God of War-regisseur hint naar verhaal in vervolg
Nieuws

God of War-regisseur hint naar verhaal in vervolg

In een href="https://www.youtube.com/watch?v=5qPMpFXGvA4" rel="noopener noreferrer" target="_blank">gesprek </a>met PlayStation Access lijkt Cory Barlog, regisseur van God of War, te hinten naar het verhaal in een vervolg van de PS4-game.

Barlog bespreekt meerdere onderwerpen in het interview. Zo wordt er gesproken over de inspiratie achter het verhaal en het ontwikkelproces. Het interessantste uit het interview zijn wellicht de subtiele opmerkingen die de man maakt. Deze lijken namelijk te hinten naar een volgend God of War-deel.

Watch on YouTube

is een Brits YouTube-kanaal dat zich verdiept in PlayStation-content. Het officiële kanaal van Sony wordt ook gebruikt om nieuwe PlayStation-games te presenteren. Barlog bespreekt in zijn gesprek met PlayStation Access verschillende verhaalelementen die hij graag verder verkent. Zo gaat hij in op een vraag over de vrouw van Kratos, Faye. Barlog vertelt dat dit één van de onderwerpen is die hij wilde verkennen in deze generatie God of War. Daarvoor moest er echter eerst een mythologie rondom de moeder van Atreus worden gecreëerd.

"Het verhaal van de ontmoeting tussen Faye en Kratos. Dat betekent een stuk minder wanneer je niks van de toekomst van de twee weet, toch? De ontmoeting moet iets losmaken. Het verhaal dat we nu hebben gebracht zorgt ervoor dat er veel meer kracht achter het personage van Faye zit", vertelt de regisseur.

Of hij hier expliciet doelt op een volgend spel die deze ontmoeting vertoont, is onduidelijk. Het feit dat zulke zaken in het hoofd van de regisseur rondspoken, is in elk geval een goed teken.

Liefhebbers kunnen het complete interview hieronder bekijken.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error