgt nieuwe modus S&D Extraction

Halo Studios heeft een nieuwe competitieve modus voor Halo Infinite onthuld: S&D Extraction.

In de modus nemen twee teams van vier spelers het tegen elkaar op. Een van de teams krijgt een verdedigende rol en het andere team een aanvallende. Dit wisselt elke ronde. Het aanvallende team krijgt de opdracht om een zogenoemd Extraction-apparaat te planten in een van de twee Extraction-zones. Het verdedigende team moet dat logischerwijs zien te voorkomen. Het team dat zes rondes wint, is de winnaar van het potje.

Spelers hebben elke ronde maar één leven. Als ze sterven, moeten ze langs de zijlijn toekijken. Tussen de rondes door krijgen ze steeds dertig seconden om wapens en andere uitrusting aan te schaffen. Ook kunnen spelers zichzelf terugkopen als ze af zijn gegaan. Halo Studios omschrijft dat wel als een groot risico, omdat het erg duur is.

S&D Extraction komt later dit jaar naar Halo Infinite. Een exacte releasedatum is er nog niet.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-ontwikkelaar geeft werknemers dag vrij voor Monster Hunter Wilds
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar geeft werknemers dag vrij voor Monster Hunter Wilds

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft diens medewerkers een dag vrij gegeven om Monster Hunter Wilds te kunnen spelen.

Dat laat de studio weten via sociale media. "Om een ​​of andere reden hebben veel werknemers aangegeven dat ze zich morgen misschien niet lekker voelen. Daarom hebben ze morgen een extra vrije dag gekregen", zo luidt de ludieke post op X.

Daarbij laat de ontwikkelaar weten dat de huidige projecten van de studio niet in de problemen komen door de snipperdag. Waar de studio momenteel aan werkt, is niet bekend. Men heeft in ieder geval de ambitie om Palworld te blijven ondersteunen met content en updates.

De Early Access-versie van Palworld kwam begin vorig jaar uit op pc en Xbox-consoles en werd een van de grote successen van 2024: in één maand tijd werden er 25 miljoen spelers bereikt. In september kwam de game ook naar PlayStation 5.

In de game kunnen spelers zogeheten Pals verzamelen. Deze wezens helpen spelers met klusjes op de boerderij en kunnen ter bescherming dienen, maar kunnen ook verkocht worden. Daarnaast verkennen spelers diverse kerkers. Daarbij kunnen Pals worden neergeschoten, zodat ze voedsel of materialen opleveren.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen in verband met geschonden patenten in laatstgenoemde game. Sinds de release van Palworld wordt de game regelmatig vergeleken met de Pokémon-spellen, niet in de laatste plaats vanwege de gelijkenissen tussen de monsters in beide games.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!