Gerucht: Half Life-opvolger wordt een vr-game
Nieuws

Gerucht: Half Life-opvolger wordt een vr-game

Update:Het document waarin de fragmenten zijn omschreven is reeds geupdate met een bericht richting PC Gamer, één van de eerste websites die op dit nieuws rapporteerden.

In het bericht wordt het volgende gezegd: "PC Gamer besloot dit verhaal uit te voeren, met dit document erin gekoppeld. Dit was een vreselijke beslissing van hun kant, omdat het de mogelijkheid heeft om de eigenlijke teaser of release van het spel uit te stellen."

Verder zegt de schrijver dat PC Gamer zichzelf moet schamen voor het verspreiden van dit nieuws, 'alleen voor clicks'.Hij vraagt de volgers van het nieuws om in plaats van PC Gamer, Tyler McVicker te ondersteunen, een journalist die volgens de schrijver van het bericht veel meer werk stopt in zijn nieuws. Ook stuurt hij lezers door naar een video die hen meer informatie moet bieden over Half Life: Alyx.

De video start met een bericht waarin wordt gemeld dat er geen 'nee' wordt gezegd tegen een Half Life vr-game, maar dat ze momenteel alleen de mogelijkheden aan het uittesten zijn. "Willen we al onze franchises in vr maken? Natuurlijk. Maar we hebben niet genoeg tijd en mensen," aldus de opening van de video. Dit is een fragment uit een interview die eerder is gevoerd met Kotaku. De ontwikkelaars zijn aan de slag gegaan met vr-mogelijkheden voor hun games, één hiervan is een vr-versie van Half Life 2. Voor alle informatie, bekijk hieronder de video.

Watch on YouTube

Origineel:In een een document met onderdelen van een gelekt interview met Geoff Keighley wordt een nieuwe Half Life-game, met de naam Half Life: Alyx aangehaald.

Het gelekte interview is tussen Geoff Keighley (die zich momenteel bezig houdt met Final Hours, een documentaire over Valve-games) en een tweede persoon, die niet duidelijk een naam krijgt. In het interview zegt Geoff Keighly op een gegeven moment het volgende: “Maar waarom moet dit alleen vr zijn? Waarvan je weet dat het een zorg is voor mensen, toch? Het is alsof ze mij dwingen om een vr-systeem te kopen voor de volgende Half-Life-ervaring? Is dat alleen maar omdat je denkt dat innovatie alleen in vr zit? Je doet geen flatscreen-versie van deze game, toch?”

In dit stukje van het interview wordt duidelijk gerefereerd naar een volgende Half Life-game, die later in het interview de naam Half Life: Alyx krijgt. De andere deelnemer aan het gesprek reageert als volgt: “Ja, ik bedoel, we zouden graag een versie hiervan willen maken die je met een muis en een toetsenbord kan spelen, maar zoals we zeiden, het begon als vr.”

Mocht dit dus daadwerkelijk beteken dat het vervolg er (eindelijk) aan komt, dan is er een kans dat de game uiteindelijk niet alleen naar vr komt, maar dat Valve zich daar momenteel wel op focust.

In de citaten wordt ook een releaseperiode genoemd: “Maart 2020 komt ‘Half Life: Alyx’ uit.” Het is uit de citaten niet duidelijk te achterhalen of dit een vraag of een statement is vanuit Geoff Keighley, maar de periode is te specifiek om een willekeurige vraag te zijn. Ook wordt er gesproken de ervaring die spelers te wachten staat, “Je kan hun hele lichaam zien ... Reageren op de situatie. In paniek raken, clips op de grond laten vallen terwijl ze grijpen naar hun wapens omdat een zombie voor hen staat, al deze dingen - het was echt leuk om playtests te bekijken.”

De originele Half Life-game kwam uit in 1998 voor pc en PlayStation 2. Het is een first-person shooter ontwikkeld door Valve en uitbracht door Sierra Studios. Gebruikers spelen als Gordon Freeman, een wetenschapper die zijn weg moet vinden uit de Black Mesa Research Facility nadat een experiment met buitenaards materiaal misgaat. De speler neemt het op tegen buitenaardse en menselijke vijanden met verschillende wapens en lost ook puzzels op. Het verhaal wordt meestal verteld via scriptsequenties die door Freeman’s ogen worden gezien.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!