Ghost of Tsushima had een piratengame kunnen zijn
Nieuws

Ghost of Tsushima had een piratengame kunnen zijn

Ghost of Tsushima had te maken met veel creatieve problemen tijdens de ontwikkeling van de game. Dat zegt producent Brian Fleming in blog.

“Aan het begin wisten we alleen dat we een grote openwereldervaring wilden maken en dat we dat wilden combineren met melee-combat, maar verder dan dat waren we niet”, zegt de producent op de PlayStation Blog. “Piraten? Rob Roy? De drie musketiers? Al deze opties zijn overwogen, maar we kwamen toch steeds weer terug bij feodaal Japan en het verhaal van een samoeraikrijger.”

De producent zegt dat op een bepaalde dag "alle puzzelstukjes op hun plaats vielen" toen de studio te weten kwam over de geschiedenis van de Mongoolse invasie op Tsushima in 1274.

“We hadden aardig wat creatieve problemen”, legt Fleming uit. “We wilden het verhaal vertellen van de enige samoerai die de aanval op Tsushima overleefde, maar wat was zijn verhaal? Wie was zijn vijand? Hoe kunnen we een game maken met een herkenbare, menselijke ervaring, én de speler in deze game omringen met andere verhalen om te ontdekken? Hoe zetten we zo’n verhaal neer?

De wereld die wij neerzetten had geen moderne technologie, dus geen smartphones om ons te helpen met het communiceren met de spelers, geen superkrachten om een visueel spektakel te creëren.” Fleming legt ook uit dat de game in elkaar zou storten als ze de melee-combat niet aan de praat kregen: “We hadden een aantal serieuze problemen waar we aan moesten werken”.

©GMRimport

Een ander probleem voor de studio was dat het een game wilde maken die in zich aan de andere kant van de wereld afspeelt, meer dan 700 jaar geleden. “Maar de echte uitdaging? De grootte. Wereldgrootte, plaatsing van flora, dialogen, missies en personages. Deze aspecten werden niet alleen steeds meer, ze verdubbelden. Soms wel 5, 10, 20 of zelfs 40 keer! Geen van de tools die we hadden van InFamous konden dat aan, behalve ons visual effects systeem”.

Na zes jaar werk is het de studio toch gelukt een game neer te zetten waar Fleming trots op is. “Wat ons uiteindelijk door dit project heen heeft geholpen was onze heldere visie. De visie van het spel is door de jaren heen altijd hetzelfde gebleven”, legt de producent uit. “Het verhaal werd aangepast en de combat is door talloze versies gegaan, maar de visie van de game was al vanaf de eerste presentatie duidelijk: Een samoerai overleeft de Mongoolse invasie van Tsushima en wordt gedwongen om zichzelf te herontdekken om zijn thuiseiland te redden.”

Ghost of Tsushima is nu uit op de PlayStation 4. Lees hier onze review over deze samoeraigame. Bekijk hieronder de concept art die in de blogpost van de producent gedeeld is.

©GMRimport

©GMRimport

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!