Gesprekken in Overwatch 2 worden omgezet naar audiotranscripties
Blizzard neemt in "een selectie aan landen" sommige audiochats van de pc-versie van Overwatch 2 op, zodat de gesprekken geanalyseerd kunnen worden voor "verstorend gedrag".
Dat blijkt uit de beschrijving van een recentelijk uitgekomen patch voor de game. Het is niet duidelijk in welke landen de in-game gesprekken van spelers precies worden opgenomen. De opnames zijn louter voor het ontdekken van verstorend gedrag en worden alleen gemaakt wanneer een speler door anderen wordt gemeld bij Blizzard.
Wanneer een speler wordt aangegeven, zal een opname van recente audio worden gebruikt om een tijdelijk tekstbestand aan te maken via transcriptiesoftware. Niemand luistert volgens Blizzard naar de daadwerkelijke audio-opname, die na de transcriptie meteen wordt gewist.
De multiplayergame is sinds dit najaar verkrijgbaar op pc en consoles en is free-to-play. Het spel scoorde een 7 op Gamer.nl: "Overwatch 2 doet veel goed, maar tegelijkertijd ging bijna alles voor, rond en na de lancering mis. Het is moeilijk om door al die bomen van fouten het bos te zien, terwijl ergens in die puinhoop nog steeds een van de leukste shooters van het moment verstopt zit. Deel twee voert een aantal broodnodige verbeteringen door waardoor het in theorie beter speelt dan ooit tevoren. In de praktijk voerden afgelopen week helaas de vele bugs en serverproblemen de boventoon . Het is daarom ‘maar beter’ dat deel twee free-to-play is, want hier mag je eigenlijk geen geld voor vragen."