Ghost of Tsushima-gameplay toont combat, personage en spelwereld
In de State of Play-uitzending gisteravond toonde ontwikkelaar Sucker Punch diverse facetten van hun aankomende PlayStation 4-game Ghost of Tsushima.
Zo werd de open wereld van het spel getoond. Spelers kunnen deze vrij verkennen en kunnen de richting van de wind gebruiken om nieuwe missies te vinden. Daarbij zijn er dieren zoals vogels en vossen die spelers naar geheime plekken leiden.
Qua combat bevat de game verschillende manieren om vijanden uit te schakelen. Er zijn gevechten waarbij spelers vijanden één voor één uitschakelen. Daarbij kan men vier verschillende vechtstijlen gebruiken. Ook is het mogelijk om stealth te gebruiken om vijanden uit de weg te ruimen.
Tot slot werd ook getoond hoe spelers Jin, het speelbare hoofdpersonage, kunnen aanpassen. Er zijn diverse kledingstukken die afhankelijk zijn van wat voor speelstijl spelers aannemen. Daarbij kunnen bloemen gebruikt worden om de kleuren van kleding te veranderen. Ook kan heel het spel met Japanse ingesproken stemmen en een zwart-wit-filter gespeeld worden om klassieke samoeraifilms na te bootsen.
Ghost of Tsushima verschijnt op 17 juli exclusief voor PlayStation 4.