Ghost of Tsushima had een piratengame kunnen zijn
Gamer.nl
Nieuws

Ghost of Tsushima had een piratengame kunnen zijn

Ghost of Tsushima had te maken met veel creatieve problemen tijdens de ontwikkeling van de game. Dat zegt producent Brian Fleming in blog.

“Aan het begin wisten we alleen dat we een grote openwereldervaring wilden maken en dat we dat wilden combineren met melee-combat, maar verder dan dat waren we niet”, zegt de producent op de PlayStation Blog. “Piraten? Rob Roy? De drie musketiers? Al deze opties zijn overwogen, maar we kwamen toch steeds weer terug bij feodaal Japan en het verhaal van een samoeraikrijger.”

De producent zegt dat op een bepaalde dag "alle puzzelstukjes op hun plaats vielen" toen de studio te weten kwam over de geschiedenis van de Mongoolse invasie op Tsushima in 1274.

“We hadden aardig wat creatieve problemen”, legt Fleming uit. “We wilden het verhaal vertellen van de enige samoerai die de aanval op Tsushima overleefde, maar wat was zijn verhaal? Wie was zijn vijand? Hoe kunnen we een game maken met een herkenbare, menselijke ervaring, én de speler in deze game omringen met andere verhalen om te ontdekken? Hoe zetten we zo’n verhaal neer?

De wereld die wij neerzetten had geen moderne technologie, dus geen smartphones om ons te helpen met het communiceren met de spelers, geen superkrachten om een visueel spektakel te creëren.” Fleming legt ook uit dat de game in elkaar zou storten als ze de melee-combat niet aan de praat kregen: “We hadden een aantal serieuze problemen waar we aan moesten werken”.

©GMRimport

Een ander probleem voor de studio was dat het een game wilde maken die in zich aan de andere kant van de wereld afspeelt, meer dan 700 jaar geleden. “Maar de echte uitdaging? De grootte. Wereldgrootte, plaatsing van flora, dialogen, missies en personages. Deze aspecten werden niet alleen steeds meer, ze verdubbelden. Soms wel 5, 10, 20 of zelfs 40 keer! Geen van de tools die we hadden van InFamous konden dat aan, behalve ons visual effects systeem”.

Na zes jaar werk is het de studio toch gelukt een game neer te zetten waar Fleming trots op is. “Wat ons uiteindelijk door dit project heen heeft geholpen was onze heldere visie. De visie van het spel is door de jaren heen altijd hetzelfde gebleven”, legt de producent uit. “Het verhaal werd aangepast en de combat is door talloze versies gegaan, maar de visie van de game was al vanaf de eerste presentatie duidelijk: Een samoerai overleeft de Mongoolse invasie van Tsushima en wordt gedwongen om zichzelf te herontdekken om zijn thuiseiland te redden.”

Ghost of Tsushima is nu uit op de PlayStation 4. Lees hier onze review over deze samoeraigame. Bekijk hieronder de concept art die in de blogpost van de producent gedeeld is.

©GMRimport

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Elden Ring is wereldwijd dertig miljoen keer verkocht
Gamer.nl
Nieuws

Elden Ring is wereldwijd dertig miljoen keer verkocht

Later dit jaar komt de game ook naar Nintendo Switch 2

Elden Ring is wereldwijd in totaal meer dan dertig miljoen keer over de toonbank gegaan.

Dat hebben uitgever Bandai Namco en ontwikkelaar Fromsoftware aangekondigd. Het gaat daarbij om alle digitaal verkochte exemplaren en fysieke exemplaren die aan winkels zijn geleverd. In juni vorig jaar werd nog aangekondigd dat de verkoopaantallen op 25 miljoen stonden. Dat betekent dat er sindsdien vijf miljoen verkochte exemplaren bij zijn gekomen.

Elden Ring kwam in februari 2022 uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc (via Steam). In 2024 verscheen daarnaast betaalde uitbreiding Shadow of the Erdtree. De game pakt het soulslike genre waar Fromsoftware bekend om staat en plaatst dit binnen een open spelwereld.

Overigens komt Elden Ring in de loop van dit jaar ook op Nintendo Switch 2 uit. Daarnaast staat op 30 mei Elden Ring Nightreign voor PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One en pc op de planning. Het gaat om een co-op-spin-off die zich afspeelt in een andere versie van de spelwereld uit Elden Ring.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gerucht: Nexon brengt nieuwe Starcraft-game uit
Gamer.nl
Nieuws

Gerucht: Nexon brengt nieuwe Starcraft-game uit

Ook zou het bedrijf een Overwatch-game voor smartphones uitbrengen

Volgens geruchten werkt Blizzard samen met Nexon om een nieuwe Starcraft-game uit te brengen.

Dat meldt MTN (via VGC). Nexon zou door Blizzard uitgekozen zijn als uitgever van de nieuwe Starcraft-game. Nexon is een Zuid-Koreaanse uitgever die onder andere bekend is van The Finals, dat door dochteronderneming Embark Studios is ontwikkeld. Een andere bekende game van Nexon is MapleStory.

Het is niet voor het eerst dat er geruchten de kop op steken over een nieuwe Starcraft-game: vorig jaar werden er vacatures van Blizzard gespot waarin een openwereldshooter binnen de franchise werd genoemd. In zijn meest recente boek Jason Schreier maakte de gamejournalist ook melding van een Starcraft-shooter. Het is niet duidelijk of het om hetzelfde project gaat als de mobiele Starcraft-game.

Overigens zou Nexon ook een mobiele Overwatch-game van Blizzard mogen uitgeven, die intern Overwatch 3 wordt genoemd. Daar zijn geen verdere details over bekend.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!